Kan noen svare om det er greit å bytte ut likestrømsdynamoen med en vekselstrømsgenerator i "F" ?? - hva med å ompolarisere fra positiv til negativ jord ??
DH
Strøm / polaritet
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
Det står vel ikke så mye om bytting av starter i reglementet... så her er det kanskje mange "egne tolkninger" ute å går... ?
Selv kjører jeg med en god gammel Lucas klump og spør du meg så tolker jeg det dithen at en lettvekts-starter ikke er tillatt.
Vedrørender dynamo, så fant jeg dette:
"GENERATOR AND IGNITION
The replacement of the dynamo with an alternator to a specification available in the period, of equivalent or
greater output is permitted but the system and method of driving the generator must be unchanged. Toothed
pulleys are not permitted. Spark plugs of smaller diameter than the standard specification may be used, with
appropriate adaptors, if period evidence of their use exists."
Selv kjører jeg med en god gammel Lucas klump og spør du meg så tolker jeg det dithen at en lettvekts-starter ikke er tillatt.
Vedrørender dynamo, så fant jeg dette:
"GENERATOR AND IGNITION
The replacement of the dynamo with an alternator to a specification available in the period, of equivalent or
greater output is permitted but the system and method of driving the generator must be unchanged. Toothed
pulleys are not permitted. Spark plugs of smaller diameter than the standard specification may be used, with
appropriate adaptors, if period evidence of their use exists."
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact: