Spørsmål ang. Volvo P1800

Spesifikt om Periode G; FIA App. K, teknisk, deltagere, planer, osv. osv.
Post Reply
Bs
Grease monkey
Posts: 1
Joined: 10 Oct 2004, 22:09

Spørsmål ang. Volvo P1800

Post by Bs » 10 Oct 2004, 22:44

Kan jeg bygge opp en P1800 som en kopi av, eller med samme spesifikasjoner som en av de P1800 som stilte til start ved flere løp i USA på 60tallet i klasse GT Prototyp, og kjøre Historisk GT her?
Ref: til WWW.vclassics.com under Restorations The Sebering Swede.
I USA går det flere P1800 i vintage racing i dag med dobble webere og grenrør, noe som ikke stemmer med homologiseringen til denne bilen, ref til WWW.vclassics.com under High Performance: Vintage Volvo Performance, Part 1.



Hilsen Bjørn i Seljord

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 11 Oct 2004, 10:49

- ikke det at jeg føler meg veldig kallet til å svare, men jeg har fått det inntrykket, fra såvel kommiteen som NBF, at vi skal kjøre etter FIA App. K. Altså skal bilen være i tråd med homologerings-papirene. ( GT prototype blir nok litt "over the edge..." )
Dersom det fra sak til sak skal synses og dispanseres fra dette, vil vi få uholdbare tilstander, der jeg antar et antall mennesker vil føle seg diskriminert, og bli furtne og gretne. ( - de som får avslag vedr. "sin bil" )
Vi har hatt en diskusjon de siste to år vedr. "ikke homologerte biler" , og det synes å være en konsensus på at etter 2005 sesongen, er vi på linje med våre grannland ; Fia App. K .
Noen i kommiteen som vil kommentere.....!?
DH

Henning
Champion!
Posts: 747
Joined: 24 Mar 2004, 19:09
Location: Hosle

Post by Henning » 12 Oct 2004, 22:38

Nei hvorfor det ?? :)
Jo det er nok ganske riktig.
Det vil gis disp. på uregelmessigheter til neste år, men bare på homologerte biler.
Men Jensen i NBF er mannen å spørre, om man ønsker en utdypning.

User avatar
Marius
Polesitter
Posts: 243
Joined: 22 Mar 2004, 17:21
Location: haslum

Post by Marius » 15 Oct 2004, 12:39

Hvis du bygger opp en "ikke Marcos" med B-18,ville i allefall jeg gått for S.U. og den beste homologerte utblåsen på markedet,å bygge en fin bil for masse penger,for så å måtte bygge tilbake til litt mer gammelmodig teknikk etter ett år...og kanskje følelsen av at den går mye dårligere...i allefall ikke så "racey"lyd...ville ikke jeg gjort.
Det går noen "riktigt snabba P-arton,og Amasåner"i RHK serien,hør først hva de har gjort.

Spør bare F3 gutta,om de ville tatt av restriktoren for en banedag...
Marius Heggstad MGB68

Post Reply