Trekkvogner/servicebiler.
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
Noe for Commer-gutta!
http://www.classic-campers.co.uk/id131.html
Eller kanskje en sengeford?
http://www.classic-campers.co.uk/id154.html
http://www.classic-campers.co.uk/id131.html
Eller kanskje en sengeford?
http://www.classic-campers.co.uk/id154.html
Jauda, planen er å få det til å bli noe sånt som på tegninga her da.. ..:spitfire wrote:
Dette så da lekkert ut
Hadde en testrunde med Escorten på slep i stad.., ingen reserbil akkurat, særlig med tanke på at Transiten kan laste 1600 kg også.. .
Spark kommer ut med denne 1/43 modellen i sommer forøvrig(tobakksreklamen er visstnok vedlagt)..:
Jørn M. Hanssen
Fin farvekombinasjon var det. angående liten motorkraft så er det jo plass til en større maskinist under panseret på trekkvognenRS 1800 wrote:Jauda, planen er å få det til å bli noe sånt som på tegninga her da.. ..:spitfire wrote:
Dette så da lekkert ut
Hadde en testrunde med Escorten på slep i stad.., ingen reserbil akkurat, særlig med tanke på at Transiten kan laste 1600 kg også.. .
Spark kommer ut med denne 1/43 modellen i sommer forøvrig(tobakksreklamen er visstnok vedlagt)..:
Jeg har en 1968 modell Transit (lang med tvilling) med bensin 2,6 V6, søkte om 24v Cosworth V6 og fikk positivt svar til å gjøre det
Har mye jobb igjen men det går da brukbart.
Her er en link til min bil,trenger du deler eller annet er det god hjelp å få på det forumet der også .
http://mk1mk2transit.19.forumer.com/viewtopic.php?t=439
Mvh Ketil
Ketil Frengen
Tlf 90974203
Gjøvik
Spitfire 4,0L 32V mk3 1969.
Transit 3,0L 24V 1968.
Mini 1275cc 1971.
Freelander 2005.
RangeRover 4,6L Autobiography 1997
Tlf 90974203
Gjøvik
Spitfire 4,0L 32V mk3 1969.
Transit 3,0L 24V 1968.
Mini 1275cc 1971.
Freelander 2005.
RangeRover 4,6L Autobiography 1997
Vurderer en 2,5 TD motor, er litt dieselfrelst..., ihvertfall på slike biler. Den har ventilerte skiver og firestempla kalipere foran, så bremsene er vel greie for mere effekt.spitfire wrote: Fin farvekombinasjon var det. angående liten motorkraft så er det jo plass til en større maskinist under panseret på trekkvognen
Jeg har en 1968 modell Transit (lang med tvilling) med bensin 2,6 V6, søkte om 24v Cosworth V6 og fikk positivt svar til å gjøre det
Har mye jobb igjen men det går da brukbart.
Her er en link til min bil,trenger du deler eller annet er det god hjelp å få på det forumet der også .
http://mk1mk2transit.19.forumer.com/viewtopic.php?t=439
Mvh Ketil
http://norskescortregister.net/index.ph ... opic=10636
Får prøve å holde den mest mulig original, men en servo hadde vært greit...får begynne med å ta fram fettpressa å smøre forstillinga.
Sliter litt med lovlig tilhengervekt, er bare på 1200 kg. Med den enaksla tralla(300 kg egenvekt) er jeg ca 100 kg over med en (rally)Escort på 1000 kg. Har kontakta Ford for hjelp til endring, men det går tregt.. . Transit mk II "Bussen" jeg også har, har 1500 kg hengervekt.
Har sett prosjekttrådene dine på den, blir bra den..myyye arbeid. Rust på varebiler er dessverre evigvarende. Er mange mk I Transiter tigjengelig i Tyskland også, ser det ut til.
Jørn M. Hanssen
Har montert elektrisk servostyring jeg, spennende å se hvordan den fungerer når bilen er kjørbarRS 1800 wrote:Vurderer en 2,5 TD motor, er litt dieselfrelst..., ihvertfall på slike biler. Den har ventilerte skiver og firestempla kalipere foran, så bremsene er vel greie for mere effekt.spitfire wrote: Fin farvekombinasjon var det. angående liten motorkraft så er det jo plass til en større maskinist under panseret på trekkvognen
Jeg har en 1968 modell Transit (lang med tvilling) med bensin 2,6 V6, søkte om 24v Cosworth V6 og fikk positivt svar til å gjøre det
Har mye jobb igjen men det går da brukbart.
Her er en link til min bil,trenger du deler eller annet er det god hjelp å få på det forumet der også .
http://mk1mk2transit.19.forumer.com/viewtopic.php?t=439
Mvh Ketil
http://norskescortregister.net/index.ph ... opic=10636
Får prøve å holde den mest mulig original, men en servo hadde vært greit...får begynne med å ta fram fettpressa å smøre forstillinga.
Sliter litt med lovlig tilhengervekt, er bare på 1200 kg. Med den enaksla tralla(300 kg egenvekt) er jeg ca 100 kg over med en (rally)Escort på 1000 kg. Har kontakta Ford for hjelp til endring, men det går tregt.. . Transit mk II "Bussen" jeg også har, har 1500 kg hengervekt.
Har sett prosjekttrådene dine på den, blir bra den..myyye arbeid. Rust på varebiler er dessverre evigvarende. Er mange mk I Transiter tigjengelig i Tyskland også, ser det ut til.
Mvh Ketil
Ketil Frengen
Tlf 90974203
Gjøvik
Spitfire 4,0L 32V mk3 1969.
Transit 3,0L 24V 1968.
Mini 1275cc 1971.
Freelander 2005.
RangeRover 4,6L Autobiography 1997
Tlf 90974203
Gjøvik
Spitfire 4,0L 32V mk3 1969.
Transit 3,0L 24V 1968.
Mini 1275cc 1971.
Freelander 2005.
RangeRover 4,6L Autobiography 1997
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
Skulle ha sett Glover Trophy, det ville varmet ditt Lotushjerte! Den originale Twenty-Five som ble kjøpt fra dødsboet til Dawson-Damer for noen år siden, ble rattet av tidligere FF ess Andy Middlehurst, komplett med skotsk mørk blå halvhjelm...gjett om *det* traff noen nostalgistrenger!!Dag-Henning Nielsen wrote:"Scottish Team" , - hvor bl.a. Jim Clark fikk slipt sine tenner......Vakkert ! Goodwood ??
Og bilen ble preparert av Lotusveteranen Bob Dance...som var meget tilfreds da Middlehurst tok starten i utklassingsstil, og raskt bygget opp en svær ledelse. Akkurat som wee Jimmy ville ha gjort det!
Et syn for guder...og for kællær fra Østfoll...
Doc
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact: