ASFALT CLASSIC 14-16 August!

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
atle
Polesitter
Posts: 241
Joined: 22 Apr 2009, 16:27

Re: ASFALT CLASSIC 14-16 August!

Post by atle » 17 Aug 2015, 23:12

Absolutt vellykket arrangement. Jeg håper arrangører nå har forstått at det ikke er GT-klassene som 'bærer' norsk racing lenger. Merkelig at disse klassene fortsatt får fordeler som billigere startavgift, egne heat med 5 biler, osv....
Danskene er veldig interessert i at vi gjør 'gjenvisitt'. Noen av oss har kjørt i Aarhus og Køben, jeg hadde tenkt å kjøre danskenes løp på Knutstorp første helga i Oktober, men fant ut at vi skulle på ferie da... Flere som bør ta turen synes jeg...

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Re: ASFALT CLASSIC 14-16 August!

Post by bk » 18 Aug 2015, 13:45

Snakket såvidt med Edwin om det etter løpet: dette med ekspertkommentator fra våre egne rekker må vi bare videreføre på alle løp vi er med på! Det løftet alt sammen mye mer enn jeg tror vi er klar over. Engasjement, kunnskap, humor...selv på radio tror jeg det var utrolig artig.

Rune burde forresten søke jobb på TV som kommentator!
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Re: ASFALT CLASSIC 14-16 August!

Post by Sandman » 19 Aug 2015, 12:09

Ja, takk for en flott helg! Her var det mye fin racing å se.

Som Birger sier; "ekspertkommentatorer" løftet speakertjenesten mye. Jeg fikk ikke sett den store 71-klassen kjøre, men du verden å spennende det hørtes ut, skulle tro Rune var proff! :)

Flott vær, masse folk og tett og clean racing - hva mere kan man ønske seg? :)
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Re: ASFALT CLASSIC 14-16 August!

Post by bk » 21 Aug 2015, 14:39

Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Re: ASFALT CLASSIC 14-16 August!

Post by bk » 21 Aug 2015, 20:40

Aiman tipset meg om at resultatene på amigoo.se ikke var korrekte - han vant jo løp 1 i store G. Hvorfor er ikke resultatene i orden 5 dager etter løpene?
Jeg har også forsøkt å søke opp resultater på mylaps, uten hell. Siste oppføring fra billøp i Norge er fra 27.juni.

Her har noen noe å ta tak i...det beste for oss hadde vært om arrangør kunne ha mailet oss resultater i pdf, eller lagt de ut på web i samme format så snart som mulig etter målgang. Da hadde vi også hatt et arkiv for HRN-resultater.
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

Gammelnok
Grease monkey
Posts: 12
Joined: 16 Apr 2015, 20:37

Re: ASFALT CLASSIC 14-16 August!

Post by Gammelnok » 02 Sep 2015, 23:40

Hei!

Gå inn på: http://www.hms.dk/phpBB/viewtopic.php?f=14&t=13383 og se omtalen til en dansk "førsterace fører" til Rudskogen, av hans opplevelse av Asfalt Classic helgen.

Legg spesielt merke til setningen med følgende innhold: "Nordmændene er flinke og hjælpsomme, og vi er MERE end velkommen."

Det sies at positiv vareprat både er den beste og billigste reklame man kan få.............. Bravo igjen, til alle som gjorde dette mulig!

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Re: ASFALT CLASSIC 14-16 August!

Post by Sandman » 04 Sep 2015, 13:47

bk wrote:Aiman tipset meg om at resultatene på amigoo.se ikke var korrekte - han vant jo løp 1 i store G. Hvorfor er ikke resultatene i orden 5 dager etter løpene?
Jeg har også forsøkt å søke opp resultater på mylaps, uten hell. Siste oppføring fra billøp i Norge er fra 27.juni.

Her har noen noe å ta tak i...det beste for oss hadde vært om arrangør kunne ha mailet oss resultater i pdf, eller lagt de ut på web i samme format så snart som mulig etter målgang. Da hadde vi også hatt et arkiv for HRN-resultater.

Ettersom tidtagerene er et svensk firma så står disse resultatene oppført under Sverige... :? :oops: :roll:

http://www.mylaps.com/en/events/1186452
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Re: ASFALT CLASSIC 14-16 August!

Post by bk » 07 Sep 2015, 11:29

Sandman wrote: Ettersom tidtagerene er et svensk firma så står disse resultatene oppført under Sverige... :? :oops: :roll:

http://www.mylaps.com/en/events/1186452
LOL! ok, objektorientering 101...skal vi se...1:arrangørfirma 2. arrangørfirmets adresse 3. arrangørfirmaets nasjonalitet 4. arrangørfirmaets lunsjmeny....215: Banen ligger i Norge... :idea:
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

User avatar
Impracing
Champion!
Posts: 715
Joined: 26 Mar 2004, 20:59
Location: Halden
Contact:

Re: ASFALT CLASSIC 14-16 August!

Post by Impracing » 07 Sep 2015, 21:05

Rune R wrote:Nå skal vi jammen unne oss et lite smil, lene oss noen timer tilbake, klappe hverandre på skuldra og bare nyte ettersmaken. Dette ble jo en strålende helg, og i hvertfall et fundament for videre bygging av Asfalt Classic.
Det er nå jobben starter med å få neste års AC til å bli enda bedre. Du skal se du akkurat har vært med på noe som blir stort.
Til neste år, kanskje vi kan få et navnebytte til "Asphalt Classic" eller "Tarmac Classic" hvis det må være engelsk. Eller hvorfor ikke "Asfaltklassiker'n" på godt norsk? :D Årets hybridnavn låter litt som "Scotch on the rocks med is" i mine ører. :wink:
Doc

User avatar
Rune R
Site Admin
Posts: 588
Joined: 14 Dec 2010, 10:59

Re: ASFALT CLASSIC 14-16 August!

Post by Rune R » 08 Sep 2015, 10:08

Impracing wrote:
Rune R wrote:Nå skal vi jammen unne oss et lite smil, lene oss noen timer tilbake, klappe hverandre på skuldra og bare nyte ettersmaken. Dette ble jo en strålende helg, og i hvertfall et fundament for videre bygging av Asfalt Classic.
Det er nå jobben starter med å få neste års AC til å bli enda bedre. Du skal se du akkurat har vært med på noe som blir stort.
Til neste år, kanskje vi kan få et navnebytte til "Asphalt Classic" eller "Tarmac Classic" hvis det må være engelsk. Eller hvorfor ikke "Asfaltklassiker'n" på godt norsk? :D Årets hybridnavn låter litt som "Scotch on the rocks med is" i mine ører. :wink:
Kan ikkje bli meir enig! Har dessutan fått med meg at Classic som oftast blir bruka når det er snakk om motorsykkel, men det er kanskje tilfeldig.

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Re: ASFALT CLASSIC 14-16 August!

Post by bk » 08 Sep 2015, 14:23

Kanskje viktigere enn vi tror, dette navnet..

I UK er vel alt "historic", mens i USA er det "vintage". I Europa er det ymse...("Jim Clark Revival"...hjelpes) men her i landet er det vel relativt vanlig å omtale det som "klassiske biler", fremfor "historiske"? Har hørt mange omtale det vi driver med som "Classic Racing".

Kanskje noe semi-internasjonalt som "Rudskogen Classic Racing Festival" (siden de har etablert Rudskogen Racing Festival) - eller, med NSK-homage "Rudskogen Classic & Sports Car"
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

Post Reply