Klassesponsor etc - reklameplass

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
Post Reply
User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Klassesponsor etc - reklameplass

Post by bk » 16 May 2014, 11:12

Mulig det er jeg som husker feil her - men er det ikke sånn for oss at arrangør kun kan ha egen reklame på 15x50cm over eller under startnr - ikke både oppe og nede?

Siden vi har klassesponsor syntes jeg de skal ha fast plass på alle bilene - enten over eller under startnummeret - eller gjøre som danskene og ha ferdigprintede hvite felt med klassespons.

Hvordan følges det forresten opp med App K og reklame på bilene? For et par år siden ble det slått hardt ned på all form for reklame (husker bla Thomas og Mads fikk smekk...) mens nå er det mange av bilene som har reklame, selv om det ikke er en bil med historie, og selv om reklamen ikke er tidsriktig. Jeg måtte plukke av retro Castrol-merker på min Mini også, selv om de var pyttesmå.

Syntes vi fortjener en liten avklaring for at ikke noen plutselig får kjipe overraskelser - så får vi heller maskere/plukke vekk ved kjøring i Sverige. I Danmark er det tillatt såvidt jeg vet.
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

Avo
Race Engineer
Posts: 36
Joined: 28 Jan 2011, 10:09
Location: Akershus

Klassesponsor etc - reklameplass

Post by Avo » 16 May 2014, 12:48

Hei

Bra dette blir tatt opp, da dette bør tenkes igjennom og tilrettelegges av førere, HR, arrangører og forbund. Jeg mener vi har nok plass på bilene til reklame, vi må bare samordne og enes.

Det er vel riktig at vi som førere kun har lov til å ha reklame over og under startnummeret på våre biler, ref App K skal disse være maks 14 X 50 cm pr merke. Er det ikke plass over og under kan vi sette de på i forbindelse med startnummeret. Arrangøren har lov til å beslaglegge et av disse reklameplassene ref App K, men ikke begge...

Vi må i tillegg i Norsk sammenheng ha reklamelisens for å få lov til å sette på nevnte "private" merker.
Jeg mener at denne reklameplassen bør ikke arrangører eller andre løpsaktører benytte på HTP biler, da de etter regelverket kan sette sine arrangørsponsorer "alle" andre steder på bilene.

Når det gjelder sponsormerker som Historisk Racing Norge ønsker å ha på bilene, syntes jeg at HR styret bør søke NBF om å få lov til å ha dette på lik plass på alle bilene, og da ikke over og under startnumrene. Mitt forslag er at HR sponsorene kan få det øverste feltet på alle frontrutene.

Får vi til dette på alle biler, kan frontruteplassen bli en yndet sponsorplass som eventuelle fremtidige sponsorer ser større verdi i å kjøpe for en hel sesong... HR trenger jo disse inntektene.

HR bør også få inn i vedtektene at man som medlem av HR forplikter seg til å ha på sponsormerkene som HR har valgt å reklamere for.

Aiman

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 16 May 2014, 13:09

Vil bare skyte inn at pga. den begrensede reklameplassen som vårt reglemente tillater, så slipper vi reklamelisens.

Men dette fordrer jo at samtlige følger det reglementet og ikke kilstrer bilene fulle av ureglementert egen reklame etc...

Støtter forøvrig forslaget til Aiman vedr. bruk av frontrute.
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 16 May 2014, 18:34

Personlig synes jeg det er helt feil med ".no" reklame. Er det bare meg?

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 16 May 2014, 19:23

Frontrute syntes jeg er bra, selv om det kan skape utfordringer på noen biler. Ellers helt enig i at nedklistrede biler ikke er så hot - hvis det ikke gjøres som replica eller tidsriktig.
Syntes H og tildels G ser litt rart ut når det ikke er noe dekor, men for F virker det riktig at det er minimalt.
.no blir rart, men syntes "redningsverket" på Rudskogen tok kaka...

Uansett viktig at vi får en offisiell regel å forholde oss til kjapt.
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

Gudmund
Grease monkey
Posts: 9
Joined: 13 May 2014, 09:36

Post by Gudmund » 18 May 2014, 12:06

Ettersom jeg er helt fersk i HR, særlig når det gjelder reklame på bilene, forstår jeg at her er det et minefelt hvor man må trå varsomt. En rask avklaring fra høyere hold hadde vært greit.
Min bror, Jan Gulbrandsen, som jobber med reklame til daglig, har tilbudt seg å forespørre potensielle sponsorer som kan stå for dette med visning av HR på Injection denne sesongen. Hvordan skal vi takle det hvis han får napp? Hvilken plass på bilen kan han tilby eventuell sponsor?
Forutsetningen først og fremst er om regelverket tillater denne reklamen i alle berørte klasser og er alle villige til å sette av en bestemt plass på bilen?

User avatar
Rune R
Site Admin
Posts: 588
Joined: 14 Dec 2010, 10:59

Post by Rune R » 19 May 2014, 21:03

Styret har i dag sendt henvendelse til NBF om saken.
Et svar håper vi vil komme i god tid før kommende løp på Rudskogen.

Post Reply