Forgassere i F...

Spesifikt om periode E og F dvs. biler før '65; FIA App. K, teknisk, deltagere, planer, osv. osv.
User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 22 Sep 2005, 08:52

spacerene er fra SU HS2..sitter der originalt. Varmeskjold og spacere er tydeligvis en blandings fra fabrikk. Spacerene har innv diam som HS2, mens skjoldet har hull til H4..
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

User avatar
André Sæthern
Mid-fielder
Posts: 89
Joined: 09 Sep 2005, 14:10
Location: Gjerdrum, Akershus

Post by André Sæthern » 22 Sep 2005, 08:56

ok, da vil vel spacerne bli en nokså kraftig restriksjon? det fungerer iallefall uten noen av delene, det var egentlig bare det jeg ville si.

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 22 Sep 2005, 09:00

Man kan modde! :) Har frest ut spacerene til å matche innsug som også er bearbeidet.

Andre - godt poeng. Dersom spacere ikke er nødvendig vil jeg ta de vekk...men har litt tro på varmeskjoldet. Mulig at de er ekskluderende, at de er der for at varmeskjoldet skal få plass.
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

User avatar
André Sæthern
Mid-fielder
Posts: 89
Joined: 09 Sep 2005, 14:10
Location: Gjerdrum, Akershus

Post by André Sæthern » 22 Sep 2005, 09:08

jeg har termotec bånd på eksosmanifolden så det blir ikke særlig varmt nedi der uansett egentlig, så jeg klarer meg uten varmeskjoldet tror jeg. har iallefall ikke hatt noe bensinkokeproblem. er nok lurt hvis man ikke ha termotec ja.

Post Reply