Lotus Cortina
- Peder Nielsen
- Class winner!
- Posts: 261
- Joined: 30 Apr 2004, 15:47
- Location: Borgen, Norway
- Contact:
24.12.05:
Julaften!
Jeg blir 11 år igjen, når jeg ser pakkene under treet !!!
Lotusnissen kom i år også!
Dette må til på en Lotus racerbil!
Orginalt Lotus Cortina dashbord fra en Amerikansk venstrestyrt '65 Lotus!
Må bare vise en av gavene jeg fikk av min kjære!
Pit-Genser med høy racing faktor!
Lekkert!
Julehilsen i fra Nielsen
Julaften!
Jeg blir 11 år igjen, når jeg ser pakkene under treet !!!
Lotusnissen kom i år også!
Dette må til på en Lotus racerbil!
Orginalt Lotus Cortina dashbord fra en Amerikansk venstrestyrt '65 Lotus!
Må bare vise en av gavene jeg fikk av min kjære!
Pit-Genser med høy racing faktor!
Lekkert!
Julehilsen i fra Nielsen
'72 Volvo 142-110 DL
'91 Ducati 906 Paso
'13 Volkswagen Polo GT
'14 Volvo V60-R design AWD
'91 Ducati 906 Paso
'13 Volkswagen Polo GT
'14 Volvo V60-R design AWD
- Peder Nielsen
- Class winner!
- Posts: 261
- Joined: 30 Apr 2004, 15:47
- Location: Borgen, Norway
- Contact:
30.12.05:
Lille nyttårsaften!
Med god hjelp fra Holm Jacob ("Mathis") og Sr. Nielsen, ble dette en svært produktiv dag på Cortinafronten!
Dynamo demontert!!
Radiator demontert!!
Gearkassa er ute og motoren er hengt opp i elefanten!!
Kyndig og særs hyggelig hjelp! "Mathis" og Dag-Henning!
NB! Elefanten i midten!!!!!
MOTOR UTE !!!!! Ikke nok med det, den er solgt, og får et nytt liv i en Escort på Kongsberg kanten!
Var nødt til å montere glassfiber ruter rund baut! Listene og glassrutene veide et halvt tonn!
Lister og gummilister ute!!!!
Bilen er nå ferdig "ribbet" !!!!!
Montering begynner snart! Følg med!!!!!
Godt nytt år!
Peder
Lille nyttårsaften!
Med god hjelp fra Holm Jacob ("Mathis") og Sr. Nielsen, ble dette en svært produktiv dag på Cortinafronten!
Dynamo demontert!!
Radiator demontert!!
Gearkassa er ute og motoren er hengt opp i elefanten!!
Kyndig og særs hyggelig hjelp! "Mathis" og Dag-Henning!
NB! Elefanten i midten!!!!!
MOTOR UTE !!!!! Ikke nok med det, den er solgt, og får et nytt liv i en Escort på Kongsberg kanten!
Var nødt til å montere glassfiber ruter rund baut! Listene og glassrutene veide et halvt tonn!
Lister og gummilister ute!!!!
Bilen er nå ferdig "ribbet" !!!!!
Montering begynner snart! Følg med!!!!!
Godt nytt år!
Peder
'72 Volvo 142-110 DL
'91 Ducati 906 Paso
'13 Volkswagen Polo GT
'14 Volvo V60-R design AWD
'91 Ducati 906 Paso
'13 Volkswagen Polo GT
'14 Volvo V60-R design AWD
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
Avtalte med Kampen Antirust at de skulle steame Cortinaen under, for å få av dritt og "asfaltmasse" . Ankom på henger i snøværet , og fikk klar melding ; "Nei, det er ingen vits! Det burde dere ikke gjøre... "
Var nok heller litt redd for møkk på gulvet.......( Vi ble vist hvor rent og fint det var.. )
Returnerte derfra med klar oppfatning om at "der har vi iallefall satt våre ben for siste gang !"
Tok saken i egne hender med steameren på 120 grader ; - ren som en barnerumpe !
Kundebehandling er snåle greier......
DH
Var nok heller litt redd for møkk på gulvet.......( Vi ble vist hvor rent og fint det var.. )
Returnerte derfra med klar oppfatning om at "der har vi iallefall satt våre ben for siste gang !"
Tok saken i egne hender med steameren på 120 grader ; - ren som en barnerumpe !
Kundebehandling er snåle greier......
DH
- Fossil Racing
- Race winner!
- Posts: 365
- Joined: 22 Aug 2005, 18:57
- Location: Oslo
Hei DH - har du sett poden i garasjen i det siste ? Jeg har vel vært innom 2 - 3 ganger uten at den, i dette fora, omskrytte unge mannen med stor fremdrift har vært til stede. Ute å løper med damene ? Har prosjektet kommet videre - det er "kort" tid til sesongstart og jeg vet hvor mange deler en Cortina bestå av og hvor lang tid det tar å finne og feste disse. Er det noe feil med å bruke Spax justerbare dempere, de er like gule og fine som Koni ?
Team Fossil Racing
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
Hoy Vidar ! , - testosteron er no dritt....!!! - tar fullstendig fokusen fra Cortinaen, og ting som betyr noe her i livet..... Nei, - fremdriften er nok litt på bremsen for tida, - men aluminium til brannvegg, dørsider etc. er under produksjon, og blokk/ståloverfall er til linjeboring. Gearkasse er forsåvidt klar ( 2,29 1.gear...... )
Sliter litt med alu-trompeten, da utfrest spor til lageret på utgående aksel er 61 mm dia, og lageret er 62...... Jæ......engelske amatører !
Første post videre er sveising av braketter til 2-link, så vi återkommer når det er på plass.... !
Spax er helt fint, - hadde de på min første Lotus-replika, og mener det fungerte helt supert !
DH
Sliter litt med alu-trompeten, da utfrest spor til lageret på utgående aksel er 61 mm dia, og lageret er 62...... Jæ......engelske amatører !
Første post videre er sveising av braketter til 2-link, så vi återkommer når det er på plass.... !
Spax er helt fint, - hadde de på min første Lotus-replika, og mener det fungerte helt supert !
DH
- Fossil Racing
- Race winner!
- Posts: 365
- Joined: 22 Aug 2005, 18:57
- Location: Oslo
Hei Dag-Henning, takk for meldingen. Dette med utg aksel og lager dim,
har det noe med den nye alu-tailen du hadde kjøpt fra England til 2000E kassen? Jeg studerer jo på å skaffe den samme, men om det skiller 1 mm er det jo et problem. Det er enklere å lette bilen enn kroppen ! Jeg ser av arbeidene på bilen til Peder at jeg må starte på SATS for å henge på, liten gutt i lettet bil med T/C, her holder det ikke med 50 år og størrelse XL i GT !
har det noe med den nye alu-tailen du hadde kjøpt fra England til 2000E kassen? Jeg studerer jo på å skaffe den samme, men om det skiller 1 mm er det jo et problem. Det er enklere å lette bilen enn kroppen ! Jeg ser av arbeidene på bilen til Peder at jeg må starte på SATS for å henge på, liten gutt i lettet bil med T/C, her holder det ikke med 50 år og størrelse XL i GT !
Team Fossil Racing
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
- Fossil Racing
- Race winner!
- Posts: 365
- Joined: 22 Aug 2005, 18:57
- Location: Oslo
Hei Peder, takk for tipset om "rimelige" 6-punkts belter hos Gundersen Motorsport. Kjøpte de samme LMS (produsert i 2006 og gyldige til 2011)- det er fint at enkelte produkter har en hyggelig pris her på berget. Ser at Pedersens Racing i Fredrikstad har Sabelt til omtrent samme pris.
Ser at du holder liv i disse, dyr lett stol og dyrt skum - kjøpte ferdig skummet alu tank i England for 2000,- levert hos Poverud i Drammen.
Når jeg skal fylle rallybilen med stoler og seler + annet som er greit å ha reiser jeg en tur til England - sparer raskt 1000,- per belte og 2500,- per stol (det er jo dobbelt opp i rally) - vant en trikkebillett på jobben.
Ser at du holder liv i disse, dyr lett stol og dyrt skum - kjøpte ferdig skummet alu tank i England for 2000,- levert hos Poverud i Drammen.
Når jeg skal fylle rallybilen med stoler og seler + annet som er greit å ha reiser jeg en tur til England - sparer raskt 1000,- per belte og 2500,- per stol (det er jo dobbelt opp i rally) - vant en trikkebillett på jobben.
Team Fossil Racing
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8
- Peder Nielsen
- Class winner!
- Posts: 261
- Joined: 30 Apr 2004, 15:47
- Location: Borgen, Norway
- Contact:
Morro Vidar! Jepp, har sans for de beltene, og når de er til den prisen også, er det enda artigere!
Fikk laget brannvegg og "innlegg" der den gamle tanken satt i dag!
Hyggelige og rimelige karer der ute!
Skal bli bra til slutt!
Peder
Fikk laget brannvegg og "innlegg" der den gamle tanken satt i dag!
Hyggelige og rimelige karer der ute!
Skal bli bra til slutt!
Peder
'72 Volvo 142-110 DL
'91 Ducati 906 Paso
'13 Volkswagen Polo GT
'14 Volvo V60-R design AWD
'91 Ducati 906 Paso
'13 Volkswagen Polo GT
'14 Volvo V60-R design AWD
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
- Peder Nielsen
- Class winner!
- Posts: 261
- Joined: 30 Apr 2004, 15:47
- Location: Borgen, Norway
- Contact:
- Peder Nielsen
- Class winner!
- Posts: 261
- Joined: 30 Apr 2004, 15:47
- Location: Borgen, Norway
- Contact:
Syrebad!
Ren og pen !!
Peder
Peder
'72 Volvo 142-110 DL
'91 Ducati 906 Paso
'13 Volkswagen Polo GT
'14 Volvo V60-R design AWD
'91 Ducati 906 Paso
'13 Volkswagen Polo GT
'14 Volvo V60-R design AWD