MGA twincam i historisk?

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
Post Reply
mga
Grease monkey
Posts: 4
Joined: 28 Jan 2006, 17:59

MGA twincam i historisk?

Post by mga » 28 Jan 2006, 18:13

Jeg har en -58 MGA twin cam roadster under restaurering, bilen ble kjøpt i Sverige for noen år siden, den ble på -70 tallet brukt i racing bla av Tomas Hall. Jeg kunne også ha tenkt meg å brukt bilen til historisk racing, jeg har fått FIA papirene fra NBF. Jeg er helt fersk innen dette med racing, jeg ser at det stort sett dreier seg om biler fra -60 tallet og litt inn på - 70 tallet, derfor lurer jeg på om det er noen klasse for min bil?
Hva kreves av bur eller bøyle? og hvor finner jeg reglementet over sikkerhetsutstyr osv :)

Takk!

hilsen
Svein

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 30 Jan 2006, 08:57

Hei Svein ! - det er klart du kan bruke MGA'en ! Jeg antar den er homologert som Twin Cam (?) , og det fremgår i såfall av FIA-papirene du har fått. Du kjører i GT-klassen periode E/F , og må kjøre på dekk av type Dunlop Racing. ( Morro !!) Jeg er ikke så bevandret i MG-verdenen at jeg vet om du kjører i "over eller under" 1600 , men det vet du vel selv.... :wink:
Ring NBF og be om å få Bilsportboken tilsendt. Der står alt du må vite om krav til sikkerhetsutstyr for deg og bilen. Du finner også FIA App. K på disse hjemmesidene, og der finner du resten. Har du konkrete spørsmål om detaljer, så bare kom med dem !
Lykke til !

DH

mga
Grease monkey
Posts: 4
Joined: 28 Jan 2006, 17:59

Post by mga » 30 Jan 2006, 16:08

Hei, Ja den er homologert som twincam (002-R), motorvolumet er på 1588cc så den går under 1600. Skal kontakte NBF å få tilsendt bilsportboken .
Takk for informationen
:)
Svein

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 30 Jan 2006, 17:26

Svein,

Det høres glimrende ut! Send en mail til post@historisk-racing.no med noen bilder og litt info så vi får lagt deg ut under "prosjekter"!
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

Post Reply