Kanskje et lite innspill...

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 13 Sep 2004, 16:01

LOL! :lol:

Knall bra guttær!
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

Henning
Champion!
Posts: 747
Joined: 24 Mar 2004, 19:09
Location: Hosle

Post by Henning » 13 Sep 2004, 16:07

Helt enig med Hr. Nielsen (så utrolig det enn høres)
Når Mini'er og Elan'er og lignende får kjørt seg litt varmere, tror jeg både Porscher og Mustanger bør følge med i speilene :)
Ikke minst på vått men også på tørt føre.

Riktig spennende skal det bli.

Henning

PS! Med varmere mener jeg naturligvis ikke så varmt som på siste runde i første heat.

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 13 Sep 2004, 16:09

- takk...... :cry:
DH

User avatar
LKE
Champion!
Posts: 640
Joined: 25 Mar 2004, 00:11
Location: Stabekk

Post by LKE » 13 Sep 2004, 16:19

Enig.

Du hadde en rå rundetid før du.....!

Henning
Champion!
Posts: 747
Joined: 24 Mar 2004, 19:09
Location: Hosle

Post by Henning » 13 Sep 2004, 16:37

Ja med litt øvelse (og annen utveksling) er Dag-H under 1.10 på Våler.

User avatar
Marius
Polesitter
Posts: 243
Joined: 22 Mar 2004, 17:21
Location: haslum

Post by Marius » 13 Sep 2004, 17:34

Det virker som dere har skjønt det!!!!!!

Hadde det å vinne vært alt,stiller man jo ikke med motor på snaue 200cc over nedre grense,når det er unlimited den andre veien......Og som tidene fra Våler viser:det er sabla jevnt både på vått og tørt!

Så lenge vi opererer med ett skille i cc i hver klasse,vil det naturligvis bli noen som havner på "feil" side mht optimalitet.

Da er Roadsport mye mer "fair"regelverksmessig,men vi har jo valgt å ikke være så "hårsåre"rundt dette...Når vi får fler biler med kan vi jo skille slik man gjør i FIA......(In my dreams at vi blir så mange.....)

Dag-Henning! Det var sabla leit med Elanen,du hadde jo noen runder som det virkelig stod respekt av før det smalt.MG`n er jo litt kraftigere,så det fikser seg med litt plåtjobb......Godt at det ikke er noen hard feelings,mer "klassisk"race incident skal man lete etter......og husk å bruke maske....
Marius Heggstad MGB68

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 14 Sep 2004, 00:04

LKE: jaga på! Men få for all del båten på vannet først (tenk hvordan det hadde gått siste løpet på våler med den!!)

Men, kan'ke vi begynne å pese på Mr. Dunlops priser, jeg blir rædd når jeg ser bildene av dekka mine, de ser jo like stive ut som en gammel våtdrakt i en tørketrommel..luftputebil..kunne like gjerne skaffa noen Barum Racing dekk?

Marius, spørs om ikke vi får finne BMC-sabotøren og gi han en annen jobb til neste år hvis disse folka gjør alvor av planene! Kanskje noe for mekker'n til JEB?

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 14 Sep 2004, 09:36

- ja, du Henning, du kan spøke du........Jeg beholder nok utvekslinga, men modifiserer nok turtallsperra en smule..(!) Fant fram utskriften fra en time på rullende landevei for et par år siden, og så til min forskrekkelse at den kutta på 6250. Her er det bare å finne frem avbiteren og klippe litt i sentrifugalvekta.....7000 er trygt nok for en sunn TwinCam, og da kanskje jeg kommer hele langsiden ned uten at det kutter... :lol:
Nei, Marius, "hard feelings" ???? No way!!( håper det er likewise..) Jeg er faktisk litt glad for at det var nettopp du som traff meg , - da er jeg rimelig sikker på at sammenstøtet ikke var til å unngå! ( - dagens kompliment til Marius!)

DH

Post Reply