Forutsigbarhet i regler.......
Posted: 25 May 2004, 11:01
Hei !
Jeg skal kjøre Alfa Romeo Bertone i år, men blir ikke ferdig til det først løpet. Har stor tro på at jeg blir ferdig til Rudskogen.
Det er imidlertid flere uklarheter rundt regelverket:
Må bilen være registrert? Bilsportsboka sier JA - ryktene sier NEI.
(App. K har ikke krav om dette)
Hovedårsaken til at jeg ikke rekker Våler er lang ventetid hos Biltilsynet
for registrering......................og mangel av et blinklys fra England.
Har sendt inn HTP skjema til Bilsportforbundet, men de ønsket nye bilder av bilen (det var et menneske med i bakgrunnen på bildet). I tillegg hadde jeg glemt å føre opp chassisnummer (min feil).
I tillegg til ordinær teknisk kontroll vil de kontrollere at bilen er i samsvar med HTP ved at en annen teknisk representant med historisk kompetanse
ser på bilen.
Nå leser jeg på nettet at det holder å ta med seg HTP ved fremmøte på første løp?
Dette blir vanskelig å forholde seg til og bærer mer preg av et dommerpanel i en katteutstilling
Skal man kunne klare å få ferdig bilen i tide er den minste forutsetning at reglene er forutsigbare - ihvertfall innenfor samme racingåret!
Er det noen av dere som kan fortelle hva som er riktig.
PS
Synes det er pussig at billedbakgrunnen (en gutt på sykkel langt bak bilen) i HTP er av så stor betydning. Bildene var gode nok i Sverige.....
"Frustrert Jan-Erik"
Jeg skal kjøre Alfa Romeo Bertone i år, men blir ikke ferdig til det først løpet. Har stor tro på at jeg blir ferdig til Rudskogen.
Det er imidlertid flere uklarheter rundt regelverket:
Må bilen være registrert? Bilsportsboka sier JA - ryktene sier NEI.
(App. K har ikke krav om dette)
Hovedårsaken til at jeg ikke rekker Våler er lang ventetid hos Biltilsynet
for registrering......................og mangel av et blinklys fra England.
Har sendt inn HTP skjema til Bilsportforbundet, men de ønsket nye bilder av bilen (det var et menneske med i bakgrunnen på bildet). I tillegg hadde jeg glemt å føre opp chassisnummer (min feil).
I tillegg til ordinær teknisk kontroll vil de kontrollere at bilen er i samsvar med HTP ved at en annen teknisk representant med historisk kompetanse
ser på bilen.
Nå leser jeg på nettet at det holder å ta med seg HTP ved fremmøte på første løp?
Dette blir vanskelig å forholde seg til og bærer mer preg av et dommerpanel i en katteutstilling
Skal man kunne klare å få ferdig bilen i tide er den minste forutsetning at reglene er forutsigbare - ihvertfall innenfor samme racingåret!
Er det noen av dere som kan fortelle hva som er riktig.
PS
Synes det er pussig at billedbakgrunnen (en gutt på sykkel langt bak bilen) i HTP er av så stor betydning. Bildene var gode nok i Sverige.....
"Frustrert Jan-Erik"