Dekk. Hva er tillatt ?

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
User avatar
LKE
Champion!
Posts: 640
Joined: 25 Mar 2004, 00:11
Location: Stabekk

stol

Post by LKE » 24 May 2004, 23:34

Nei - stol (ene) har nok gått ut for noen år siden....

men - de var bra nok ifjor!

Derfor var/er håpet det en mulighet at pre -65 kan "slippe unna"...

Takker for rask tilbakemelding. Håper vi får den gjennom teknisk og at vi kan drøfte dette videre over leirbålet i "fæs'n (braskereidfoss for innfødte).

Vi har ikke fått tak i noe å bo i på banen - hvor bor dere historikere?

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 25 May 2004, 09:12

- jeg vil gjette på ( - for whatever it's worth.....) at det nok bare er å stille med det vi har av dekk/stoler etc. til første løp. Er det hakkandes gæli blir det vel en anmerkning på vognlisensen, og dermed har du 14 dg. til å utbedre...... :roll: Dersom dette var en helt på trynet påstand, har jeg ikke sagt det......
Hvor man bor ; snakket med "veteran" Tommy Eriksen, som fortalte at de bodde i telt (!) ( - trolig et sånt hvitt, spisst et med senterstang for de som husker så langt tilbake... ). Der kunne man så tilbringe aftenen sammen med likesinnede, og det skulle etter sigende være helt allright...
Marius ; - jeg har skvalpeskott, men tydelig ikke nok / feil design etc. etc :
Dag-Henning

User avatar
Marius
Polesitter
Posts: 243
Joined: 22 Mar 2004, 17:21
Location: haslum

Post by Marius » 25 May 2004, 11:42

Noe av kosen rundt historisk er "Campingen"på banen,så tunnelltelt og sovepose er "std"for meg i allefall.
Det er jo dette med budsjettet også.....men jeg klarer nok ikke fredagen denne gangen...
:D Kommer gjerne på leirbål på fæsn,etter en tur over spælsæsn(Spulsåsen)og en æll på Heia....Heldigvis er det ælje på biln som gjelder og itt på hundreognin å ægen :lol:`

Kom med det dere har denne gangen,som D-H sier,så har vi et par uker til Rudskogen...
Marius Heggstad MGB68

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 25 May 2004, 12:27

- hva i allverden er det den mannen forsøker å si ..??? :shock:
Jeg har hørt slikt før i mobiltelefon, men da hjelper det ofte å legge på og ringe opp igjen......Dårlig forhold på mail har jeg aldri hørt om før....
D-H.

User avatar
Marius
Polesitter
Posts: 243
Joined: 22 Mar 2004, 17:21
Location: haslum

Post by Marius » 25 May 2004, 13:57

:lol: Det begynner å bli noen år siden jeg var på BSFA Haslemoen......men visse inntrykk sitter igjen :shock:
At jeg skulle begynne å frekventere Flisa/Våler/Braskereidfoss i andre ærend enn Kongens,var jeg ikke helt forberedt på,så det kommer ett "tick"eller to når det nærmer seg :lol:
Marius Heggstad MGB68

User avatar
Marius
Polesitter
Posts: 243
Joined: 22 Mar 2004, 17:21
Location: haslum

Post by Marius » 27 May 2004, 00:21

I App.K 12.3.1.2 Finnes tabellen over Dekk/felg forholdet.Og utifra det kan dere kjøre med minimum 205/65-15 på Mustangen(Det er vel ikke 14"og sekser dere har :lol: ),215/60-15 går også bra...Minimum 630mm diameter....i katF 61-65.
Nei,nå må jeg gå og legge meg,så jeg får skrudd i morgen også....
Marius Heggstad MGB68

User avatar
jeb
Mid-fielder
Posts: 90
Joined: 25 May 2004, 10:40

Post by jeb » 27 May 2004, 10:59

TIPS !

Jeg har akkurat kjøpt Yokohama A032 til høy pris.
Det viser seg at A032 ikke er å få kjøpt gjennom ordinært forhandlernett, slik at det er dårlig konkurranse i markedet. Noe som gjenspeiles i høye priser.
Har imidlertid oppdaget at Toyo også produserer konkurransedekk til
hyggelig pris. Du kan spare mye i forhold til Yokohama !
Toyo er en stor produsent og leverer mye racingdekk ellers i verden.
Kan vel ikke være så dårlige?
Det beste er jo at disse er like lett å kjøpe som kneipbrød. Du får dem hos kjeden Dekkmann og kan prutes på samme måte som veidekk !

Gå til http://www.nordekk.no/ for mer info. og prisliste
(Personbil->Konkurransedekk i menyen)

Post Reply