Page 6 of 9

Posted: 29 Dec 2010, 23:06
by RS 1800
Image

Posted: 10 Jan 2011, 11:33
by Dag-Henning Nielsen
Ja takk, den tar vi..! :D - og Escorten.....

Posted: 15 Feb 2011, 20:51
by Vegard

Posted: 30 Mar 2011, 15:59
by RS 1800
Det våres på Ringerike :) :

Image

Image

Posted: 30 Mar 2011, 18:03
by spitfire
RS 1800 wrote:Det våres på Ringerike :) :

Image

Image
Dette så da lekkert ut :D

Posted: 30 Mar 2011, 20:19
by RS 1800
spitfire wrote:
Dette så da lekkert ut :D
Jauda, planen er å få det til å bli noe sånt som på tegninga her da.. :roll: ..:

Image

Hadde en testrunde med Escorten på slep i stad.., ingen reserbil akkurat, særlig med tanke på at Transiten kan laste 1600 kg også.. :lol: .

Spark kommer ut med denne 1/43 modellen i sommer forøvrig(tobakksreklamen er visstnok vedlagt)..:

Image

Posted: 30 Mar 2011, 21:14
by spitfire
RS 1800 wrote:
spitfire wrote:
Dette så da lekkert ut :D
Jauda, planen er å få det til å bli noe sånt som på tegninga her da.. :roll: ..:

Image

Hadde en testrunde med Escorten på slep i stad.., ingen reserbil akkurat, særlig med tanke på at Transiten kan laste 1600 kg også.. :lol: .

Spark kommer ut med denne 1/43 modellen i sommer forøvrig(tobakksreklamen er visstnok vedlagt)..:

Image
Fin farvekombinasjon var det. angående liten motorkraft så er det jo plass til en større maskinist under panseret på trekkvognen :roll:
Jeg har en 1968 modell Transit (lang med tvilling) med bensin 2,6 V6, søkte om 24v Cosworth V6 og fikk positivt svar til å gjøre det :D
Har mye jobb igjen men det går da brukbart.
Her er en link til min bil,trenger du deler eller annet er det god hjelp å få på det forumet der også .

http://mk1mk2transit.19.forumer.com/viewtopic.php?t=439

Mvh Ketil

Posted: 03 Apr 2011, 11:54
by RS 1800
spitfire wrote: Fin farvekombinasjon var det. angående liten motorkraft så er det jo plass til en større maskinist under panseret på trekkvognen :roll:
Jeg har en 1968 modell Transit (lang med tvilling) med bensin 2,6 V6, søkte om 24v Cosworth V6 og fikk positivt svar til å gjøre det :D
Har mye jobb igjen men det går da brukbart.
Her er en link til min bil,trenger du deler eller annet er det god hjelp å få på det forumet der også .

http://mk1mk2transit.19.forumer.com/viewtopic.php?t=439

Mvh Ketil
Vurderer en 2,5 TD motor, er litt dieselfrelst..., ihvertfall på slike biler. :) Den har ventilerte skiver og firestempla kalipere foran, så bremsene er vel greie for mere effekt. :wink:

http://norskescortregister.net/index.ph ... opic=10636

Får prøve å holde den mest mulig original, men en servo hadde vært greit...får begynne med å ta fram fettpressa å smøre forstillinga. :roll:

Sliter litt med lovlig tilhengervekt, er bare på 1200 kg. Med den enaksla tralla(300 kg egenvekt) er jeg ca 100 kg over med en (rally)Escort på 1000 kg. Har kontakta Ford for hjelp til endring, men det går tregt.. :( . Transit mk II "Bussen" jeg også har, har 1500 kg hengervekt.

Har sett prosjekttrådene dine på den, blir bra den..myyye arbeid. Rust på varebiler er dessverre evigvarende. Er mange mk I Transiter tigjengelig i Tyskland også, ser det ut til.

Posted: 03 Apr 2011, 13:32
by spitfire
RS 1800 wrote:
spitfire wrote: Fin farvekombinasjon var det. angående liten motorkraft så er det jo plass til en større maskinist under panseret på trekkvognen :roll:
Jeg har en 1968 modell Transit (lang med tvilling) med bensin 2,6 V6, søkte om 24v Cosworth V6 og fikk positivt svar til å gjøre det :D
Har mye jobb igjen men det går da brukbart.
Her er en link til min bil,trenger du deler eller annet er det god hjelp å få på det forumet der også .

http://mk1mk2transit.19.forumer.com/viewtopic.php?t=439

Mvh Ketil
Vurderer en 2,5 TD motor, er litt dieselfrelst..., ihvertfall på slike biler. :) Den har ventilerte skiver og firestempla kalipere foran, så bremsene er vel greie for mere effekt. :wink:

http://norskescortregister.net/index.ph ... opic=10636

Får prøve å holde den mest mulig original, men en servo hadde vært greit...får begynne med å ta fram fettpressa å smøre forstillinga. :roll:

Sliter litt med lovlig tilhengervekt, er bare på 1200 kg. Med den enaksla tralla(300 kg egenvekt) er jeg ca 100 kg over med en (rally)Escort på 1000 kg. Har kontakta Ford for hjelp til endring, men det går tregt.. :( . Transit mk II "Bussen" jeg også har, har 1500 kg hengervekt.

Har sett prosjekttrådene dine på den, blir bra den..myyye arbeid. Rust på varebiler er dessverre evigvarende. Er mange mk I Transiter tigjengelig i Tyskland også, ser det ut til.
Har montert elektrisk servostyring jeg, spennende å se hvordan den fungerer når bilen er kjørbar :D
Mvh Ketil

Posted: 26 Sep 2011, 21:40
by RS 1800
Katteutstilling... :? ..:

Image

Image

Image

Posted: 27 Sep 2011, 13:40
by Dag-Henning Nielsen
"Scottish Team" , - hvor bl.a. Jim Clark fikk slipt sine tenner......Vakkert ! Goodwood ??

Posted: 27 Sep 2011, 16:25
by Impracing
RS 1800 wrote:Katteutstilling... :? ..:

]
Ikke bare katter! Nr to fra høyre er Tojeiro-Buick (which was a bit of a dog, hehe), og på taket av transporter'n er det en Austin-Healey Sprite og en Cooper Monaco.

Posted: 27 Sep 2011, 16:31
by Impracing
Dag-Henning Nielsen wrote:"Scottish Team" , - hvor bl.a. Jim Clark fikk slipt sine tenner......Vakkert ! Goodwood ??
Skulle ha sett Glover Trophy, det ville varmet ditt Lotushjerte! Den originale Twenty-Five som ble kjøpt fra dødsboet til Dawson-Damer for noen år siden, ble rattet av tidligere FF ess Andy Middlehurst, komplett med skotsk mørk blå halvhjelm...gjett om *det* traff noen nostalgistrenger!!
Og bilen ble preparert av Lotusveteranen Bob Dance...som var meget tilfreds da Middlehurst tok starten i utklassingsstil, og raskt bygget opp en svær ledelse. Akkurat som wee Jimmy ville ha gjort det!
Et syn for guder...og for kællær fra Østfoll...

Posted: 28 Sep 2011, 00:11
by Marius
Det var ganske mange nostalgistrenger som ble truffet på Goodwood, ja.
"Alle" transporterene var tilstede, og med "innholdet" intakt, Ecurie Ecosse, BMC Ecurie Safety-Fast, Jaguar, Scuderia F.... Helt fantastisk!

Posted: 28 Sep 2011, 08:00
by Dag-Henning Nielsen
Det tror jeg på.....! Får håpe på mer slakk i kalenderen neste år, så jeg får fyllt på med litt "real nostalgia".......Doc, var det en sånn Cooper Monaco som Koxvold (?) hadde her i kongeriket ??