Posted: 08 May 2004, 02:54
Vedrørende de famøse 13 sek på knutan Ed,vil jeg dele de opp slik:4sek bil,4sek hode og 5 sek ikke skybrudd med overvann
Diskusjonsforum for www.historisk-racing.no
https://forum.historisk-racing.no/
Du mener vel noen hk vunnetVegard wrote:Litt artig å lese dette igjen
Så på Våler at svensken hadde kastet den mekaniske vifta og montert kun elvifte. Det kan jo fungere det, men i følge app. J ser det ut som jeg kan omplassere hele radiatoren. Det er vel det som blir gjort i IMPen ogs?
Frontmontert raddis og vifte er noen hk spart
Impen er homologert fra mars 1970 med frontmontert radiator. Originalen sitter rett bak ve bakhjul, og er marginal til kjøling av 39 BHP....Vegard wrote:Litt artig å lese dette igjen
Så på Våler at svensken hadde kastet den mekaniske vifta og montert kun elvifte. Det kan jo fungere det, men i følge app. J ser det ut som jeg kan omplassere hele radiatoren. Det er vel det som blir gjort i IMPen ogs?
Frontmontert raddis og vifte er noen hk spart
Tja, spart som i forbrukt til å drive viftaThore Songe-Møller wrote:Du mener vel noen hk vunnetVegard wrote:Litt artig å lese dette igjen
Så på Våler at svensken hadde kastet den mekaniske vifta og montert kun elvifte. Det kan jo fungere det, men i følge app. J ser det ut som jeg kan omplassere hele radiatoren. Det er vel det som blir gjort i IMPen ogs?
Frontmontert raddis og vifte er noen hk spart
Temmelig sikker på at det er en H-modifisering. Stenshagen hadde hjemmesmidde sånne som knakk og sendte ham i Armco'n på Brands Hatch, det må ha vært i 74 eller 75. Såvidt jeg forsto hadde han brukt stanglager ("rose joints" er et merkenavn) ment for riggen på en seilbåt, disse var å få tak i hjemme på den tiden. Men lagre i flykvalitet er det vi trenger for sånne høyt belastede deler, og det hadde ikke den Mini'n. Såvidt jeg husker, esse!petterb wrote:er det lov med camberarmer med rose joints?