Det spøker for min deltakelse på Rudskogen

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
Post Reply
User avatar
Mr Bridger
Polesitter
Posts: 192
Joined: 22 Mar 2004, 15:05
Location: Tønsberg
Contact:

Det spøker for min deltakelse på Rudskogen

Post by Mr Bridger » 06 Aug 2004, 16:17

Jeg har plutselig på mystisk vis mistet alt oljetrykk og har fremdeles problemer med synkronisering på 2.giret. Dermed skal motoren ut og shippes til Oslo for å få en skikkelig sjekk av en med litt peiling der inne. Spørs om jeg rekker å montere sammen igjen da dessverre...

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 07 Aug 2004, 14:43

Mye kan gjøres på 2 uker - bare lysta er sterk nok.. ;)
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
Mr Bridger
Polesitter
Posts: 192
Joined: 22 Mar 2004, 15:05
Location: Tønsberg
Contact:

Post by Mr Bridger » 07 Aug 2004, 16:04

Det er sant. Men du snakker med mannen som brukte 2 år på å få byttet motor...

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 09 Aug 2004, 14:05

For meg og gitt...
Mangler output-shafts til LSD'en, og minispares er utsolgt... :?

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 09 Aug 2004, 14:34

Det kan du få låne av meg :)
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 09 Aug 2004, 14:43

lol, Mr Warehouse!

Javisst, takker! Da kan jo du få mine etterpå ;)

User avatar
Mr Bridger
Polesitter
Posts: 192
Joined: 22 Mar 2004, 15:05
Location: Tønsberg
Contact:

Post by Mr Bridger » 09 Aug 2004, 19:48

Nå er motorrommet nesten rensket, og motoren blir løftet ut på torsdag. Da rekker jeg vel kanskje å lakke motorrommet mens motoren er på Minimotorsykehuset :)

User avatar
Marius
Polesitter
Posts: 243
Joined: 22 Mar 2004, 17:21
Location: haslum

Post by Marius » 10 Aug 2004, 02:01

Som er hvor??
Var forresten en tur hos Kjell K (irkebakken)i dag,og der sto en av Arne Sødals Crossflower og blomstret...håper Arne har fikset den andre..ellers blir det vel TVR eller Ginetta den 28de...
Marius Heggstad MGB68

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 10 Aug 2004, 09:10

får jeg tilbake bruksbilen denne uken er det håp! Den står på "merkeverksted" på 3. mnd, men nå venter jeg på de siste delene som ligger til "#¤"#¤"#¤"# fortolling i Oslo...

Hvis, så forsvinner S'en inn i Doc's katakomber til helgen, motor ut og bygge s/c c/r kasse med LSD. Kryss fingra...

User avatar
Mr Bridger
Polesitter
Posts: 192
Joined: 22 Mar 2004, 15:05
Location: Tønsberg
Contact:

Post by Mr Bridger » 10 Aug 2004, 09:26

Stå på Birger! Jeg kommer iallefall inn som publikummer om ikke annet. Motoren min sendes til Bo Svärd i Oslo til torsdag.

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 10 Aug 2004, 17:53

Du kan få låne output-shafts av meg også :)

Holder du motoren standard foreløpig Birg?

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 10 Aug 2004, 20:27

jepp, planen er å bygge ferdig kassa (med Edwin som skipper...), og når det er klart vipper vi ut motoren og bytter kasse og håper på det beste. Kjekt med skilter så jeg får kjørt noen mil først. Det vil mao ikke være noen værsting som truer gutta, men det kommer ihvertfall kanskje en bil ekstra til start...

Post Reply