Norsk McLaren på Goodwood!

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
Post Reply
User avatar
Impracing
Champion!
Posts: 715
Joined: 26 Mar 2004, 20:59
Location: Halden
Contact:

Norsk McLaren på Goodwood!

Post by Impracing » 23 Mar 2017, 21:51

Ok godtfolk, jeg er ikke på noen asosiale medier og muligens er dette gammelt nytt...men sist helg var jeg sammen med tre kompiser på mitt fjerde Goodwood Members* Meeting. Og selv om vinden var skærp og kald, så var det to formidable dager med topp kvalitet motorsport. Med en liten ekstra tvist...for mens vi så på løp fra indre bane ved chikanen, var jeg vagt klar over at detpar unger bak oss pratet norsk. Nå er det sånn at mens det er relativt mange norskingær på Circuit Revival i september, så var det nok første gang jeg hadde hørt vårt vakre morsmål på dette arrangementet. Min kompis Terje snudde seg og spurte om døm var østfoldingær, men nei, de var fra Asker, hørte jeg såvidt, dypt konset på løpet som jeg var. Men da løpet var over og jeg kunne trekke pusten, snudde jeg meg....og så rett på vår HRN-kompis Mads G! Så det ble håndhilsing og greier, men familien forsvant før det ble tid til noe mer sosial utveksling. Og første etter at jeg kom hjem, viste kompis Ole Larsen meg på Fjæsbok at det var en nordmann som hadde vært med i Surtees trophy, det aller mest potente løpet av alle, med Can-Am Lolas og McLarens inntil 1966...og da begynte det å ringe noe seriøst i klokker her. Joda, det var Mads, i McLaren Chevy M1B (sånn som Picko og Esso Gunnarsson kjørte i Sverige på midten av syttitallet, McLarens første "riktige" bil for den lukurative høstserien i USA og Canada i 1966 (vunnet av Surtees i Lola T70-Chevy) og forløperen til de orange monstrene som skulle dominere så fullstendig i "The Bruce and Denny Show". Men, hjælpe meg, dette ante jeg ikke noe som helst om!! What's the story, Mr Gjerdrum?
Doc

Post Reply