Hvor er Standardvognene?

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
User avatar
jeb
Mid-fielder
Posts: 90
Joined: 25 May 2004, 10:40

Hvor er Standardvognene?

Post by jeb » 14 Jun 2004, 10:17

Trodde det denne sesongen skulle bli mange standardbiler.........
På listen over potensielle deltagere er 30 navn nevnt, men det er jo
ikke mer enn EN bil som har deltatt (Våler).

Hvor er dere alle sammen?

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 14 Jun 2004, 13:09

På Våler så var det 4 biler til start i STD - i allefall til det første løpet :)

Det har vært litt kluss med klassifisering etc. så et par biler har blitt påmeldt i feil klasse osv. På Rudskogen så var det vel kun en bil som stilte i det første løpet og det var Teigen i sin Mustang.

Doc er i på vente av motordeler i fra England og stiller ikke opp før i August. Andreas Glestad er også i påvente av deler - stiller nok sikkert til 'Skogen i August. Terje Andersen fikk start nekt pga ureglementerte dempere. Snakket litt med han under premieutdelinga på Lørdag og han skulle bytte til lovlige biter - med litt flaks så er vel han på plass til høsten også.

Selv går jeg å venter på en oppretter /lakkerer som skal bytte noen paneler for meg. Målet var å stille til start på høsten i år - men det tror jeg nok sprekker.
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
jeb
Mid-fielder
Posts: 90
Joined: 25 May 2004, 10:40

Post by jeb » 14 Jun 2004, 13:22

Stemmer det! Det var 4 stk. med som du skriver.
Hvor er de andre 26 da? :wink:

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 14 Jun 2004, 14:11

Som du sier - listen er over potensielle førere - tror det nok finnes mange der som aldri kommer til start :(

Standardbil "seksjoen" kom veldig sent igang.. med info-møte først i Februar. Tror nok vi helt klart kan se på dette året som en slags "test-sesong" da det har vært store usikkerheter med tanke på hvilke års kategorier som ble gjeldende. Dette ble ikke avklart [av NBF] før i Mai.

Når det er sagt så har vi en annen intern liste der rundt 15 stykker har sagt at de skal kjøre i år. Jeg tror nok vi kommer til å se flere biler i August, men om så mange som 15 kommer til start i år, tviler jeg på.
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
Mr Bridger
Polesitter
Posts: 192
Joined: 22 Mar 2004, 15:05
Location: Tønsberg
Contact:

Post by Mr Bridger » 14 Jun 2004, 14:20

Startnekt på grunn av ureglementerte dempere ??? Hva innbar dette ?

User avatar
jeb
Mid-fielder
Posts: 90
Joined: 25 May 2004, 10:40

Post by jeb » 14 Jun 2004, 14:34

Det hørtes jo strengt ut - var det helt "utenfor" siden start nekt?

Når BDA Escortene kommer med "BDG motorer" er det vel bare
å slå sammen teltet. Har respekt for disse BDA'ene............................
Da konverterer jeg til amerikansk GT - og da mener jeg virkelig GRAND TOURING; Plymouth Superbird med vinge og det hele. Da tenker jeg mange skvetter unna. Obligatorisk kjøreutstyr blir da sjømanntatoveringer og cowboystøvler i krokodilleskinn.
Hoowdee !! :lol: :lol: :lol: :lol:

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 14 Jun 2004, 14:36

Jeg tror det satt moderne Öhlins dempere på bilen, dvs med ekstrene reservoir, justerbare i bump og rebound etc.

Det værste av alt er jo at i følge fører'n (og bildene jeg tok) så fungerte jo ikke demperene i det hele tatt! :roll:
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
Mr Bridger
Polesitter
Posts: 192
Joined: 22 Mar 2004, 15:05
Location: Tønsberg
Contact:

Post by Mr Bridger » 14 Jun 2004, 14:48

Så det er lov til å kjøre en bil som ikke er homologert overhodet (Super 7), men gale dempere resulterer i startnekt ? Hvor er fornuften i det ??? Da er det nesten slik at jeg ikke tør å ta turen fra Arendal opp til Rudskogen i slutten av August for å kjøre med min bil. Jeg har iallefall følgende mangler : A+ blokk, uoriginalt speedometer, Weber forgasser og mangler høyretank. Alt dette skal selvfølgelig ordnes etterhvert, men jeg har lyst til å få begynt med kjøringa litt nå. Kan noen berolige meg litt?

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 14 Jun 2004, 15:23

Dette er litt av et dilemma - ja. Jeg ble selv gjort oppmerksom på alt dette når det var for sent - ellers så hadde jeg nok tatt en telefon til NBF.
Er helt enig i at om en får start nekt for dempere så burde ikke en annen få kjøre med u-klassifisert bil!

Vi skal ha komitee møte i morgen og dette med er ihvertfall en av punktene jeg vil ta opp.
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
jeb
Mid-fielder
Posts: 90
Joined: 25 May 2004, 10:40

Post by jeb » 15 Jun 2004, 10:08

Jeg synes ikke du skal ta opp dette med Bilsportforbundet eller med komiteen. Hvem gjør du det på vegne av?
At en (Escort med feil dempere) blir utelukket fra løp gjør vel ikke historisk racing bedre ved at du utelukker en bil til ?
Du finner sikkert feil ved de fleste bilene, slik at du her kan risikere mannefall...........vil du ta ansvar for å startet dominoeffekten?

Husk at du representerer oss førere i komiteen og at du ikke kjører selv (ennå). Meg bekjent var det ingen av førerene på Rudskogen som ville utelukke noen. Snarer tvert imot..............

Vi vil jo ha flest mulig med i serien (dog innenfor visse grenser)

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 15 Jun 2004, 11:50

Tror nok du misforstår meg litt Jan Erik. Jeg ønsker på ingen måte å fjerne en bil til - snarere tvert i mot. :)
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
jeb
Mid-fielder
Posts: 90
Joined: 25 May 2004, 10:40

Post by jeb » 15 Jun 2004, 13:10

Fint jeg misforstår. Jeg kjenner deg jo ikke. For alt jeg vet kunne du jo være en fundamentalistisk Mullah av Appendix K.
Føler meg litt mer avslappet nå - etter din tilbakemelding. Beklager hvis jeg tilla deg onde hensikter.
Ikke misforstå meg heller: Jeg mener ikke det skal være fritt,,,,,,,,,,,men
ofte er det et kostnadsspørsmål å kunne følge reglene til punkt og prikke.
I Norsk Racingmiljø står nok noen ovenfor et valg om å bytte dekk eller dra til Legoland med familien i sommer....... :?

Jeg tror forøvrig en av dekkgigantene Michelin eller Bridgestone har rettet fokuset mot Historisk Racing i Norge.
Ikke har jeg sett slik fokus på dekkvalg noen gang. Det var kontrollanter i hytt og pine, jurysak og erklæringer........
Kan ikke forstå annet enn at her er må en av dekkleverandørene være på vei inn for å sponse hele serien ! :lol:

User avatar
LKE
Champion!
Posts: 640
Joined: 25 Mar 2004, 00:11
Location: Stabekk

Bil

Post by LKE » 15 Jun 2004, 14:14

Ok - min konklusjon basert på deres innlegg:

da kjøper jeg den Super 7 som er på KJØP/SALG forumet. Skal passe på å kjøre med røde Classic Koni.

Det er en vinnerbil, og jeg vil gjerne bidra med en ny bil til i klassen....?

Hva mener dere om dette?

mvh
LKE

User avatar
jeb
Mid-fielder
Posts: 90
Joined: 25 May 2004, 10:40

Post by jeb » 15 Jun 2004, 14:24

Henvend deg til Bilsportforbundet....De kan gi deg et svar.
For meg er det helt all right - du kommer jo bare til og vinne av og til
likevel.............når du ikke vinner står du hjemme eller i depotet og mekker. :lol: :lol: :lol:

Lotus = Lots Of Trouble Usually Serious

Har hatt et par stykker...............og kjøper det gjerne igjen.

User avatar
LKE
Champion!
Posts: 640
Joined: 25 Mar 2004, 00:11
Location: Stabekk

Post by LKE » 15 Jun 2004, 14:34

Så bilsportforbundet skal sette grensene for hvilken bil dere andre førere skal akseptere at jeg kommer med???

Ok - jeg er "litt" inhabil, men like herlig i markedet for en bil som gir en best mulig vinn/kostnadsnøkkel..

Sjekk hvem som har vunnet samtlige løp - og leder serien klart hittil.

Mekke/gnikke gjør vi vel med stor glede såfremt vi vinner....:)

Et sted går vel gensern for dette - på tide å bestemme dette nå?

mvh
Lars Kristian Ekorness

Post Reply