Dunlop Racing

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
Post Reply
User avatar
Fossil Racing
Race winner!
Posts: 365
Joined: 22 Aug 2005, 18:57
Location: Oslo

Dunlop Racing

Post by Fossil Racing » 28 Sep 2005, 23:07

Sliter med at den nyervervede doningen slipper ut luften i hjulene etter 1 ukes tid. Tidligere eier av bilen påstår at Dunlpo er noe f...skit og selv om de er i orden/hele holder de ikke på luften. Er det andre som har samme erfaring - eller må jeg sjekke mone Minator-felger. Det er nye Dunlop-dekk på vei fra Norrköping.
Team Fossil Racing
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8

User avatar
LKE
Champion!
Posts: 640
Joined: 25 Mar 2004, 00:11
Location: Stabekk

Re: Dunlop Racing

Post by LKE » 29 Sep 2005, 09:15

Fossil Racing wrote:Sliter med at den nyervervede doningen slipper ut luften i hjulene etter 1 ukes tid. Tidligere eier av bilen påstår at Dunlpo er noe f...skit og selv om de er i orden/hele holder de ikke på luften. Er det andre som har samme erfaring - eller må jeg sjekke mone Minator-felger. Det er nye Dunlop-dekk på vei fra Norrköping.
Har samme erfaring - om ikke på en uke, men det lekker ut ganske fort.
Lars Kristian Ekorness
406 03 083

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 29 Sep 2005, 09:45

Kan du ikke bare flekke inn litt sånn punkteringsguffe? Det fungerer brillefint på små hull.

User avatar
Impracing
Champion!
Posts: 715
Joined: 26 Mar 2004, 20:59
Location: Halden
Contact:

Dekk-lekk

Post by Impracing » 29 Sep 2005, 09:50

Pleide alltid å behandle nye racingdekk med Finilec-sprut fra første montering, aldri problemer med det. Men racingdekk er gjerne mer porøse enn vei-dekk, spesielt tynne sidevegger bl a.
Doc

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 29 Sep 2005, 11:18

Har ikke samme erfaring Vidar ; mistet 10lbs. i ett hjul siste vinter ; dårlig ventil. Sjekk ventilene dine kanskje.. ?? NB Ikke legg i slange !!
DH

User avatar
Fossil Racing
Race winner!
Posts: 365
Joined: 22 Aug 2005, 18:57
Location: Oslo

Dunlop Racing

Post by Fossil Racing » 29 Sep 2005, 15:35

Her var det mange og raske svar !

Vegard: Det er ikke hull i dekkene.

Impracing: Du nevner produktet Finilec ( hvor finnes dette ?). Tetter ikke dette alle ventilene, ellr setter du alle hjuls ventiler på topp før innsprut ?

Dag Henning: Jeg mister luften i alle dekk i løpet av 1-2 uker. Nye ventiler ligger i lomma - hentet disse på lageret i dag.

Nye dekk kom inn på lageret i dag - forsøker å montere 1 nytt på felg med ny ventil og Finilec så får vi se hva som skjer. Må få på gromhjulene-bilen står nå på 4" felger og diagonaldekk (ser ikke bra ut).
Team Fossil Racing
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Re: Dunlop Racing

Post by Vegard » 29 Sep 2005, 15:54

Fossil Racing wrote:
Vegard: Det er ikke hull i dekkene.
Det er vel derfor de lekker da :roll:

Sånn guffe fungerer på porøse felger også, om du har det...

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 29 Sep 2005, 15:59

obs - dersom du skal bruke finilec eller tilsvarende bør du kjøre hjula noen mil med en gang så væsken fordeler seg. (hvis du ikke vil ta bilen ut, jekk opp bak, sett på hjul, skum, og star og kjør i gir noen minutter)

Anbefaler forøvrig at du lagrer race-dekkene på et mørkt, kjølig og tørt sted frem til sesongen og lar doningen stå på anti-boledekk over vinteren :wink:
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

Post Reply