Hva blir lovlig??

Spesifikt om Periode G; FIA App. K, teknisk, deltagere, planer, osv. osv.
User avatar
Marius
Polesitter
Posts: 243
Joined: 22 Mar 2004, 17:21
Location: haslum

Post by Marius » 08 May 2004, 02:54

Vedrørende de famøse 13 sek på knutan Ed,vil jeg dele de opp slik:4sek bil,4sek hode og 5 sek ikke skybrudd med overvann :lol:
Marius Heggstad MGB68

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 19 Aug 2009, 12:30

Litt artig å lese dette igjen :-D

Så på Våler at svensken hadde kastet den mekaniske vifta og montert kun elvifte. Det kan jo fungere det, men i følge app. J ser det ut som jeg kan omplassere hele radiatoren. Det er vel det som blir gjort i IMPen ogs?
Frontmontert raddis og vifte er noen hk spart ;)

User avatar
TSM
Polesitter
Posts: 237
Joined: 15 Aug 2006, 11:02
Location: Lommedalen

Post by TSM » 19 Aug 2009, 14:28

Vegard wrote:Litt artig å lese dette igjen :-D

Så på Våler at svensken hadde kastet den mekaniske vifta og montert kun elvifte. Det kan jo fungere det, men i følge app. J ser det ut som jeg kan omplassere hele radiatoren. Det er vel det som blir gjort i IMPen ogs?
Frontmontert raddis og vifte er noen hk spart ;)
Du mener vel noen hk vunnet :wink:
68 Austin Cooper S / 69 Lotus Europa S2

User avatar
Impracing
Champion!
Posts: 715
Joined: 26 Mar 2004, 20:59
Location: Halden
Contact:

Post by Impracing » 19 Aug 2009, 14:40

Vegard wrote:Litt artig å lese dette igjen :-D

Så på Våler at svensken hadde kastet den mekaniske vifta og montert kun elvifte. Det kan jo fungere det, men i følge app. J ser det ut som jeg kan omplassere hele radiatoren. Det er vel det som blir gjort i IMPen ogs?
Frontmontert raddis og vifte er noen hk spart ;)
Impen er homologert fra mars 1970 med frontmontert radiator. Originalen sitter rett bak ve bakhjul, og er marginal til kjøling av 39 BHP....
Chrysler Comps laget et eget front rad kit, dette er seff ikke å få lenger (Sverres Imp har et originalt!!) men det er lett å lage en replika.
Doc

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 19 Aug 2009, 15:30

Thore Songe-Møller wrote:
Vegard wrote:Litt artig å lese dette igjen :-D

Så på Våler at svensken hadde kastet den mekaniske vifta og montert kun elvifte. Det kan jo fungere det, men i følge app. J ser det ut som jeg kan omplassere hele radiatoren. Det er vel det som blir gjort i IMPen ogs?
Frontmontert raddis og vifte er noen hk spart ;)
Du mener vel noen hk vunnet :wink:
Tja, spart som i forbrukt til å drive vifta ;)

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 14 Feb 2010, 12:40

På Mini (post 69) er jo skiltlyset en ganske stor og tung del. Ser at dere 65ere tar det av. Kan jeg gjøre dette òg? Det er jo uten tvil en synlig del, selv om man starter bakerst ;)

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 15 Feb 2010, 15:32

[quote="Vegard" ]Det er jo uten tvil en synlig del, selv om man starter bakerst ;)[/quote]

...høøøøør på den sandbagginga!!! :wink:
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 15 Feb 2010, 19:31

Sandbagging du liksom, jeg har startet bakerst i 100% av løpene jeg har deltatt i ;)

petterb
Race Engineer
Posts: 34
Joined: 11 Jun 2009, 10:44
Location: Stjørdal

Post by petterb » 06 Apr 2010, 11:42

er det lov med camberarmer med rose joints?
Mini Marcos. 69-modell mkII.

User avatar
Impracing
Champion!
Posts: 715
Joined: 26 Mar 2004, 20:59
Location: Halden
Contact:

Post by Impracing » 06 Apr 2010, 15:00

petterb wrote:er det lov med camberarmer med rose joints?
Temmelig sikker på at det er en H-modifisering. Stenshagen hadde hjemmesmidde sånne som knakk og sendte ham i Armco'n på Brands Hatch, det må ha vært i 74 eller 75. Såvidt jeg forsto hadde han brukt stanglager ("rose joints" er et merkenavn) ment for riggen på en seilbåt, disse var å få tak i hjemme på den tiden. Men lagre i flykvalitet er det vi trenger for sånne høyt belastede deler, og det hadde ikke den Mini'n. Såvidt jeg husker, esse!
Doc

Post Reply