Volvo pv 444

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
Post Reply
Volvo444
Grease monkey
Posts: 1
Joined: 12 Feb 2006, 22:14

Volvo pv 444

Post by Volvo444 » 13 Feb 2006, 09:47

Hei

Jeg har en volvo pv 444 som jeg har lyst til ? bruke til noe snart har bare pusset p? den i 3 ?r s? det er p? tide og kj?re litt.

Men mitt sp?rsm?l er kan denne bilen benyttes i denne klubben.
eventuelt hva m? jeg gj?re med bilen for ? f? den godkjent??
Den er helt orginal n? PV 444 1957 mod :?:
________
AD ENGINE
Last edited by Volvo444 on 16 Feb 2011, 23:10, edited 1 time in total.

User avatar
Impracing
Champion!
Posts: 715
Joined: 26 Mar 2004, 20:59
Location: Halden
Contact:

Post by Impracing » 13 Feb 2006, 10:50

Hadde vært veldig moro å få en PV på banen! Klassen for Gr 2 standardvogner tidlig på 60-tallet ble vanligvis kalt "Volvo-klassen", det var PV som dominerte helt til 1963/64 da Ford Cortina GT og senere Cortina Lotus kom . Du burde kunne kjøre i klassen inntil 1965, og det er sikkert rikelig med deler som er klasset for Volvo - i hvert fall B18 - for denne tiden. Jeg har ikke detaljkunnskaper om Volvo, men det gikk fort og var rimelig i perioden, det husker jeg. Andre her kan helt sikkert gi deg gode råd. Lykke til!
Doc

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 13 Feb 2006, 11:27

- hvordan blir det Edwin ; 444 hadde vel B16...Kan man putte i B18 og "oppgradere" til 544 ??? Bilene hadde vel også en del eksteriørmessige forskjeller så som baklys etc. ? Betyr kanskje ikke noe......(??)


DH

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 13 Feb 2006, 14:27

Mine kjennskaper til Volvo er ikke so store, så hvordan likheten mellom 444 og 544 er - vet jeg ikke. (men dette er det kanskje andre som kan fortelle om?)

Men når det er sagt så er vel en 444 også fullt brukanes!?! Dette er jo en "E-bil" og så jeg må se litt etter i reglemente om hva som godtaes der (homologerging etc.)

Men i utgangspunktet så trenger du kun nødvendig sikkerhetsutstyr (dvs. stol, belter, veltebur, hovedstrømbryter og oljeoppsamler. (skumfyllt bensintank anbefales - men er først krav på biler etter '62) og riktige dekk for å delta.
Det finnes jo mulighet for å bygge utover dette men det er intet krav - selv om det kanskje kan være en fordel å få litt mere sprut ut av motoren e.l.

Ta gjerne kontakt med meg pr. telefon eller mail - du finner dette her:
http://www.historisk-racing.no/05/article.asp?id=84

Og se her for reglemente etc:
http://www.historisk-racing.no/05/article.asp?id=85


Har du flere spørsmål så fyr ivei!
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 13 Feb 2006, 15:02

- ser ikke ut som om 444 er homologert...... ?

DH

Post Reply