Page 1 of 1

Batteriets plassering

Posted: 06 Dec 2004, 11:12
by Dag-Henning Nielsen
Ser av rapporten fra møtet med R. Pettersson at "batteri skal sitte på original/homologert plass,men tillates ikke plassert i kupeen". Hva overstyrer hva ? De Elanene jeg har sett har da batteriet på original plass rett bak førersetet ??
DH

Posted: 06 Dec 2004, 17:54
by bk
DH, flytt det til "hanskerommet" bak så får du jo en mer gunstig vektfordeling uansett :)

Tror nok de kanskje ikke har tenkt seg for grundig om før de skrev det - Elanen er ikke alene om å ha batteriet i kupeen (ikke det at jeg syntes det er en god idé...)

Posted: 06 Dec 2004, 22:32
by Dag-Henning Nielsen
Mjaaaa......Sliter ikke akkurat med manglende vekt over diffen.....Idielt sett burde jo all vekt være plassert omtrent der gearspaken sitter :wink:
Men jeg er enig ; det er alt i alt ingen bra greie å ha batteriet 20 cm. bak ryggen....... Skal sove litt på saken......
DH

Posted: 24 Aug 2005, 23:35
by Fossil Racing
Er det noen som har "god" erfaring med flytting av batteri og godkjenning av dette i forbindelse med historisk racing/rally. Er i ferd med å bygge opp en Cortina GT 1965 modell etter App. K /Gr.2 for rally. Har planlagt å flytte batteriet til bagasjerommet, slik jeg har sett på gamle bilder - både av vanlige Cortina'er og selvsagt Cortina Lotus. Har for sikker het skyld beholdt det originale batterifestet i motorrommet - brukes til feste/holder for dobble el. spylevæskebeholdere. Glad for tips og erfaringer.