Trekkvogner/servicebiler.

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
User avatar
RS 1800
Class winner!
Posts: 329
Joined: 20 Feb 2005, 15:50
Location: Ringerike
Contact:

Post by RS 1800 » 29 Dec 2010, 23:06

Image
Jørn M. Hanssen

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 10 Jan 2011, 11:33

Ja takk, den tar vi..! :D - og Escorten.....

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 15 Feb 2011, 20:51


User avatar
RS 1800
Class winner!
Posts: 329
Joined: 20 Feb 2005, 15:50
Location: Ringerike
Contact:

Post by RS 1800 » 30 Mar 2011, 15:59

Det våres på Ringerike :) :

Image

Image
Jørn M. Hanssen

User avatar
spitfire
Front-row qualifier
Posts: 101
Joined: 20 Nov 2006, 23:03
Location: Gjøvik

Post by spitfire » 30 Mar 2011, 18:03

RS 1800 wrote:Det våres på Ringerike :) :

Image

Image
Dette så da lekkert ut :D
Ketil Frengen
Tlf 90974203
Gjøvik
Spitfire 4,0L 32V mk3 1969.
Transit 3,0L 24V 1968.
Mini 1275cc 1971.
Freelander 2005.
RangeRover 4,6L Autobiography 1997

User avatar
RS 1800
Class winner!
Posts: 329
Joined: 20 Feb 2005, 15:50
Location: Ringerike
Contact:

Post by RS 1800 » 30 Mar 2011, 20:19

spitfire wrote:
Dette så da lekkert ut :D
Jauda, planen er å få det til å bli noe sånt som på tegninga her da.. :roll: ..:

Image

Hadde en testrunde med Escorten på slep i stad.., ingen reserbil akkurat, særlig med tanke på at Transiten kan laste 1600 kg også.. :lol: .

Spark kommer ut med denne 1/43 modellen i sommer forøvrig(tobakksreklamen er visstnok vedlagt)..:

Image
Jørn M. Hanssen

User avatar
spitfire
Front-row qualifier
Posts: 101
Joined: 20 Nov 2006, 23:03
Location: Gjøvik

Post by spitfire » 30 Mar 2011, 21:14

RS 1800 wrote:
spitfire wrote:
Dette så da lekkert ut :D
Jauda, planen er å få det til å bli noe sånt som på tegninga her da.. :roll: ..:

Image

Hadde en testrunde med Escorten på slep i stad.., ingen reserbil akkurat, særlig med tanke på at Transiten kan laste 1600 kg også.. :lol: .

Spark kommer ut med denne 1/43 modellen i sommer forøvrig(tobakksreklamen er visstnok vedlagt)..:

Image
Fin farvekombinasjon var det. angående liten motorkraft så er det jo plass til en større maskinist under panseret på trekkvognen :roll:
Jeg har en 1968 modell Transit (lang med tvilling) med bensin 2,6 V6, søkte om 24v Cosworth V6 og fikk positivt svar til å gjøre det :D
Har mye jobb igjen men det går da brukbart.
Her er en link til min bil,trenger du deler eller annet er det god hjelp å få på det forumet der også .

http://mk1mk2transit.19.forumer.com/viewtopic.php?t=439

Mvh Ketil
Ketil Frengen
Tlf 90974203
Gjøvik
Spitfire 4,0L 32V mk3 1969.
Transit 3,0L 24V 1968.
Mini 1275cc 1971.
Freelander 2005.
RangeRover 4,6L Autobiography 1997

User avatar
RS 1800
Class winner!
Posts: 329
Joined: 20 Feb 2005, 15:50
Location: Ringerike
Contact:

Post by RS 1800 » 03 Apr 2011, 11:54

spitfire wrote: Fin farvekombinasjon var det. angående liten motorkraft så er det jo plass til en større maskinist under panseret på trekkvognen :roll:
Jeg har en 1968 modell Transit (lang med tvilling) med bensin 2,6 V6, søkte om 24v Cosworth V6 og fikk positivt svar til å gjøre det :D
Har mye jobb igjen men det går da brukbart.
Her er en link til min bil,trenger du deler eller annet er det god hjelp å få på det forumet der også .

http://mk1mk2transit.19.forumer.com/viewtopic.php?t=439

Mvh Ketil
Vurderer en 2,5 TD motor, er litt dieselfrelst..., ihvertfall på slike biler. :) Den har ventilerte skiver og firestempla kalipere foran, så bremsene er vel greie for mere effekt. :wink:

http://norskescortregister.net/index.ph ... opic=10636

Får prøve å holde den mest mulig original, men en servo hadde vært greit...får begynne med å ta fram fettpressa å smøre forstillinga. :roll:

Sliter litt med lovlig tilhengervekt, er bare på 1200 kg. Med den enaksla tralla(300 kg egenvekt) er jeg ca 100 kg over med en (rally)Escort på 1000 kg. Har kontakta Ford for hjelp til endring, men det går tregt.. :( . Transit mk II "Bussen" jeg også har, har 1500 kg hengervekt.

Har sett prosjekttrådene dine på den, blir bra den..myyye arbeid. Rust på varebiler er dessverre evigvarende. Er mange mk I Transiter tigjengelig i Tyskland også, ser det ut til.
Jørn M. Hanssen

User avatar
spitfire
Front-row qualifier
Posts: 101
Joined: 20 Nov 2006, 23:03
Location: Gjøvik

Post by spitfire » 03 Apr 2011, 13:32

RS 1800 wrote:
spitfire wrote: Fin farvekombinasjon var det. angående liten motorkraft så er det jo plass til en større maskinist under panseret på trekkvognen :roll:
Jeg har en 1968 modell Transit (lang med tvilling) med bensin 2,6 V6, søkte om 24v Cosworth V6 og fikk positivt svar til å gjøre det :D
Har mye jobb igjen men det går da brukbart.
Her er en link til min bil,trenger du deler eller annet er det god hjelp å få på det forumet der også .

http://mk1mk2transit.19.forumer.com/viewtopic.php?t=439

Mvh Ketil
Vurderer en 2,5 TD motor, er litt dieselfrelst..., ihvertfall på slike biler. :) Den har ventilerte skiver og firestempla kalipere foran, så bremsene er vel greie for mere effekt. :wink:

http://norskescortregister.net/index.ph ... opic=10636

Får prøve å holde den mest mulig original, men en servo hadde vært greit...får begynne med å ta fram fettpressa å smøre forstillinga. :roll:

Sliter litt med lovlig tilhengervekt, er bare på 1200 kg. Med den enaksla tralla(300 kg egenvekt) er jeg ca 100 kg over med en (rally)Escort på 1000 kg. Har kontakta Ford for hjelp til endring, men det går tregt.. :( . Transit mk II "Bussen" jeg også har, har 1500 kg hengervekt.

Har sett prosjekttrådene dine på den, blir bra den..myyye arbeid. Rust på varebiler er dessverre evigvarende. Er mange mk I Transiter tigjengelig i Tyskland også, ser det ut til.
Har montert elektrisk servostyring jeg, spennende å se hvordan den fungerer når bilen er kjørbar :D
Mvh Ketil
Ketil Frengen
Tlf 90974203
Gjøvik
Spitfire 4,0L 32V mk3 1969.
Transit 3,0L 24V 1968.
Mini 1275cc 1971.
Freelander 2005.
RangeRover 4,6L Autobiography 1997

User avatar
RS 1800
Class winner!
Posts: 329
Joined: 20 Feb 2005, 15:50
Location: Ringerike
Contact:

Post by RS 1800 » 26 Sep 2011, 21:40

Katteutstilling... :? ..:

Image

Image

Image
Jørn M. Hanssen

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 27 Sep 2011, 13:40

"Scottish Team" , - hvor bl.a. Jim Clark fikk slipt sine tenner......Vakkert ! Goodwood ??

User avatar
Impracing
Champion!
Posts: 715
Joined: 26 Mar 2004, 20:59
Location: Halden
Contact:

Post by Impracing » 27 Sep 2011, 16:25

RS 1800 wrote:Katteutstilling... :? ..:

]
Ikke bare katter! Nr to fra høyre er Tojeiro-Buick (which was a bit of a dog, hehe), og på taket av transporter'n er det en Austin-Healey Sprite og en Cooper Monaco.
Doc

User avatar
Impracing
Champion!
Posts: 715
Joined: 26 Mar 2004, 20:59
Location: Halden
Contact:

Post by Impracing » 27 Sep 2011, 16:31

Dag-Henning Nielsen wrote:"Scottish Team" , - hvor bl.a. Jim Clark fikk slipt sine tenner......Vakkert ! Goodwood ??
Skulle ha sett Glover Trophy, det ville varmet ditt Lotushjerte! Den originale Twenty-Five som ble kjøpt fra dødsboet til Dawson-Damer for noen år siden, ble rattet av tidligere FF ess Andy Middlehurst, komplett med skotsk mørk blå halvhjelm...gjett om *det* traff noen nostalgistrenger!!
Og bilen ble preparert av Lotusveteranen Bob Dance...som var meget tilfreds da Middlehurst tok starten i utklassingsstil, og raskt bygget opp en svær ledelse. Akkurat som wee Jimmy ville ha gjort det!
Et syn for guder...og for kællær fra Østfoll...
Doc

User avatar
Marius
Polesitter
Posts: 243
Joined: 22 Mar 2004, 17:21
Location: haslum

Post by Marius » 28 Sep 2011, 00:11

Det var ganske mange nostalgistrenger som ble truffet på Goodwood, ja.
"Alle" transporterene var tilstede, og med "innholdet" intakt, Ecurie Ecosse, BMC Ecurie Safety-Fast, Jaguar, Scuderia F.... Helt fantastisk!
Marius Heggstad MGB68

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 28 Sep 2011, 08:00

Det tror jeg på.....! Får håpe på mer slakk i kalenderen neste år, så jeg får fyllt på med litt "real nostalgia".......Doc, var det en sånn Cooper Monaco som Koxvold (?) hadde her i kongeriket ??

Post Reply