63 mod mini! Im in!
- André Sæthern
- Mid-fielder
- Posts: 89
- Joined: 09 Sep 2005, 14:10
- Location: Gjerdrum, Akershus
63 mod mini! Im in!
Hei
da fikk jeg svaret fra bilsportforbundet, positivt som ventet, så da ser det positivt ut for min deltakelse neste år. fortsatt er det noe penger som skal på plass til litt kjøreutstyr og noen nye dekk, samt transport fra Trondheim, men dette håper jeg skal ordne seg, mangler ikke så alt for mye før bilen er klar heller. her er noen bilder:
da fikk jeg svaret fra bilsportforbundet, positivt som ventet, så da ser det positivt ut for min deltakelse neste år. fortsatt er det noe penger som skal på plass til litt kjøreutstyr og noen nye dekk, samt transport fra Trondheim, men dette håper jeg skal ordne seg, mangler ikke så alt for mye før bilen er klar heller. her er noen bilder:
André Sæthern, 95877644
63 Morris Mini 1293cc
63 Morris Mini 1293cc
- Mr Bridger
- Polesitter
- Posts: 192
- Joined: 22 Mar 2004, 15:05
- Location: Tønsberg
- Contact:
- André Sæthern
- Mid-fielder
- Posts: 89
- Joined: 09 Sep 2005, 14:10
- Location: Gjerdrum, Akershus
- André Sæthern
- Mid-fielder
- Posts: 89
- Joined: 09 Sep 2005, 14:10
- Location: Gjerdrum, Akershus
da var motoren tatt fra hverandre, og for en katastrofe
Opplagringa til primærdrevet er toast, et rådelager var toast, veiv må slipes, svinghjulet går for langt inn på veiva, så veiva må dreies, en stempelring var knekkt med medfølgende stripe i borret. oljepumpa var IKKE pen!
Opplagringa til primærdrevet er toast, et rådelager var toast, veiv må slipes, svinghjulet går for langt inn på veiva, så veiva må dreies, en stempelring var knekkt med medfølgende stripe i borret. oljepumpa var IKKE pen!
André Sæthern, 95877644
63 Morris Mini 1293cc
63 Morris Mini 1293cc
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
- André Sæthern
- Mid-fielder
- Posts: 89
- Joined: 09 Sep 2005, 14:10
- Location: Gjerdrum, Akershus
- Mr Bridger
- Polesitter
- Posts: 192
- Joined: 22 Mar 2004, 15:05
- Location: Tønsberg
- Contact:
- André Sæthern
- Mid-fielder
- Posts: 89
- Joined: 09 Sep 2005, 14:10
- Location: Gjerdrum, Akershus
primærdrevet har kveldet siden simmeringen har hoppet av. Du må ALDRI finne på å selge noen den svarte MPI simmeringen til å ha bak klutsjhuset. Jeg har fått klutsjstøv inn i lageret på primærdrevet. Derfor har det gått i stykker. det er jo en forholdsvis simpel fiks da. oljepumpa har jo natta fordi den har fått masse dritt i seg etter at rådelageret har kveldet. hvorfor det har skjedd har jeg ikke noen god teori på enda, kan ha hatt litt varm olje. Måtte bytte oljetype i sommer etter at de slutta med den jeg brukte. den nye virket tynnere ved hard kjøring som på gatebil. men men, er vel bare å brette opp arma og sette i gang dette.
André Sæthern, 95877644
63 Morris Mini 1293cc
63 Morris Mini 1293cc
- André Sæthern
- Mid-fielder
- Posts: 89
- Joined: 09 Sep 2005, 14:10
- Location: Gjerdrum, Akershus
- André Sæthern
- Mid-fielder
- Posts: 89
- Joined: 09 Sep 2005, 14:10
- Location: Gjerdrum, Akershus
- André Sæthern
- Mid-fielder
- Posts: 89
- Joined: 09 Sep 2005, 14:10
- Location: Gjerdrum, Akershus
Nå er jeg godt i gang, gassere er overhalt, skal modifiseres så jeg får plass til mer bensin i flottørkamrene. Hele motoren og girkassen er plukket i biter og skal snart i delevaskeren, veiva skal sendes til sliping, en ny aksel trengs i girkassen. denne oppdrives fra down under. limited slip diff er på plass og girkassehuset er portet klar til diffen. ting skjer iallefall, selv om det ikke går så mye fremover helt enda
André Sæthern, 95877644
63 Morris Mini 1293cc
63 Morris Mini 1293cc
- André Sæthern
- Mid-fielder
- Posts: 89
- Joined: 09 Sep 2005, 14:10
- Location: Gjerdrum, Akershus
and then Im out , inser at det blir for dyrt med alle lisenser og startavgifter, særlig når det blir så mye småtteri(ikke billig) som må gjøres med bilen i år, i tillegg til kjøreutstyr. Bilen blir imidlertid lovlig før sommeren, samt at kjøreutstyret kommer i hus i løpet av sommeren, så ikke se bort fra meg på litt lengre sikt....
André Sæthern, 95877644
63 Morris Mini 1293cc
63 Morris Mini 1293cc
Forstår det veldig godt andré! Sporten er skummelt dyr! Jeg vet at styret & førerforeningene gjør alt de kan for å prøve å presse prisene ned til ihvertfall DK & sverige-pris.
Hva med å prøve å ha alt klart til C&SM? Der er startavgiften ihvertfall hyggeligere!
Regnestykket er STYGT for oss med "normal" økonomi...
Lisens: 1000,-
Vognlisens: 750,-
HTP: 2500,- (?)
Div klubbmedlemsskap: 750,-
4 startavgifter med trening a 3500,- 14000,-
Pluss normale utgifter til reiser, losji og drift. Må nok fort regne med et budsjett på 30K dersom ingenting går til H*. Uff, nå ble samvittigheten litt skrall....*grave etter unnskyldninger og gode grunner*
Hva med å prøve å ha alt klart til C&SM? Der er startavgiften ihvertfall hyggeligere!
Regnestykket er STYGT for oss med "normal" økonomi...
Lisens: 1000,-
Vognlisens: 750,-
HTP: 2500,- (?)
Div klubbmedlemsskap: 750,-
4 startavgifter med trening a 3500,- 14000,-
Pluss normale utgifter til reiser, losji og drift. Må nok fort regne med et budsjett på 30K dersom ingenting går til H*. Uff, nå ble samvittigheten litt skrall....*grave etter unnskyldninger og gode grunner*
det var da dumt andr?! ogs? jeg som har gjort alt for ? hjelpe deg
men p? den annen side s? er det jo veldig mange motorsport "grener" som er betraktelig dyrere, men der er det vel igjen mye sponsing ute ? g?r!
________
VIDEO REVIEWS
men p? den annen side s? er det jo veldig mange motorsport "grener" som er betraktelig dyrere, men der er det vel igjen mye sponsing ute ? g?r!
________
VIDEO REVIEWS
Last edited by torgerb on 16 Feb 2011, 13:06, edited 1 time in total.