Hei
Jeg har en volvo pv 444 som jeg har lyst til ? bruke til noe snart har bare pusset p? den i 3 ?r s? det er p? tide og kj?re litt.
Men mitt sp?rsm?l er kan denne bilen benyttes i denne klubben.
eventuelt hva m? jeg gj?re med bilen for ? f? den godkjent??
Den er helt orginal n? PV 444 1957 mod
________
AD ENGINE
Volvo pv 444
Volvo pv 444
Last edited by Volvo444 on 16 Feb 2011, 23:10, edited 1 time in total.
Hadde vært veldig moro å få en PV på banen! Klassen for Gr 2 standardvogner tidlig på 60-tallet ble vanligvis kalt "Volvo-klassen", det var PV som dominerte helt til 1963/64 da Ford Cortina GT og senere Cortina Lotus kom . Du burde kunne kjøre i klassen inntil 1965, og det er sikkert rikelig med deler som er klasset for Volvo - i hvert fall B18 - for denne tiden. Jeg har ikke detaljkunnskaper om Volvo, men det gikk fort og var rimelig i perioden, det husker jeg. Andre her kan helt sikkert gi deg gode råd. Lykke til!
Doc
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
Mine kjennskaper til Volvo er ikke so store, så hvordan likheten mellom 444 og 544 er - vet jeg ikke. (men dette er det kanskje andre som kan fortelle om?)
Men når det er sagt så er vel en 444 også fullt brukanes!?! Dette er jo en "E-bil" og så jeg må se litt etter i reglemente om hva som godtaes der (homologerging etc.)
Men i utgangspunktet så trenger du kun nødvendig sikkerhetsutstyr (dvs. stol, belter, veltebur, hovedstrømbryter og oljeoppsamler. (skumfyllt bensintank anbefales - men er først krav på biler etter '62) og riktige dekk for å delta.
Det finnes jo mulighet for å bygge utover dette men det er intet krav - selv om det kanskje kan være en fordel å få litt mere sprut ut av motoren e.l.
Ta gjerne kontakt med meg pr. telefon eller mail - du finner dette her:
http://www.historisk-racing.no/05/article.asp?id=84
Og se her for reglemente etc:
http://www.historisk-racing.no/05/article.asp?id=85
Har du flere spørsmål så fyr ivei!
Men når det er sagt så er vel en 444 også fullt brukanes!?! Dette er jo en "E-bil" og så jeg må se litt etter i reglemente om hva som godtaes der (homologerging etc.)
Men i utgangspunktet så trenger du kun nødvendig sikkerhetsutstyr (dvs. stol, belter, veltebur, hovedstrømbryter og oljeoppsamler. (skumfyllt bensintank anbefales - men er først krav på biler etter '62) og riktige dekk for å delta.
Det finnes jo mulighet for å bygge utover dette men det er intet krav - selv om det kanskje kan være en fordel å få litt mere sprut ut av motoren e.l.
Ta gjerne kontakt med meg pr. telefon eller mail - du finner dette her:
http://www.historisk-racing.no/05/article.asp?id=84
Og se her for reglemente etc:
http://www.historisk-racing.no/05/article.asp?id=85
Har du flere spørsmål så fyr ivei!
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact: