71 GT

Spesifikt om Periode G; FIA App. K, teknisk, deltagere, planer, osv. osv.
Post Reply
User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 08 May 2005, 19:55

Fant en boks med Hermetite Engine Laquer på verkstedet. Så ut som om den var fra 60-tallet...matchet fargen du ga toppen min perfekt :)

User avatar
Impracing
Champion!
Posts: 715
Joined: 26 Mar 2004, 20:59
Location: Halden
Contact:

Engine lacquer

Post by Impracing » 08 May 2005, 21:07

.....og jeg la et håndkle forsiktig over motoren, etter at du hadde gått...med åpne tennplugg-høl var det en invitasjon til å få søppel ned i den mekaniske herligheten! Men motor'n ser bra ut, det kommer til å bli mucho krutt i den, i forhold til symaskin-kraftverket ifjor!
Doc
Doc

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 09 May 2005, 18:11

tja vi får se...sålenge det ikke er så mye krutt at herligheten blåser til #"¤#%#!!! :shock:

Neida, det er en moderaaaat motor. Ikke noe fancy, kanskje noen stakkarslige hk mer. Er den pålitelig i tillegg blir jeg hysterisk glad!

Takk for kluten :wink:

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 26 Jun 2005, 19:46

Jippiiiii. Oljetrykk i massevis...
Problemet var at jeg ikke hadde strammet til slangene på oljekjøleren og til oljetrykksmåleren. Dette resulterte i olje OVERALT inkludert i cockpiten.
Jeg ble glad likevel jeg :wink:

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 11 Aug 2005, 20:02

Hvordan går det med Aqualene Vegard? Blir det noe kjøring i år?
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 17 Aug 2005, 11:07

Hufff, ser dårlig ut... Har prioritert annen Mini, og har heller ikke noe kjøreutstyr osv... Det er ££ det skorter på for tiden. Det mangler noen lapper på småtterier...
Dessuten må jeg lage meg Weber-boks. Jeg gidder ikke det der H4-tullet.
Nyoverhalte H4s til salgs :)

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 07 Oct 2005, 11:46

Weberboks er 83% montert ( selve boksen er ferdig) Strøm TIL hovedstrømsbryteren er klar, og jeg har nesten strøm til bensinpumpa. Det betyr at i neste uke skal jeg jaggu starte den før første gang.
I tillegg har jeg montert alle bremseslanger og clutchslanger. Deilige Goodridge-slanger :)

Jeg har lagt alle ledningene inne i bilen nå, istedet for på topedoveggen. Håper det er lov...

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 07 Oct 2005, 12:13

Det skulle nok ikke by på noen problemer... er vel noe de fleste gjorde på den tiden.
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
André Sæthern
Mid-fielder
Posts: 89
Joined: 09 Sep 2005, 14:10
Location: Gjerdrum, Akershus

Post by André Sæthern » 11 Oct 2005, 09:25

skjer da litt når vegard får et spark i ræva :)
Image

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 11 Oct 2005, 09:38

Ja, man trenger et spark der bak innimellom.
Sabla bra bilde med tanke på at det er tatt med en mobbis også André..

På bildet kan man se at ledningsettet går rett inn i torpedoveggen istedet for å gå foran på torpedoen.
Ny batterikabel går inni bilen, og kan også ses der den kommer ut av torpedoveggen under der ledningsnettet går inn.

Weberboks er prøvemontert og det er plass til gasseren, men ikke til filtrene. Jeg må enten ha litt lite plass rundt innsugene, eller lage en ny boks...

I tillegg er hovedstrømsbryter montert, bensinpumpe med egen bryter lagt opp ( Takket være André aka. Dr. E(vi)L)

Det neste er vel hvordan jeg skal gjøre det med bryteren til vindusvisker og spyler. De som har kjørt Mini vet at det er forholdsvis leit å nå denne bryteren og pumpen (ja, det er manuell spylerpumpe på en så gammel Mini) stroppet inn i sekspunkten....

Høyt bremselys blir det jaggu også......

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 11 Oct 2005, 10:11

glem spyler hvis du ikke har tenkt å kjøre med white spirit på spylertanken... :wink:
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 11 Oct 2005, 10:12

Vet ikke hvordan andre ser på dette, men for meg så er iallefall ikke vindusspyler et "must". Den blir svært (les: aldri) brukt og er stort sett kun til ekstra besvær. På Mini'n Birgs og jeg brukte til endurance-racing så la vi opp egen tank med elektrisk pumpe og spyleslange med "dyser" montert på selve visker'n. Tror jeg brukte den 1 gang på 2 år (dvs. 15+ timers kjøring)!

Observerte at Birgs hadde fjernet spyler-flaske m.m. - det har jeg tenkt til også.
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 11 Oct 2005, 10:37

Jeg har jo tenkt å ha skilter på bilen....Det betyr at jeg MÅ ha det èn dag annenhvert år i det minste. Kanskje jeg lar den fine manuelle pumpa bare være der... Problemet mitt er jo at tanken er i hanskerommet.... Blir tungt å pumpe da....

Hva med visker? Den kan ikke være der den er.....

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 11 Oct 2005, 11:00

Vegard wrote:Hva med visker? Den kan ikke være der den er.....
Que?
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
André Sæthern
Mid-fielder
Posts: 89
Joined: 09 Sep 2005, 14:10
Location: Gjerdrum, Akershus

Post by André Sæthern » 11 Oct 2005, 11:03

vegard mener at knappen til viskern ikke kan være der den er, den er så vanskelig å nå når man sitter i beltene.
André Sæthern, 95877644
63 Morris Mini 1293cc

Post Reply