63 mod mini! Im in!

Spesifikt om periode E og F dvs. biler før '65; FIA App. K, teknisk, deltagere, planer, osv. osv.
User avatar
André Sæthern
Mid-fielder
Posts: 89
Joined: 09 Sep 2005, 14:10
Location: Gjerdrum, Akershus

63 mod mini! Im in!

Post by André Sæthern » 22 Dec 2005, 18:20

Hei

da fikk jeg svaret fra bilsportforbundet, positivt som ventet, så da ser det positivt ut for min deltakelse neste år. fortsatt er det noe penger som skal på plass til litt kjøreutstyr og noen nye dekk, samt transport fra Trondheim, men dette håper jeg skal ordne seg, mangler ikke så alt for mye før bilen er klar heller. her er noen bilder:


Image
Image
Image
Image
Image
Image
André Sæthern, 95877644
63 Morris Mini 1293cc

User avatar
Mr Bridger
Polesitter
Posts: 192
Joined: 22 Mar 2004, 15:05
Location: Tønsberg
Contact:

Post by Mr Bridger » 23 Dec 2005, 00:49

Genialt! Gleder meg til å se alle Miniene allerede :)

User avatar
André Sæthern
Mid-fielder
Posts: 89
Joined: 09 Sep 2005, 14:10
Location: Gjerdrum, Akershus

Post by André Sæthern » 27 Dec 2005, 10:43

delesamling er alt godt i gang, fått tak i alt av fast hjuloppheng siden det sitter "ulovlig" justerbart på den nå. Diffbrems med utveksling er underveis, motoren er ute, riktige bremser er skaffet, så er bare å sette i gang i garasjen utpå nyåret nå.
André Sæthern, 95877644
63 Morris Mini 1293cc

User avatar
André Sæthern
Mid-fielder
Posts: 89
Joined: 09 Sep 2005, 14:10
Location: Gjerdrum, Akershus

Post by André Sæthern » 07 Jan 2006, 19:54

da var motoren tatt fra hverandre, og for en katastrofe :(
Opplagringa til primærdrevet er toast, et rådelager var toast, veiv må slipes, svinghjulet går for langt inn på veiva, så veiva må dreies, en stempelring var knekkt med medfølgende stripe i borret. oljepumpa var IKKE pen!
André Sæthern, 95877644
63 Morris Mini 1293cc

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 07 Jan 2006, 21:46

- ja, da kan det jo bare gå framover herfra..... (!!) :wink:

DH

User avatar
André Sæthern
Mid-fielder
Posts: 89
Joined: 09 Sep 2005, 14:10
Location: Gjerdrum, Akershus

Post by André Sæthern » 07 Jan 2006, 21:49

hehe det kan du si... skal jo la seg gjøre å fikse, men hjelper ikke på et presset budsjett
André Sæthern, 95877644
63 Morris Mini 1293cc

User avatar
Mr Bridger
Polesitter
Posts: 192
Joined: 22 Mar 2004, 15:05
Location: Tønsberg
Contact:

Post by Mr Bridger » 08 Jan 2006, 00:40

Hvordan kan alt dette skje så fort? Var ikke den motoren helt nybygget i våres?

User avatar
André Sæthern
Mid-fielder
Posts: 89
Joined: 09 Sep 2005, 14:10
Location: Gjerdrum, Akershus

Post by André Sæthern » 08 Jan 2006, 09:59

primærdrevet har kveldet siden simmeringen har hoppet av. Du må ALDRI finne på å selge noen den svarte MPI simmeringen til å ha bak klutsjhuset. Jeg har fått klutsjstøv inn i lageret på primærdrevet. Derfor har det gått i stykker. det er jo en forholdsvis simpel fiks da. oljepumpa har jo natta fordi den har fått masse dritt i seg etter at rådelageret har kveldet. hvorfor det har skjedd har jeg ikke noen god teori på enda, kan ha hatt litt varm olje. Måtte bytte oljetype i sommer etter at de slutta med den jeg brukte. den nye virket tynnere ved hard kjøring som på gatebil. men men, er vel bare å brette opp arma og sette i gang dette.
André Sæthern, 95877644
63 Morris Mini 1293cc

User avatar
André Sæthern
Mid-fielder
Posts: 89
Joined: 09 Sep 2005, 14:10
Location: Gjerdrum, Akershus

Post by André Sæthern » 11 Jan 2006, 21:54

http://www.midtmini.com/index.htm

der er noen bilder av slitte motordeler:)
André Sæthern, 95877644
63 Morris Mini 1293cc

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 12 Jan 2006, 20:16

Ser du har bilde av 2 forskjellige veivaksler der.... må du bytte veiv?
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
André Sæthern
Mid-fielder
Posts: 89
Joined: 09 Sep 2005, 14:10
Location: Gjerdrum, Akershus

Post by André Sæthern » 12 Jan 2006, 21:13

neida, ble bare med noen andre bilder. er en std 1275 veiv mot veiva mi. er nokså stor forskjell!
André Sæthern, 95877644
63 Morris Mini 1293cc

User avatar
André Sæthern
Mid-fielder
Posts: 89
Joined: 09 Sep 2005, 14:10
Location: Gjerdrum, Akershus

Post by André Sæthern » 20 Jan 2006, 12:05

Nå er jeg godt i gang, gassere er overhalt, skal modifiseres så jeg får plass til mer bensin i flottørkamrene. Hele motoren og girkassen er plukket i biter og skal snart i delevaskeren, veiva skal sendes til sliping, en ny aksel trengs i girkassen. denne oppdrives fra down under. limited slip diff er på plass og girkassehuset er portet klar til diffen. ting skjer iallefall, selv om det ikke går så mye fremover helt enda :)
André Sæthern, 95877644
63 Morris Mini 1293cc

User avatar
André Sæthern
Mid-fielder
Posts: 89
Joined: 09 Sep 2005, 14:10
Location: Gjerdrum, Akershus

Post by André Sæthern » 22 Mar 2006, 19:51

and then Im out :oops: , inser at det blir for dyrt med alle lisenser og startavgifter, særlig når det blir så mye småtteri(ikke billig) som må gjøres med bilen i år, i tillegg til kjøreutstyr. Bilen blir imidlertid lovlig før sommeren, samt at kjøreutstyret kommer i hus i løpet av sommeren, så ikke se bort fra meg på litt lengre sikt.... :( :cry: :cry:
André Sæthern, 95877644
63 Morris Mini 1293cc

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 22 Mar 2006, 20:06

Forstår det veldig godt andré! Sporten er skummelt dyr! Jeg vet at styret & førerforeningene gjør alt de kan for å prøve å presse prisene ned til ihvertfall DK & sverige-pris.

Hva med å prøve å ha alt klart til C&SM? Der er startavgiften ihvertfall hyggeligere!

Regnestykket er STYGT for oss med "normal" økonomi...

Lisens: 1000,-
Vognlisens: 750,-
HTP: 2500,- (?)
Div klubbmedlemsskap: 750,-
4 startavgifter med trening a 3500,- 14000,-

Pluss normale utgifter til reiser, losji og drift. Må nok fort regne med et budsjett på 30K dersom ingenting går til H*. Uff, nå ble samvittigheten litt skrall....*grave etter unnskyldninger og gode grunner*
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

torgerb
Pitcrew
Posts: 15
Joined: 15 Mar 2006, 18:10
Location: Sandefjord

Post by torgerb » 22 Mar 2006, 20:32

det var da dumt andr?! ogs? jeg som har gjort alt for ? hjelpe deg 8)

men p? den annen side s? er det jo veldig mange motorsport "grener" som er betraktelig dyrere, men der er det vel igjen mye sponsing ute ? g?r!
________
VIDEO REVIEWS
Last edited by torgerb on 16 Feb 2011, 13:06, edited 1 time in total.

Post Reply