Troberg med DHL team i Historisk!

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
Post Reply

User avatar
Rune R
Site Admin
Posts: 588
Joined: 14 Dec 2010, 10:59

Post by Rune R » 10 Mar 2014, 15:21

En kan kanskje si Troberg er i nærheten av inhabil, at det finnes bare en Erik Berger osv.., men vi skal etter min mening ikke undervurdere det som skjer her. En forholdsvis tung sponsor går fra STCC og over til Historisk, og bruker med klar tale argumenter som går på " den racingserie som växer mest ".
Hvem hadde trodd det? Og hvem våger å tro dette blir et enestående tilfelle?

User avatar
Impracing
Champion!
Posts: 715
Joined: 26 Mar 2004, 20:59
Location: Halden
Contact:

Post by Impracing » 12 Mar 2014, 17:25

Rune R wrote:En kan kanskje si Troberg er i nærheten av inhabil, at det finnes bare en Erik Berger osv.., men vi skal etter min mening ikke undervurdere det som skjer her. En forholdsvis tung sponsor går fra STCC og over til Historisk, og bruker med klar tale argumenter som går på " den racingserie som växer mest ".
Hvem hadde trodd det? Og hvem våger å tro dette blir et enestående tilfelle?
Imponert, Rune, over at du omtrent alene har holdt liv i forumet denne vinteren...stillheten fra vårs andre kan vel ikke skyldes annet enn at vi har brukt hvert bidige friminutt i verksted/garasjer :lol:

Jeg er litt delt i oppfatningen av sponsorsatsingen på historisk hos søta bror.
På den ene siden er det på pluss-siden med økende mediaoppmrksomhet når "profiler" hopper inn i vår gren - men på den andre siden frykter jeg hva det vil gjøre om flere "big-budget" halv- eller helprofesjonelle team går med, og vil ha sin del av kaka. Prislappen på det vi sysler med kommer neppe til å krympe, dersom dette blir starten på en ny "trend."

Hilsen lett bekymret tistedøl
Doc

ascona_sr
Race Engineer
Posts: 23
Joined: 25 Oct 2007, 08:53
Location: Kongsberg

Post by ascona_sr » 13 Mar 2014, 09:09

er litt enig med Doc her det gikkjo ikke helt bra med EM i historisk på slutten av 90-talet tror jeg det var da de "store gutta" med BMW i spissen skulle være med og engasjerte williams for å bygge 2 eller 3 1800 TISA'er som gikk styggfort.

desuten er jeg littt usikker på hva DHL vil si når de ikke får ha logoen sin over hele bilen slik de er vant til.
for jeg håper for all del at selvom det kommer noen med litt penger så er reglene di samme.
Anders Hansen
Ascona 19sr i 2015??

User avatar
Rune R
Site Admin
Posts: 588
Joined: 14 Dec 2010, 10:59

Post by Rune R » 13 Mar 2014, 09:26

Til Tisdedølen: Jeg har konstant bekymring for at Møringen sliter ut forumet og kanskje desverre kan ha ført til mindre engagement fra andre. Jeg har falt en smule pladask for HR, og liker kanskje litt for godt å snakke om det.

Doc og Anders sin bekymring deles av meg, selv om jeg tror det egentlig ikke før jeg ser det at firma kommer inn i stor stil med tyngre sponsing i HR. Troberg kan være et engangs tilfelle, selv om vi alle sikkert hadde sagt ja takk om noen banka på døra med penger 8).

Hva gjelder det Anders nevner om preging av hele bilen, så er det absolutt et poeng. Men desverre er jeg redd det allerede har sklidd ut en god del. På Svenske rally i år ble mange Historiske biler nøye kontrollert etter målgang. Flere av disse hadde reklame "over alt", og meg bekjent fikk ingen anmerkning på det.

atle
Polesitter
Posts: 241
Joined: 22 Apr 2009, 16:27

Post by atle » 13 Mar 2014, 19:59

Den eneste måten å få HR til å bli stort som i utlandet er antagelig å 'helkommersialisere' det. Reklame gjør egentlig ingenting så lenge det er likt for alle. Spørsmålet er vel kanskje hvor mange som vil ha det så stort som f.eks i Australia, med vesentlig hardere kjøring enn her på berget. Men..det er skikkelig tøft å se på da.. :D

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 14 Mar 2014, 18:38

Rune sa: Jeg har konstant bekymring for at Møringen sliter ut forumet og kanskje desverre kan ha ført til mindre engagement fra andre. Jeg har falt en smule pladask for HR, og liker kanskje litt for godt å snakke om det.
Ikke noe å stresse over Rune!! Tvert imot! Engasjementet går i bølgedaler hos alle og enhver, og det viktigste er at det er entusiasme her på forumet. Jeg er også skyldig i periodevis hyperforumitis, og det kommer og går...:lol:

Kjør(skriv) på!
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

User avatar
Rune R
Site Admin
Posts: 588
Joined: 14 Dec 2010, 10:59

Post by Rune R » 08 Apr 2014, 15:14

Med slike startlister
http://www.rhkswe.org/forum/index.php/t ... ml#msg5396
blir verden et bedre sted være.

Post Reply