Tøffe bilder....
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
- skulle jo bare gå rundt og rundt en ovalbane, så da er det jo smartest å flytte litt sideveis på lasten........
Et usedvanlig kjedelig løp iflg. Jim Clark, som dessuten ble kjempesur på arrangørene da han først måtte bevise at han kunne kjøre racerbil før han fikk lov å slippe utpå.....( Indy 500....)
Den som ler sist........
DH
Et usedvanlig kjedelig løp iflg. Jim Clark, som dessuten ble kjempesur på arrangørene da han først måtte bevise at han kunne kjøre racerbil før han fikk lov å slippe utpå.....( Indy 500....)
Den som ler sist........
DH
Indy cars
Mja, den greia med balje (=sidevogn) var på Festival of Speed for noen år siden...det var en 1964 reaksjon på Cooper (61) og Lotus (63 og videre) som snudde opp-ned på hele etablissementet. Men det har vært mye rart på banen på Indy....ikke så mange andre single-seater klasser har hatt *forhjulsdrevne" biler (SAAB F Junior var unntaket), biler med dieselmotor,
turbinbiler med forehjulstrekk, Novi V8. Og pionerer både med turbolading og skivebremser....Indy var veldig avant garde mht teknologi i lange perioder. Men det var før Tony George ble myndig
turbinbiler med forehjulstrekk, Novi V8. Og pionerer både med turbolading og skivebremser....Indy var veldig avant garde mht teknologi i lange perioder. Men det var før Tony George ble myndig
Doc
Forstilling anno 1964
Sjekk forstillinga på Hurst Floor Shifter Spl....den øvre linken du ser, er ikke en triangelarm....det er en tverrliggende bladfjær!!! Like greit at den bilen ikke trengte å bremse hardt, eller veksle retning i rask rekkefølge.... " Såvidt jeg husker, dro den av på trening og kom ikke til start. Kanskje like bra det!
(og for dem som sier at eldre Cooper og samtidige Cobra fungerte bra med tverrliggende bladfjær, svarer jeg at det var på tross av fjæra - ikke på grunn av den! Ikke å undres over at Chunky Chapman måtte klype seg i armen første gang han besøkte Indianapolis - og følte seg hensatt til racing anno 1938....
(og for dem som sier at eldre Cooper og samtidige Cobra fungerte bra med tverrliggende bladfjær, svarer jeg at det var på tross av fjæra - ikke på grunn av den! Ikke å undres over at Chunky Chapman måtte klype seg i armen første gang han besøkte Indianapolis - og følte seg hensatt til racing anno 1938....
Doc
En kompis av meg i UK kjører i denne serien:
http://www.heritagegtcc.co.uk/
Noen artige bilder fra forrige løp:
http://www.heritagegtcc.co.uk/index.php ... mage_id=26
http://www.heritagegtcc.co.uk/
Noen artige bilder fra forrige løp:
http://www.heritagegtcc.co.uk/index.php ... mage_id=26
- Fossil Racing
- Race winner!
- Posts: 365
- Joined: 22 Aug 2005, 18:57
- Location: Oslo
Hei gutter - mye bra bilder. Gutta på pallen like "gamle" som bilene og muligens ikke like godt restaurerte. Fortstår av tilgangen på bilder, filmer og kommentarer tilsier at det er litt igjen av "silly season" før bilene luftes og dekkene spinner.
Team Fossil Racing
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8