Page 2 of 2

Posted: 08 May 2004, 02:54
by Marius
Vedrørende de famøse 13 sek på knutan Ed,vil jeg dele de opp slik:4sek bil,4sek hode og 5 sek ikke skybrudd med overvann :lol:

Posted: 19 Aug 2009, 12:30
by Vegard
Litt artig å lese dette igjen :-D

Så på Våler at svensken hadde kastet den mekaniske vifta og montert kun elvifte. Det kan jo fungere det, men i følge app. J ser det ut som jeg kan omplassere hele radiatoren. Det er vel det som blir gjort i IMPen ogs?
Frontmontert raddis og vifte er noen hk spart ;)

Posted: 19 Aug 2009, 14:28
by TSM
Vegard wrote:Litt artig å lese dette igjen :-D

Så på Våler at svensken hadde kastet den mekaniske vifta og montert kun elvifte. Det kan jo fungere det, men i følge app. J ser det ut som jeg kan omplassere hele radiatoren. Det er vel det som blir gjort i IMPen ogs?
Frontmontert raddis og vifte er noen hk spart ;)
Du mener vel noen hk vunnet :wink:

Posted: 19 Aug 2009, 14:40
by Impracing
Vegard wrote:Litt artig å lese dette igjen :-D

Så på Våler at svensken hadde kastet den mekaniske vifta og montert kun elvifte. Det kan jo fungere det, men i følge app. J ser det ut som jeg kan omplassere hele radiatoren. Det er vel det som blir gjort i IMPen ogs?
Frontmontert raddis og vifte er noen hk spart ;)
Impen er homologert fra mars 1970 med frontmontert radiator. Originalen sitter rett bak ve bakhjul, og er marginal til kjøling av 39 BHP....
Chrysler Comps laget et eget front rad kit, dette er seff ikke å få lenger (Sverres Imp har et originalt!!) men det er lett å lage en replika.

Posted: 19 Aug 2009, 15:30
by Vegard
Thore Songe-Møller wrote:
Vegard wrote:Litt artig å lese dette igjen :-D

Så på Våler at svensken hadde kastet den mekaniske vifta og montert kun elvifte. Det kan jo fungere det, men i følge app. J ser det ut som jeg kan omplassere hele radiatoren. Det er vel det som blir gjort i IMPen ogs?
Frontmontert raddis og vifte er noen hk spart ;)
Du mener vel noen hk vunnet :wink:
Tja, spart som i forbrukt til å drive vifta ;)

Posted: 14 Feb 2010, 12:40
by Vegard
På Mini (post 69) er jo skiltlyset en ganske stor og tung del. Ser at dere 65ere tar det av. Kan jeg gjøre dette òg? Det er jo uten tvil en synlig del, selv om man starter bakerst ;)

Posted: 15 Feb 2010, 15:32
by bk
[quote="Vegard" ]Det er jo uten tvil en synlig del, selv om man starter bakerst ;)[/quote]

...høøøøør på den sandbagginga!!! :wink:

Posted: 15 Feb 2010, 19:31
by Vegard
Sandbagging du liksom, jeg har startet bakerst i 100% av løpene jeg har deltatt i ;)

Posted: 06 Apr 2010, 11:42
by petterb
er det lov med camberarmer med rose joints?

Posted: 06 Apr 2010, 15:00
by Impracing
petterb wrote:er det lov med camberarmer med rose joints?
Temmelig sikker på at det er en H-modifisering. Stenshagen hadde hjemmesmidde sånne som knakk og sendte ham i Armco'n på Brands Hatch, det må ha vært i 74 eller 75. Såvidt jeg forsto hadde han brukt stanglager ("rose joints" er et merkenavn) ment for riggen på en seilbåt, disse var å få tak i hjemme på den tiden. Men lagre i flykvalitet er det vi trenger for sånne høyt belastede deler, og det hadde ikke den Mini'n. Såvidt jeg husker, esse!