Spesifikt om Periode G; FIA App. K, teknisk, deltagere, planer, osv. osv.
-
Marius
- Polesitter
- Posts: 243
- Joined: 22 Mar 2004, 17:21
- Location: haslum
Post
by Marius » 08 May 2004, 02:54
Vedrørende de famøse 13 sek på knutan Ed,vil jeg dele de opp slik:4sek bil,4sek hode og 5 sek ikke skybrudd med overvann
Marius Heggstad MGB68
-
Vegard
- Champion!
- Posts: 1300
- Joined: 22 Mar 2004, 15:09
- Location: Nidaros
-
Contact:
Post
by Vegard » 19 Aug 2009, 12:30
Litt artig å lese dette igjen
Så på Våler at svensken hadde kastet den mekaniske vifta og montert kun elvifte. Det kan jo fungere det, men i følge app. J ser det ut som jeg kan omplassere hele radiatoren. Det er vel det som blir gjort i IMPen ogs?
Frontmontert raddis og vifte er noen hk spart
-
TSM
- Polesitter
- Posts: 237
- Joined: 15 Aug 2006, 11:02
- Location: Lommedalen
Post
by TSM » 19 Aug 2009, 14:28
Vegard wrote:Litt artig å lese dette igjen
Så på Våler at svensken hadde kastet den mekaniske vifta og montert kun elvifte. Det kan jo fungere det, men i følge app. J ser det ut som jeg kan omplassere hele radiatoren. Det er vel det som blir gjort i IMPen ogs?
Frontmontert raddis og vifte er noen hk spart
Du mener vel noen hk vunnet
68 Austin Cooper S / 69 Lotus Europa S2
-
Impracing
- Champion!
- Posts: 715
- Joined: 26 Mar 2004, 20:59
- Location: Halden
-
Contact:
Post
by Impracing » 19 Aug 2009, 14:40
Vegard wrote:Litt artig å lese dette igjen
Så på Våler at svensken hadde kastet den mekaniske vifta og montert kun elvifte. Det kan jo fungere det, men i følge app. J ser det ut som jeg kan omplassere hele radiatoren. Det er vel det som blir gjort i IMPen ogs?
Frontmontert raddis og vifte er noen hk spart
Impen er homologert fra mars 1970 med frontmontert radiator. Originalen sitter rett bak ve bakhjul, og er marginal til kjøling av 39 BHP....
Chrysler Comps laget et eget front rad kit, dette er seff ikke å få lenger (Sverres Imp har et originalt!!) men det er lett å lage en replika.
Doc
-
Vegard
- Champion!
- Posts: 1300
- Joined: 22 Mar 2004, 15:09
- Location: Nidaros
-
Contact:
Post
by Vegard » 19 Aug 2009, 15:30
Thore Songe-Møller wrote:Vegard wrote:Litt artig å lese dette igjen
Så på Våler at svensken hadde kastet den mekaniske vifta og montert kun elvifte. Det kan jo fungere det, men i følge app. J ser det ut som jeg kan omplassere hele radiatoren. Det er vel det som blir gjort i IMPen ogs?
Frontmontert raddis og vifte er noen hk spart
Du mener vel noen hk vunnet
Tja, spart som i forbrukt til å drive vifta
-
Vegard
- Champion!
- Posts: 1300
- Joined: 22 Mar 2004, 15:09
- Location: Nidaros
-
Contact:
Post
by Vegard » 14 Feb 2010, 12:40
På Mini (post 69) er jo skiltlyset en ganske stor og tung del. Ser at dere 65ere tar det av. Kan jeg gjøre dette òg? Det er jo uten tvil en synlig del, selv om man starter bakerst
-
bk
- Site Admin
- Posts: 1545
- Joined: 16 Mar 2004, 14:12
Post
by bk » 15 Feb 2010, 15:32
[quote="Vegard" ]Det er jo uten tvil en synlig del, selv om man starter bakerst
[/quote]
...høøøøør på den sandbagginga!!!
-
Vegard
- Champion!
- Posts: 1300
- Joined: 22 Mar 2004, 15:09
- Location: Nidaros
-
Contact:
Post
by Vegard » 15 Feb 2010, 19:31
Sandbagging du liksom, jeg har startet bakerst i 100% av løpene jeg har deltatt i
-
petterb
- Race Engineer
- Posts: 34
- Joined: 11 Jun 2009, 10:44
- Location: Stjørdal
Post
by petterb » 06 Apr 2010, 11:42
er det lov med camberarmer med rose joints?
Mini Marcos. 69-modell mkII.
-
Impracing
- Champion!
- Posts: 715
- Joined: 26 Mar 2004, 20:59
- Location: Halden
-
Contact:
Post
by Impracing » 06 Apr 2010, 15:00
petterb wrote:er det lov med camberarmer med rose joints?
Temmelig sikker på at det er en H-modifisering. Stenshagen hadde hjemmesmidde sånne som knakk og sendte ham i Armco'n på Brands Hatch, det må ha vært i 74 eller 75. Såvidt jeg forsto hadde han brukt stanglager ("rose joints" er et merkenavn) ment for riggen på en seilbåt, disse var å få tak i hjemme på den tiden. Men lagre i flykvalitet er det vi trenger for sånne høyt belastede deler, og det hadde ikke den Mini'n. Såvidt jeg husker, esse!
Doc