Hallo!
Skulle gjerne hatt svar på et par spørsmål ang klassene. Jeg har en Alfa Romeo Giulia Super som er registrert som 73 mod, men alt tilsier at den er laget i 70 eller 71. Altså en overligger! Er det regår som gjelder eller kan jeg prøve å få tak i informasjon på når den ble laget?
Hvilken klasse er det i så fall jeg vil havne i med denne bilen..?
Jeg kjører en GTV6 i Corsa Italiana og er veldig fornøyd med det, men det hadde vært morro med en bil som kan brukes i historisk også. Bare å delta i et løp som velodromloppet hadde vært veldig stas..
Giuliaen er etter det jeg kan skjønne ganske klar for løpskjøring bortsett fra motoren som er på 2 liter. Denne bilen er visst ikke klasset med 2 liter.. Så da må jeg få tak i eller bygge en 1600 på sikt. Litt synd siden motoren som står i bilen har en viss løsphistorie. Den satt i Rolf Erviks Bertone som gikk i modsportklassen for en god del år siden..
Her er noen bilder av "ladan"
Her er en liten "lydtest" av bilen:
http://www.youtube.com/watch?v=HG6P6lTlJG8
Mvh
Ola Esbjug
Alfa Giulia Super Sedan.
-
- Grease monkey
- Posts: 6
- Joined: 24 Feb 2009, 02:48
Alfa Giulia Super Sedan.
Last edited by Scuderia Esbjug on 24 Feb 2009, 15:03, edited 1 time in total.
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
hei Ola ! Vi har vel "gjordt" go-cart banen på Rudskogen sammen, hvis jeg husker rett........
Det spiller ingen rolle når bilen er registrert eller bygget. Dersom den av deg bygges til korrekt -71 spec, kjører du i periode G. men, du må bruke riktig motor ( 1600 ) , og havner i klasse med Escort TC og lignende farkoster. Homologeringspapirene er kartet å gå etter !
( Dette blir litt som en Cortina Mk. I , som kjører i F ( -65), selv om den siste modellen kom i -66.....Det er speces som bestemmer.
Få tak i en 1600, og kom deg utpå ! Velodromen er gøy , og bilen er vakker !!
DH
Det spiller ingen rolle når bilen er registrert eller bygget. Dersom den av deg bygges til korrekt -71 spec, kjører du i periode G. men, du må bruke riktig motor ( 1600 ) , og havner i klasse med Escort TC og lignende farkoster. Homologeringspapirene er kartet å gå etter !
( Dette blir litt som en Cortina Mk. I , som kjører i F ( -65), selv om den siste modellen kom i -66.....Det er speces som bestemmer.
Få tak i en 1600, og kom deg utpå ! Velodromen er gøy , og bilen er vakker !!
DH
-
- Grease monkey
- Posts: 6
- Joined: 24 Feb 2009, 02:48
-
- Grease monkey
- Posts: 6
- Joined: 24 Feb 2009, 02:48
Jo, det stemmer nok..
Har fått med meg GTA prosjektet og det er helt rått!! Gleder meg veldig til å se en slik på norske baner!
Jeg bygger en 3,0 24 V motor til min Corsa Italiana bil og kan anbefale han karen her ang trimdeler til de fleste alfamotore, også GTA:
http://www.ahmotorsports.co.uk/index2.htm
Hilsen Ola
Har fått med meg GTA prosjektet og det er helt rått!! Gleder meg veldig til å se en slik på norske baner!
Jeg bygger en 3,0 24 V motor til min Corsa Italiana bil og kan anbefale han karen her ang trimdeler til de fleste alfamotore, også GTA:
http://www.ahmotorsports.co.uk/index2.htm
Hilsen Ola