Fiat!
- Henning Christensen
- Pitcrew
- Posts: 17
- Joined: 15 Nov 2004, 19:01
- Location: Høvik
Fiat`en (som egentlig er en ombygd Seat), ble dratt ut av garasjen efter en "pause" på 6 år. Den startet og gikk som en klokke, eneste som måtte gåes over var bremsene.
Bilen står nå til oppgradering for historisk racing og undertegnede som ikke har hatt lisens de siste årene har meldt seg på kurs.
Så om jeg finner ut av reglement og diverse apendixer (må nok oppgradere bur bla.) blir nok denne bilen kanskje å se på banen i 06.
Bilen står nå til oppgradering for historisk racing og undertegnede som ikke har hatt lisens de siste årene har meldt seg på kurs.
Så om jeg finner ut av reglement og diverse apendixer (må nok oppgradere bur bla.) blir nok denne bilen kanskje å se på banen i 06.
Henning C
2 x Alpine Serie V, 911 Targa og 850 Special
2 x Alpine Serie V, 911 Targa og 850 Special
- Henning Christensen
- Pitcrew
- Posts: 17
- Joined: 15 Nov 2004, 19:01
- Location: Høvik
Er derfor jeg blir kalt Henning 1Henning Christensen wrote:Du kom meg i forkjøpet Henning, som du ser er nok prosjekt Tiger noe lenger frem i tid.
(mest fordi vi er 2xHenning i NSK styret)
Topp at du satser på Fiat/Seat 850 for historisk.
Sjekk NSKs terminliste for banedager. Grei måte å bli kvitt litt rattrust
- Henning Christensen
- Pitcrew
- Posts: 17
- Joined: 15 Nov 2004, 19:01
- Location: Høvik
Synes det kryr av navnebrødre i NSK jeg Henning 1, ikke bare i styret.
Følger med på NSK sine sider ang. banedager, her må det fjernes flere kilo med rattrust.
Største problemet nå er å finne ut hvor mye jeg må forandre på buret i Fiat`en. Den har i dag kun et "halvbur" bygget av nå avdøde "Kasper" i sin tid. Det har 38 mm rør (også i høvedbøylen) og jeg blir ikke klok på hva som kreves for historisk i dag.
Henning C
Følger med på NSK sine sider ang. banedager, her må det fjernes flere kilo med rattrust.
Største problemet nå er å finne ut hvor mye jeg må forandre på buret i Fiat`en. Den har i dag kun et "halvbur" bygget av nå avdøde "Kasper" i sin tid. Det har 38 mm rør (også i høvedbøylen) og jeg blir ikke klok på hva som kreves for historisk i dag.
Henning C
Henning C
2 x Alpine Serie V, 911 Targa og 850 Special
2 x Alpine Serie V, 911 Targa og 850 Special
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
Jada, jada, jada!
Jeg er ingen ekspert på dette men etter hva jeg kan se så kan en 38mm hovedbøyle brukes hvis så lenge røret har en tykkelse på 2,5mm. Og da er det vel bare å bygge på med resten... Antall innfestnings punkter er forøvrig fritt (maks 8 før '65), men det er noen restriksjoner på hvor innfestningspunktene får være. Men som Dag-Henning sier, snakk med nabo'n han har mere greie på 'G' enn meg.
Når det gjelder homologering så vet jeg ikke noe om Fiat'n - men SEAT 850 Coupe ser iallefall ut til å være Gr. 2 homologert! Men det kan kanskje bli et "lite" problem å få tak i homologeringspapirer for denne... ("Form missing" iflg. FIA's oversikt.)
Jeg er ingen ekspert på dette men etter hva jeg kan se så kan en 38mm hovedbøyle brukes hvis så lenge røret har en tykkelse på 2,5mm. Og da er det vel bare å bygge på med resten... Antall innfestnings punkter er forøvrig fritt (maks 8 før '65), men det er noen restriksjoner på hvor innfestningspunktene får være. Men som Dag-Henning sier, snakk med nabo'n han har mere greie på 'G' enn meg.
Når det gjelder homologering så vet jeg ikke noe om Fiat'n - men SEAT 850 Coupe ser iallefall ut til å være Gr. 2 homologert! Men det kan kanskje bli et "lite" problem å få tak i homologeringspapirer for denne... ("Form missing" iflg. FIA's oversikt.)
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
- Henning Christensen
- Pitcrew
- Posts: 17
- Joined: 15 Nov 2004, 19:01
- Location: Høvik
Tusen takk for masse gode tips, satser nok på et nytt bur.
Så vidt jeg vet har bilen ikke tidligere hatt vognlisens. Jeg har benyttet bilen til challenge løp på midten av 90 tallet.
Foruten nytt bur, stol, nytt vekselstrømsanlegg, evt. ny tank og sele, håper jeg å gjøre minst mulig med bilen i første omgang.
Må også montere skiver foran da denne ikke har det (noe 850 Spesial skal ha).
Så vidt jeg vet har bilen ikke tidligere hatt vognlisens. Jeg har benyttet bilen til challenge løp på midten av 90 tallet.
Foruten nytt bur, stol, nytt vekselstrømsanlegg, evt. ny tank og sele, håper jeg å gjøre minst mulig med bilen i første omgang.
Må også montere skiver foran da denne ikke har det (noe 850 Spesial skal ha).
Henning C
2 x Alpine Serie V, 911 Targa og 850 Special
2 x Alpine Serie V, 911 Targa og 850 Special