Trening på Rudskogen 6.juli

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
Post Reply
User avatar
jeb
Mid-fielder
Posts: 90
Joined: 25 May 2004, 10:40

Trening på Rudskogen 6.juli

Post by jeb » 25 Jun 2004, 11:04

NSK har leid Rudskogen 6.juli...................
Har noen tenkt å trene denne dagen?

I "gamle dager" var det trening på Rudskogen hver tirsdag. Kjenner noen av dere til om dette tilbudet fortsatt er åpent - eller andre treningstilbud?

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 25 Jun 2004, 14:16

Tirsdags-treningene ble det brått slutt på da NMK Sarpsborg solgte banen til Huysmann & Co. :(
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
Mr Bridger
Polesitter
Posts: 192
Joined: 22 Mar 2004, 15:05
Location: Tønsberg
Contact:

Post by Mr Bridger » 25 Jun 2004, 17:50

Hva koster det å trene 6.juli ?

Henning
Champion!
Posts: 747
Joined: 24 Mar 2004, 19:09
Location: Hosle

Post by Henning » 28 Jun 2004, 09:41

Medlemmer av NSK betaler kr. 300,-
Ikke medlemmer kr. 500,-

mvh
Henning

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 05 Jul 2004, 20:21

tar meg kanskje en tur, men kjører ikke på banen såfremt det ikke er VELDIG vått, så jeg unngår g-kreftene i langsvingen. Da holder motoren ihvertfall litt til :)

User avatar
Peder Nielsen
Class winner!
Posts: 261
Joined: 30 Apr 2004, 15:47
Location: Borgen, Norway
Contact:

Post by Peder Nielsen » 05 Jul 2004, 22:37

problemer med oljetrykk??
'72 Volvo 142-110 DL
'91 Ducati 906 Paso
'13 Volkswagen Polo GT
'14 Volvo V60-R design AWD

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 06 Jul 2004, 00:01

standard gearkasse med oljepickup på høyre side i sumpen = 0 oljetrykk i lange høyresvinger. Holder på å bygge motor/kasse til bilen, pr i dag er det standard..

User avatar
Peder Nielsen
Class winner!
Posts: 261
Joined: 30 Apr 2004, 15:47
Location: Borgen, Norway
Contact:

Post by Peder Nielsen » 11 Jul 2004, 03:56

Samme problemet med Lotusen vår (olje pickupen i bunnpannen blir tørst og får ikke olje!!) Etter papirer fra england fikk vi skreddersydd en panne. En bekjent av oss tok frem sveise-aparatet og gjorde en frembragende jobb!
Hvis du ikke vil kjøpe en "flett ny" bunnpanne med "skvalpeskott", prøv å fylle litt mer olje enn maks-merket på peilepinnen! Kanskje det fungerer!!??!! Engelske ingeniører er pionerer på sitt felt, men har en tendens til å feile på det mest elementære (f.eks det å få maks merket på riktig plass på peilepinnen!) :wink:

- Peder -
'72 Volvo 142-110 DL
'91 Ducati 906 Paso
'13 Volkswagen Polo GT
'14 Volvo V60-R design AWD

User avatar
Marius
Polesitter
Posts: 243
Joined: 22 Mar 2004, 17:21
Location: haslum

Post by Marius » 11 Jul 2004, 11:14

Peder er inne på et "gammelt"trix :D
Fyller alltid en cm eller noe sånt over full når det er race,selv med skvalpeskott "alle veier",tar jeg ikke sjansen.....og det er jo heller ikke Mulsanne vi skal ned.....er det ikke sving,er det akselrasjon eller "har pælma ankeret",og sannsynligvis ikke "blikkstille" på oljeoverflaten...

Nuvel.....det der med akselrasjon og MGB :oops: .....men pytt,det lukter jo så racemessig av litt svidd Castrol TWS :lol: .....nesten som R...
Marius Heggstad MGB68

User avatar
Marius
Polesitter
Posts: 243
Joined: 22 Mar 2004, 17:21
Location: haslum

Post by Marius » 11 Jul 2004, 11:29

Men,dere som har en drøss tannhjul under veiva....husker vi holdt på med noen finurlige hjemmesveisede"T"rør og annet rart hos SRS i Gøteborg :roll: ....men det var aldri lett å sikre at ikke pumpen kaviterte....What`s the cure and remedy?
Marius Heggstad MGB68

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 11 Jul 2004, 13:50

På minien er det et rør som knekker 90 grader i bunnen av girkassa og således suger fra hele bunnen istedet for høyre side. Koster en 200-lapp, men er omtrent det første som må monteres i kassa...

Men nå er diff, stempler og kam på vei med fatter fra uk, kryss fingra for rudskogen!

User avatar
Marius
Polesitter
Posts: 243
Joined: 22 Mar 2004, 17:21
Location: haslum

Post by Marius » 11 Jul 2004, 17:06

Ja! det var det jeg mener å huske....røropplegg nedi der....
Du fikser Rudskogen Birger!!
Få sammen en motor du stoler på,og tar det tid å sette opp diffen,så er det plutselig en laang vinter å gjøre slikt på,og bruk en standard de siste to racene i år..
Marius Heggstad MGB68

Post Reply