Dunlop Racing
- Fossil Racing
- Race winner!
- Posts: 365
- Joined: 22 Aug 2005, 18:57
- Location: Oslo
Dunlop Racing
Sliter med at den nyervervede doningen slipper ut luften i hjulene etter 1 ukes tid. Tidligere eier av bilen påstår at Dunlpo er noe f...skit og selv om de er i orden/hele holder de ikke på luften. Er det andre som har samme erfaring - eller må jeg sjekke mone Minator-felger. Det er nye Dunlop-dekk på vei fra Norrköping.
Team Fossil Racing
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8
Re: Dunlop Racing
Har samme erfaring - om ikke på en uke, men det lekker ut ganske fort.Fossil Racing wrote:Sliter med at den nyervervede doningen slipper ut luften i hjulene etter 1 ukes tid. Tidligere eier av bilen påstår at Dunlpo er noe f...skit og selv om de er i orden/hele holder de ikke på luften. Er det andre som har samme erfaring - eller må jeg sjekke mone Minator-felger. Det er nye Dunlop-dekk på vei fra Norrköping.
Lars Kristian Ekorness
406 03 083
406 03 083
Dekk-lekk
Pleide alltid å behandle nye racingdekk med Finilec-sprut fra første montering, aldri problemer med det. Men racingdekk er gjerne mer porøse enn vei-dekk, spesielt tynne sidevegger bl a.
Doc
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
- Fossil Racing
- Race winner!
- Posts: 365
- Joined: 22 Aug 2005, 18:57
- Location: Oslo
Dunlop Racing
Her var det mange og raske svar !
Vegard: Det er ikke hull i dekkene.
Impracing: Du nevner produktet Finilec ( hvor finnes dette ?). Tetter ikke dette alle ventilene, ellr setter du alle hjuls ventiler på topp før innsprut ?
Dag Henning: Jeg mister luften i alle dekk i løpet av 1-2 uker. Nye ventiler ligger i lomma - hentet disse på lageret i dag.
Nye dekk kom inn på lageret i dag - forsøker å montere 1 nytt på felg med ny ventil og Finilec så får vi se hva som skjer. Må få på gromhjulene-bilen står nå på 4" felger og diagonaldekk (ser ikke bra ut).
Vegard: Det er ikke hull i dekkene.
Impracing: Du nevner produktet Finilec ( hvor finnes dette ?). Tetter ikke dette alle ventilene, ellr setter du alle hjuls ventiler på topp før innsprut ?
Dag Henning: Jeg mister luften i alle dekk i løpet av 1-2 uker. Nye ventiler ligger i lomma - hentet disse på lageret i dag.
Nye dekk kom inn på lageret i dag - forsøker å montere 1 nytt på felg med ny ventil og Finilec så får vi se hva som skjer. Må få på gromhjulene-bilen står nå på 4" felger og diagonaldekk (ser ikke bra ut).
Team Fossil Racing
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8
Re: Dunlop Racing
Det er vel derfor de lekker daFossil Racing wrote:
Vegard: Det er ikke hull i dekkene.
Sånn guffe fungerer på porøse felger også, om du har det...
obs - dersom du skal bruke finilec eller tilsvarende bør du kjøre hjula noen mil med en gang så væsken fordeler seg. (hvis du ikke vil ta bilen ut, jekk opp bak, sett på hjul, skum, og star og kjør i gir noen minutter)
Anbefaler forøvrig at du lagrer race-dekkene på et mørkt, kjølig og tørt sted frem til sesongen og lar doningen stå på anti-boledekk over vinteren
Anbefaler forøvrig at du lagrer race-dekkene på et mørkt, kjølig og tørt sted frem til sesongen og lar doningen stå på anti-boledekk over vinteren