BENSINTANK / FUELCELL

Spesifikt om periode E og F dvs. biler før '65; FIA App. K, teknisk, deltagere, planer, osv. osv.
Post Reply
User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

BENSINTANK / FUELCELL

Post by Dag-Henning Nielsen » 30 Mar 2005, 14:18

Vurderer å bytte ut originaltanken i Elanen ( - som er bilens komponent nr. 2 bakfra etter fangeren.....) med en annen, mindre tank, som kan plasseres litt sikrere. Alternative tanker finnes jo i alle prisklasser og typer. En skumfyllt alutank har jo en fornuftig pris, mens andre "fuelcells" koster det hvite ut av frontlysa ! Jeg antar det meste er "lovlig", men hva skal man velge......En alutank bør vel duge ??!!
DH

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 03 May 2005, 20:40

Gjør oppmerksom på at det har kommet en ny versjon av App. K som dekker akkurat denne biten..
I fra 1.1.2006 så er tank "fri" - men den må være skumfyllt.
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 05 May 2005, 20:01

Jeg bruker forresten orginal tank som jeg har skumfyllt.

Så går vi så når vi skummer vår tank - skummer vår tank...

Image

Inn med deg!
Image

Taadaa - ferdig!
Image

Vel nesten.. må bare lage nytt lokk til å tette igjen tankmåler hullet...

Nå.. hvor po.... ble ta den stikk-saga??....
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

Post Reply