Best å følge med i timen...

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
Post Reply
User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Best å følge med i timen...

Post by Sandman » 13 Jan 2006, 08:00

I fra Svensk Sportsvangsmeeting på Knutstorp 2005...

Her går det unna!

http://www.mgcc.nu/ssm05/koja2.wmv
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
André Sæthern
Mid-fielder
Posts: 89
Joined: 09 Sep 2005, 14:10
Location: Gjerdrum, Akershus

Post by André Sæthern » 13 Jan 2006, 09:26

Oisann! Det var mye på en gang ja. Ser ut som det har regnet og deler av banen er våt. Lurer på om de faktisk var i hverandre de to siste
André Sæthern, 95877644
63 Morris Mini 1293cc

Henning
Champion!
Posts: 747
Joined: 24 Mar 2004, 19:09
Location: Hosle

Post by Henning » 13 Jan 2006, 10:41

Det var da forferdelig mange Minier i alt for mange himmelretninger :D

User avatar
Marius
Polesitter
Posts: 243
Joined: 22 Mar 2004, 17:21
Location: haslum

Post by Marius » 14 Jan 2006, 00:38

Min gamle venn Olof Ekman tok en trippel-salto med MiniMarcosen sin akkurat der(NGK-Krønet)....Broadspeed-Anglia`n til "Aksel Danske" fikk også gress i takrennene der,Peter Von Lucacs fylte radiatoren på Elanen med grus og bildekk der....(D-H? :wink: )...,undertegnede har tatt piruetter som Tonya Harding og Nancy Kerrigan hadde vært misunnelig på......Tilogmed Brutter,for anledningen i MG,har tatt en trippelsnurr på tørr asfalt der!
NGK krønet er "litt lumsk",spesiellt i regn,det renner mye vann fra skråningen på "yttern".....og som dere ser av filmen tar ofte "Kojorna",og annet forhjulsdrevet,en litt annen linje enn det tyngre maskineriet.
Det virker jo som første runde....etter regn.....og har forrige heat vært "noe tungt" er "innern" tørr,og "yttern" våt.Og det går fort,"Fullt på Trean"....
Og ja, det kan regne på "Knutan",det er den eneste banen jeg har fått rødflagg p.g.a regn midt i heatet,på.
Marius Heggstad MGB68

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 14 Jan 2006, 11:35

syntes å glimte LKE's nyinnkjøpte.....?

Ser ut som typisk for vårs-mini folk: noen treiginger foran som gjør at vi må slippe gassen i en sving, og dermed snurring. TYPISK ASSAH!

:wink:
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 17 Jan 2006, 10:37

bk wrote:syntes å glimte LKE's nyinnkjøpte.....?

Ser ut som typisk for vårs-mini folk: noen treiginger foran som gjør at vi må slippe gassen i en sving, og dermed snurring. TYPISK ASSAH!
- slippe gassen i en sving........Ikke bra ! Det vet jeg det meste om.... :wink:

Marius ; - 26R karossen min kommer fra Lucas. Da vet jeg plutselig hvor frontsprekken kommer fra.......Gikk en tur under karosseriet sammen med Morgan hos Bennet, - ble en riktig historisk tur ; " - den skaden fikk han (Lucas) på Monza, - og den er fra "Ringen".......
Bil med "historie" er ikke så dumt.... :lol:

DH

Post Reply