Page 3 of 3

Posted: 29 Dec 2005, 20:01
by Impracing
Vet ikke om jeg deler oppfatningen om det oppsettet...fuel filter og måleklokke på collector pot rett bak ve baklykt, veldig sårbart for et lite ping bakfra, og med ledningene til baklykta midt oppe i et potensielt bensinsøl...og ser jeg vanlig påfyllingslokk med klar plast slange ut fra FIA tanken? Brain damage...det er jo en oppskrift på å få flekket bort påfyllingslokket og la bensinen slosje ut mens man ruller...nix, ikke bra.
Men fin reklame for Earl's slanger :D

Posted: 29 Dec 2005, 20:45
by Mr Bridger
Men går bilen fortere med dette? Neppe... :wink:

Posted: 30 Dec 2005, 14:34
by Fossil Racing
Ikke mye historisk "svung" over dette oppsettet - var Earl's å få kjøpt i 1965 ?

Snakes

Posted: 30 Dec 2005, 20:11
by Impracing
Earl's, Aeroquip og tilsvarende var så å si ukjent i Europa i 1965. Pionerene var Scarab, som brukte flyslanger fra militære overskuddslager på racersportsvognene fra 1958, og som hadde slike slanger på de mislykkede F1-bilene de presenterte i Europa i 1960. Flyslanger kom i vanlig bruk på 70-tallet i Europa. Aeroquip ble anmodet om å produsere for motorsport, men avviste dette...fordi de ikke trodde markedet var så stort at det skulle være lønnsomt :D Snakker om skivebom....Earl's i California startet egen produksjon fordi militære overskuddslagre etterhvert ville tørke opp. Og de har ikke angret på det!
Artig å se et gedigent maleri som forestiller banedepotet i Monaco 1959, med to Cooper fabrikksbiler tydelig avkledd i forgrunnen....og med like tydelige røde og blå stålomspunnede slanger til bensin og olje. Hehe, den kunstneren har nok sett på restaurerte sukkertøy av idag, ikke på depotet for over 45 år siden...
Men det er seff helt ok å bruke moderne slanger i Historisk idag, av sikkerhetsmessige grunner.