Noen flere klar snart ?

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
Henning
Champion!
Posts: 747
Joined: 24 Mar 2004, 19:09
Location: Hosle

Noen flere klar snart ?

Post by Henning » 23 Jun 2005, 10:44

Vi savner endel ekvipasjer.
Marius, Ulf, Rolf, The Knutsens, Ekornessene, Mats, Heen +++ ?
Er dere klare snart ?
Hvis dere er og har lyst å prøve redskapen før løp, så har NSK banedag tirs. 5. juli kl. 17.00 - 21.00.
Vi kan lage et eget heat for historisk hvis det blir mange nok.

User avatar
Impracing
Champion!
Posts: 715
Joined: 26 Mar 2004, 20:59
Location: Halden
Contact:

Kommer snart!

Post by Impracing » 23 Jun 2005, 16:05

Flere forskjellige ting har kostet tid denne våren, ikke alt relatert til sporten.
Hadde håpet å få min nye Imp klar til lakkering denne uken, men så tar lakkerer'n ferie! Men fjorårsbilen kommer til Kullen, og Birgs også. Fetters Imp er klar, men han prioriterer Sørlandet og døtrene sin i juli, men kjører i august. Til 3/4 sept bør vi ha tre Imper på plass, jeg er veldig spent på den nye som jeg har lagt så mye arbeide i. Den blir en god del lettere enn fjorårsbilen, og har nå fått korrekte drevsatser så den kan holdes over 6000rpm. Og jeg har bygget helt nye bremser til alle tre Impene, kopier av Chrysler comps works kit, med doble pumper og balanseaksel. Skal bli veldig bra å komme ut på banen tilslutt, og få lufta både redskapen og sjåføren!
Doc

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 23 Jun 2005, 19:45

Har du fiksa de resterende tingene på bilen min? Fått den til å gå rent og skikkelig? Hatt den på rulla? Byttet div. for å få den 100% App K? Tryllet frem nye felger og dekk?

Thought not :wink:

Jeg trenger inspirasjon&motivasjons-refill... :(

User avatar
Impracing
Champion!
Posts: 715
Joined: 26 Mar 2004, 20:59
Location: Halden
Contact:

Ferdig snart?

Post by Impracing » 24 Jun 2005, 12:01

Noen ganger er det lurt å ta en pust i bakken, motivasjon kan bli tynnslitt når man jobber under press for å bli ferdig, mens en virkelighets-verden med familie og jobb også skal tilgodeses....been there, done that, tasted the stew :lol:
Fikser felger fra UK i juli, og en dag med plugger,stifter og litt tid (og dårlig vær, så man ikke er under press fra familien for å ta en tur på stranda!) fikser resten. Høst-løpene skal vi få med vårs, og det skal bli fætt! Men først, fra imorgen, 14d på Naxos. It's a dirty job, but somebody has to do it!
Doc

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 26 Jun 2005, 19:24

"#¤"##"%!!!!!!!!!!!!!

Fant seff ut at hovedbremsesylinderen har begått harakiri i løpet av vinteren. GRR. Har jo ventet med å lufte bremsene helt ferdig siden det har vært så mye annet å gjøre, og har ikke tenkt over det..men i dag prøvde jeg for første gang med hjelp og fant til min skrekk at pedalen går i dørken ved forsiktig trykk, men bruker man en rask fot er alt som normalt.

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 04 Jul 2005, 09:20

Takket være Edwin er nå ny hovedbremsesyl på plass og i orden. Vi fikk også bilen til å gå sånn nogenlunde rent, og tror jeg bare må innom noen og få målt CO så jeg er sikker på at jeg ikke brenner et stempel. Så kanskje jeg tar en tur på 'Skogen i morgen! :D

Henning
Champion!
Posts: 747
Joined: 24 Mar 2004, 19:09
Location: Hosle

Post by Henning » 04 Jul 2005, 12:37

bk wrote:Så kanskje jeg tar en tur på 'Skogen i morgen! :D
Det synes jeg er en glimrende ide.
Snakket nettopp med Ulf. Han debuterer med med 2002 i morgen.
Rolf håper Elan blir ferdig.
Trond kommer visst også.
Flere ?

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 04 Jul 2005, 16:40

CO målt og funnet...eh, ihvertfall ikke noe sjangs til at bilen går magert 8)

Kommer på skogen i morgen!

For de med RealPlayer :
http://www.kfx.no/mini/s_burnout.3gp

OOPS, bad url - korrigert!

Wroom, harrykjøring. Regissør Ed Solheim. Filmet med Sony Ericsson, men hør den låta! :wink:[/i]

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 05 Jul 2005, 08:50

Bruker du ènkrets bremser Birg??
Jeg vurderer å bytte til tokrets, men vet ikke om det er lov.
Jeg fikset drit på bilen min i går.. Lufteslanger til kupèdysene, kromlister på bredderne osv... Går ikke fortere av slikt, men det må gjøres..

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 05 Jul 2005, 09:19

To-krets anbefales !! - så vidt jeg vet t.o.m. av FIA !
DH

Henning
Champion!
Posts: 747
Joined: 24 Mar 2004, 19:09
Location: Hosle

Post by Henning » 05 Jul 2005, 09:27

Dag-Henning Nielsen wrote:To-krets anbefales !! - så vidt jeg vet t.o.m. av FIA !
DH
Krets meg hit og dit. Kommer de i aften Herr Nielsen ?

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 05 Jul 2005, 09:31

- tenkte definitivt å ta meg en tur...! Blir en slags "spion-tur" for å se på redskapen til Ulf og Rolf ( :oops: )......- og selvfølgelig for å få meg en pølse i vaffel...... ( - kommer i gatebil ..)
DH

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 05 Jul 2005, 09:32

Jeg tror du kan gjøre det Veg, i 71 klassen. Det er jo mange som bruker rene AP racing pumper der, ikke? (fatter ihvertfall)

Tokrets og sånt blir for sikkert. Liker å leve farlig. eheheh. :shock:
Må nok kjøre 1-krets i pre 65.

Pyntedill? Du må ikke ha mer enn nødvendig, men er enig i at detaljer skaper bilen. Litt viktig at det ser gromt ut også. Den røde/sorte GT'en som går i DK ser pen ut.
Last edited by bk on 05 Jul 2005, 09:37, edited 1 time in total.

Henning
Champion!
Posts: 747
Joined: 24 Mar 2004, 19:09
Location: Hosle

Post by Henning » 05 Jul 2005, 09:34

Dag-Henning Nielsen wrote:- tenkte definitivt å ta meg en tur...! Blir en slags "spion-tur" for å se på redskapen til Ulf og Rolf ( :oops: )......- og selvfølgelig for å få meg en pølse i vaffel...... ( - kommer i gatebil ..)
DH
Ja pølse i vaffel er verdt turen alene :lol:
Er dog ikke sikkert om Rolf får bilen klar.

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 05 Jul 2005, 11:31

bk wrote:Jeg tror du kan gjøre det Veg, i 71 klassen. Det er jo mange som bruker rene AP racing pumper der, ikke? (fatter ihvertfall)

Tokrets og sånt blir for sikkert. Liker å leve farlig. eheheh. :shock:
Må nok kjøre 1-krets i pre 65.

Pyntedill? Du må ikke ha mer enn nødvendig, men er enig i at detaljer skaper bilen. Litt viktig at det ser gromt ut også. Den røde/sorte GT'en som går i DK ser pen ut.
Bilder?? Jeg ser også at man MÅ ha støtfangere på Minien. Kan man borre hull i disse?? GT-fangerne er jo tunge som pokker...

2-krets it is...Jeg har NY hovedsylinder liggende.. Det skal bli deilig..

Post Reply