Biler i Periode I

Spesifikt om Periode I; FIA App. K, teknisk, deltagere, planer, osv. osv.
Post Reply
User avatar
Rune R
Site Admin
Posts: 588
Joined: 14 Dec 2010, 10:59

Biler i Periode I

Post by Rune R » 03 May 2012, 10:26

Ser det stiller 5 stk I biler på Knutstorp 5-6. Mai
Alfa Romeo Alfetta GT
Ascona B 2,0
Ascona 2.0
Ford capri 2000 gt
Mercedes SL500

Et par stykker her på berget har også tatt kontakt med meg for bygging av Ascona B til Periode I. Denne er kanskje en av de som lettest og billigst kan komme i klassen. Finnes temmelig mange Nasjonal biler av B Asconan, som ikke alle trenger stor modifisering for å periode I historic.

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 03 May 2012, 10:44

Flott, her er det bra grobunn for tilvekst...! :-)

nobrakes
Grease monkey
Posts: 14
Joined: 10 Dec 2008, 18:52

Post by nobrakes » 15 May 2012, 22:44

hvordan stiller det seg å kjøre historisk med en orginal ascona 400 da ?

User avatar
Rune R
Site Admin
Posts: 588
Joined: 14 Dec 2010, 10:59

Post by Rune R » 15 May 2012, 23:14

Ascona 400 bør være kanon bil i Periode I, jeg har skaffa meg homologeringen på den. Men original? Den dønn strøkne gatebilen din, er det sertifisert bur i den?
Nei jeg tror ikke du har samvittighet til å sende det smykke ut i et startfelt på bane, gjør du det da?

nobrakes
Grease monkey
Posts: 14
Joined: 10 Dec 2008, 18:52

Post by nobrakes » 16 May 2012, 08:19

Rune R wrote:Ascona 400 bør være kanon bil i Periode I, jeg har skaffa meg homologeringen på den. Men original? Den dønn strøkne gatebilen din, er det sertifisert bur i den?
Nei jeg tror ikke du har samvittighet til å sende det smykke ut i et startfelt på bane, gjør du det da?
buret er nok utgått tenker jeg, det har sitti der siden 81 så.. men hadde vært gøy det da :) har bare homologeringspapirer til GR4, så vet ikke om det er rette utgaven å gå etter .

User avatar
Rune R
Site Admin
Posts: 588
Joined: 14 Dec 2010, 10:59

Post by Rune R » 16 May 2012, 09:07

Det er den homologeringen du skal gå etter, dokumentet heter 666 og er Gr.4.
For sikkerhets skyld har jeg sendt deg dokumentet på mail.

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 16 May 2012, 10:34

Rune R wrote:Det er den homologeringen du skal gå etter, dokumentet heter 666 og er Gr.4.
...vet ikke om jeg hadde turt å bruke den homologeringen altså... :shock:
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

User avatar
Rune R
Site Admin
Posts: 588
Joined: 14 Dec 2010, 10:59

Post by Rune R » 16 May 2012, 10:43

Fint om du forklarer nærmere Birger. Dette miljøet trenger kanskje mest av alle miljø å diskutere langt mer i forum. Jo mer nye kan lære ved å lese gjennom temaer, jo bedre.
Denne homologeringen var den jeg fikk tilsendt av Ralf Pettersson. Bør vi bruke en annen, og finnes det?

User avatar
LKE
Champion!
Posts: 640
Joined: 25 Mar 2004, 00:11
Location: Stabekk

Post by LKE » 16 May 2012, 11:10

Lars Kristian Ekorness
406 03 083

User avatar
Rune R
Site Admin
Posts: 588
Joined: 14 Dec 2010, 10:59

Post by Rune R » 16 May 2012, 11:15

Haha very good Birger. Jeg har allerede døpt den om til 777 i min PC ;)

Post Reply