71 GT
Engine lacquer
.....og jeg la et håndkle forsiktig over motoren, etter at du hadde gått...med åpne tennplugg-høl var det en invitasjon til å få søppel ned i den mekaniske herligheten! Men motor'n ser bra ut, det kommer til å bli mucho krutt i den, i forhold til symaskin-kraftverket ifjor!
Doc
Doc
Doc
Weberboks er 83% montert ( selve boksen er ferdig) Strøm TIL hovedstrømsbryteren er klar, og jeg har nesten strøm til bensinpumpa. Det betyr at i neste uke skal jeg jaggu starte den før første gang.
I tillegg har jeg montert alle bremseslanger og clutchslanger. Deilige Goodridge-slanger
Jeg har lagt alle ledningene inne i bilen nå, istedet for på topedoveggen. Håper det er lov...
I tillegg har jeg montert alle bremseslanger og clutchslanger. Deilige Goodridge-slanger
Jeg har lagt alle ledningene inne i bilen nå, istedet for på topedoveggen. Håper det er lov...
- André Sæthern
- Mid-fielder
- Posts: 89
- Joined: 09 Sep 2005, 14:10
- Location: Gjerdrum, Akershus
Ja, man trenger et spark der bak innimellom.
Sabla bra bilde med tanke på at det er tatt med en mobbis også André..
På bildet kan man se at ledningsettet går rett inn i torpedoveggen istedet for å gå foran på torpedoen.
Ny batterikabel går inni bilen, og kan også ses der den kommer ut av torpedoveggen under der ledningsnettet går inn.
Weberboks er prøvemontert og det er plass til gasseren, men ikke til filtrene. Jeg må enten ha litt lite plass rundt innsugene, eller lage en ny boks...
I tillegg er hovedstrømsbryter montert, bensinpumpe med egen bryter lagt opp ( Takket være André aka. Dr. E(vi)L)
Det neste er vel hvordan jeg skal gjøre det med bryteren til vindusvisker og spyler. De som har kjørt Mini vet at det er forholdsvis leit å nå denne bryteren og pumpen (ja, det er manuell spylerpumpe på en så gammel Mini) stroppet inn i sekspunkten....
Høyt bremselys blir det jaggu også......
Sabla bra bilde med tanke på at det er tatt med en mobbis også André..
På bildet kan man se at ledningsettet går rett inn i torpedoveggen istedet for å gå foran på torpedoen.
Ny batterikabel går inni bilen, og kan også ses der den kommer ut av torpedoveggen under der ledningsnettet går inn.
Weberboks er prøvemontert og det er plass til gasseren, men ikke til filtrene. Jeg må enten ha litt lite plass rundt innsugene, eller lage en ny boks...
I tillegg er hovedstrømsbryter montert, bensinpumpe med egen bryter lagt opp ( Takket være André aka. Dr. E(vi)L)
Det neste er vel hvordan jeg skal gjøre det med bryteren til vindusvisker og spyler. De som har kjørt Mini vet at det er forholdsvis leit å nå denne bryteren og pumpen (ja, det er manuell spylerpumpe på en så gammel Mini) stroppet inn i sekspunkten....
Høyt bremselys blir det jaggu også......
Vet ikke hvordan andre ser på dette, men for meg så er iallefall ikke vindusspyler et "must". Den blir svært (les: aldri) brukt og er stort sett kun til ekstra besvær. På Mini'n Birgs og jeg brukte til endurance-racing så la vi opp egen tank med elektrisk pumpe og spyleslange med "dyser" montert på selve visker'n. Tror jeg brukte den 1 gang på 2 år (dvs. 15+ timers kjøring)!
Observerte at Birgs hadde fjernet spyler-flaske m.m. - det har jeg tenkt til også.
Observerte at Birgs hadde fjernet spyler-flaske m.m. - det har jeg tenkt til også.
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
- André Sæthern
- Mid-fielder
- Posts: 89
- Joined: 09 Sep 2005, 14:10
- Location: Gjerdrum, Akershus