Plastruter - reglement

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
Post Reply
User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Plastruter - reglement

Post by bk » 15 Apr 2014, 09:50

Fikk et spørsmål her om type materiale og tykkelse på side/bakruter i plast. Prøvde å finne det hos NBF, men ikke noe hell...mulig jeg har drukket for lite kaffe.

Noen som kan hjelpe?
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 15 Apr 2014, 15:08

De skal være laget av polykarbonat som f.eks. Lexan (TM) og ha en tykkelse på min. 5 mm.
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

GeirO
Race Engineer
Posts: 30
Joined: 26 Nov 2009, 12:58

Post by GeirO » 15 Apr 2014, 15:13

Noe krav til farge på "glasset"?
Og er det noen ide med tanke på blending fra biler bak?

Om man skulle være så priveligert å få kjørt et kvelds/natt stint en gang i fremtiden :)


Geir

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 15 Apr 2014, 16:07

Det er ialle fall ikke noe krav om at de *skal* være tonede.... men om det er noe forbud mot det vet jeg heller ikke.

Personlig synes jeg de gjør seg best når de er helt transparente... alt annet blir liksom litt vel "Harry" spør du meg :)
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
Bellracing.no
Race Engineer
Posts: 23
Joined: 19 Nov 2009, 20:53
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Bellracing.no » 15 Apr 2014, 18:06

Tror du tar feil angående tykkelse på 5 mm, alle andre klasser er kravet min 3 mm, tror det likt for historisk. De jeg selger leveres i 3, 4 og 5 mm, produsenten sier alle er FIA godkjent

God Påske til alle sammen !!!!

Jan Akre

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 15 Apr 2014, 18:53

Hei Jan...

At de er FIA godskjente betyr jo nødvendigvis ikke at de er godkjente for historisk racing... Om jeg ikke tar feil så er f.eks kravet i Rallycross kun 3 mm.

Fra App. K - 2014 :

7.3.6:

"In addition for Competition Touring, Competition Grand Touring
and Special Touring Cars:
Brake servo-assistance may be disconnected or removed.
Rear windows, door windows and quarter lights must be of safety
glass or a rigid transparent material at least 5mm thick (FAA type
material, e.g. Lexan 400 is recommended). Vertically opening
side windows may be replaced by horizontally sliding ones."
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

GeirO
Race Engineer
Posts: 30
Joined: 26 Nov 2009, 12:58

Post by GeirO » 15 Apr 2014, 19:15

Godt godt!

Fire masete Hella lamper "inni" kupeen blir straks mer behagelig i en litt dus blåfarge :)

GeirO
Race Engineer
Posts: 30
Joined: 26 Nov 2009, 12:58

Post by GeirO » 15 Apr 2014, 19:34

Genialt Edwin,
noen referanse til hvordan utførelsen av sliding windows skal være?

Geir

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 15 Apr 2014, 21:44

Takker for svar!
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

Post Reply