Nå var det stille her gitt, ingen som har noe på hjertet lenger?
Rapport fra Shag avd Østfold: fredrik står på med å bygge ny "værsting" imp til G sub 1300. Dette blir en grom en! Bilen er straks klar til utvendig lakk.
Minien min får hvile: etter våler er det ikke komp på sylindre 2 & 3, sannsynligvis skal jeg ned å ta ut motor til helgen og håper at det kun er pakningen. Må gjøre bilen ferdig i høst/vinter, fom Mars så har man noe annet å "mekke på" i heimen
Off-season...
Periode F eller G?
Joda, neste år *skal* det bli flere av bilene her på banen. Er egentlig mest hjerta på F, den bilen jeg fortsatt bygger på prøver jeg å legge optimalt opp til Alan Frasers all-conquering tusenkubikkere fra 1965-68. Problemet er at British Touring Cars var Gr 5 fra 1965-69, og mange fabrikker tok ikke kostnadene med å klasse biter til Gr 2 når Gr 5 ikke hadde slike krav. Derfor
en fordel for de som har en bil som ble levert fra fabrikk som racerbil (Cooper S, Cortina Lotus) mens en Anglia, som i Gr 5 var en topp bil i 1300 klassen, ikke har noen sjanse i Gr 2, der klasset Ford alt for Cortina mens Angleboxen gikk som et skållet troll med downdraught MAE motor som varva 10 000 med støtstenger, og 5-trinns Hewland.
Mht Impen i F, så er min bekymring bremser. Chrysler UK klasset skivebrenser framme først i 1970 i Gr 2, mao må jeg evt kjøre F med tromler foran. Det opplever jeg, mildt sagt, som lite trygt. Rootes klasset Rallye Imp med 998 motor og tette gear allerede fra 1963, men de var primært interessert i rally, og der holdt vel tromlene greit.
Den andre store Imp-epoken var BTCC 1970 tom 1972, da titlene gikk til Mill McGovern i Bevan Imp tre år på rad. Den gikk på 8" og 10" felger og vakre utbygde skjermer, men var mekanisk ganske lik 1965-bilene. Bevans bil vant klassen så å si hvert eneste løp i tre år, og tok som regel endel skalper i 1300- og 1600 klassene også, enkelte ggr en eller to to-litere for ordens skyld. Choices, choices
en fordel for de som har en bil som ble levert fra fabrikk som racerbil (Cooper S, Cortina Lotus) mens en Anglia, som i Gr 5 var en topp bil i 1300 klassen, ikke har noen sjanse i Gr 2, der klasset Ford alt for Cortina mens Angleboxen gikk som et skållet troll med downdraught MAE motor som varva 10 000 med støtstenger, og 5-trinns Hewland.
Mht Impen i F, så er min bekymring bremser. Chrysler UK klasset skivebrenser framme først i 1970 i Gr 2, mao må jeg evt kjøre F med tromler foran. Det opplever jeg, mildt sagt, som lite trygt. Rootes klasset Rallye Imp med 998 motor og tette gear allerede fra 1963, men de var primært interessert i rally, og der holdt vel tromlene greit.
Den andre store Imp-epoken var BTCC 1970 tom 1972, da titlene gikk til Mill McGovern i Bevan Imp tre år på rad. Den gikk på 8" og 10" felger og vakre utbygde skjermer, men var mekanisk ganske lik 1965-bilene. Bevans bil vant klassen så å si hvert eneste løp i tre år, og tok som regel endel skalper i 1300- og 1600 klassene også, enkelte ggr en eller to to-litere for ordens skyld. Choices, choices
Doc
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
Tja......Skal forsøke å transformere min Elan til racerbil i løpet av vinteren. Må jo skifte ut min Spyder-ramme, og har derfor en 26R ramme fra Tony Thompson i bestilling. Har kanskje tenkt å vekke til live mitt 26R karosseri når jeg først er igang. Det betyr mindre vekt, og større plass under skjermene. Får finne meg en passende kartong å legge "gate-delene" i så lenge, og ta frem stikksaga og mekke noe "light-weight" interiørdeler med....... Bremser og drivline er gitt, men strammere understell står på ønskelista, sammen med flere hester.... Har kjøpt en "straight-cut" gearkasse av Mathis, så det skulle borge for god "trikke-lyd".
Hvis Ola Svendsen så kunne skaffe meg fire nye CR65 i 5.25 M13 så gleder jeg meg kanskje litt til neste år.....
Ja, så skulle jo Jr. ha en motor og en kasse, så fritidsproblemer blir det ikke.......
DH
Hvis Ola Svendsen så kunne skaffe meg fire nye CR65 i 5.25 M13 så gleder jeg meg kanskje litt til neste år.....
Ja, så skulle jo Jr. ha en motor og en kasse, så fritidsproblemer blir det ikke.......
DH
Er ikke aktuelt med presenning. Etter 5 år er huset endelig ferdig (jeg har jaget fruen opp i stigen for å male mens jeg er bortreist), så da ser jeg på det som et enkelt prosjekt å sette opp en garasje Drømmer om å ha et nymalt betonggulv, varme, radio og slippe å tenke på at verktøyet må ryddes bort bare jeg skal inn og ta en kopp kaffe
Anybody can buy four letters, but legends aren't for sale!