71 GT

Spesifikt om Periode G; FIA App. K, teknisk, deltagere, planer, osv. osv.
User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 15 Jun 2006, 11:10

LKE: du kan kjøpe de nye jeg har bestilt så kjøper jeg de brukte av deg :-)

Shoestring budget.... :roll:
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

User avatar
André Sæthern
Mid-fielder
Posts: 89
Joined: 09 Sep 2005, 14:10
Location: Gjerdrum, Akershus

Post by André Sæthern » 15 Jun 2006, 11:22

hmm, ser det er løp midt i sept. kanskje jeg skulle prøvd å sett om jeg fikk være med der? er jo ikke så mange ulovlige deler på bilen min lengre... OG jeg skal til england rett før dette og skal kjøpe kjøreutstyr, kan muligens også ta med dekk...
André Sæthern, 95877644
63 Morris Mini 1293cc

User avatar
LKE
Champion!
Posts: 640
Joined: 25 Mar 2004, 00:11
Location: Stabekk

Post by LKE » 15 Jun 2006, 11:27

bk wrote:LKE: du kan kjøpe de nye jeg har bestilt så kjøper jeg de brukte av deg :-)

Shoestring budget.... :roll:
Får 4 nye til deg hit imorgen.... mener jo bestemt at gamle hjul er forbeholdt rookies, da.

Men, om bartegutta skal på jakte Helene Rask i hele sommer, er de dine.
Lars Kristian Ekorness
406 03 083

User avatar
LKE
Champion!
Posts: 640
Joined: 25 Mar 2004, 00:11
Location: Stabekk

Post by LKE » 15 Jun 2006, 11:29

André Sæthern wrote:hmm, ser det er løp midt i sept. kanskje jeg skulle prøvd å sett om jeg fikk være med der? er jo ikke så mange ulovlige deler på bilen min lengre... OG jeg skal til england rett før dette og skal kjøpe kjøreutstyr, kan muligens også ta med dekk...
Da viser du litt killerinstinkt allikevel, da.

Ser forøvrig at denne tråden har sklidd litt ut :D fra -71 GT til surt undertøy og skolissebudsjett.....
Lars Kristian Ekorness
406 03 083

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 11 Sep 2006, 14:34

Thread back on track! Finally some progression.

Har nå gjort ferdig luftedysene til kupèen. Wow, storjobb. Det mest fantastiske med denne jobben var at det måtte noe engelsk aluminium til.

For dere som er kjent med Mk3-> Minier, går det en stor lufkanal inne i den høyre forskjermen, som gir luft til hhv varmeapparat, og til friskluftdysene. Varmeapparatet ligger i kjelleren, så en ny løsning var nødvendig.

Kommer med noen bilder så straks jeg får lagt dem ut.

User avatar
LKE
Champion!
Posts: 640
Joined: 25 Mar 2004, 00:11
Location: Stabekk

Post by LKE » 11 Sep 2006, 14:42

Vegard wrote:Varmeapparatet ligger i kjelleren, så en ny løsning var nødvendig.
Varmeapparat - liner du opp så tidlig at du blir kald på fotan?
Lars Kristian Ekorness
406 03 083

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 11 Sep 2006, 15:10

Kald på fotan? Jeg har da sko, + 2" eksosrør i tynt stål som ligger og varmer opp hele gulvet foran der :)

Bilde av verdens beste friskluftkanal:

Image
Image

Og et bilde på dagens utseende.

Image

Ligger noen fler her:

http://home.online.no/~lyngset/71gt.cfm ... pDispType=

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 11 Sep 2006, 15:13

Det ser ut som om det har skjedd mer med Cherokeèn :)

Image

Ny grill, nye sidebakruter i plast, nye klistremerker , fjernet vekt i form av støtfangerhorn foran osv. For øvrig kan det nevnes at den venstre sideruten har vunnet Mini Miglia Championship tidlig 90 om jeg ikke tar feil. Jeg har med andre ord en vinnerrute :)

Edit, han vant Miglias i 94, 95 og 2002) Fremdeles vinnerrute :)

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 12 Sep 2006, 08:20

FYI,

Husk at det er andre krav til ruter i Norge enn det er i UK.
De skal være min. 5mm. tykke (4 i UK) og være produsert i polykarbonat (aká Lexan) - ikke akryl/plexiglass/Perplex.

Klar til å kjøre snart ? ;)
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 12 Sep 2006, 08:33

Vettu hva.. Jeg kjører med de rutene jeg har jeg!

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 12 Sep 2006, 09:21

perplex ruter edwin? :wink:

Ingen som har sjekka rutene hos meg enda, dvs de henger seg heller opp i personlige synspunkter (det der er stygt, kan du ikke bare ta den bort..)

Husk å ha alle ruter lukket til enhver tid da...hehe
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 23 Oct 2006, 15:43

Sandman wrote:Det motorbukkfeste der likte jeg! Kjøpte en motorbukk på Biltema som jeg modifiserte til å passe på enden av blokka.. men pga veivtappen så får jeg ikke snudd motor'n 360 grader rundt.. Feste du har ser jo ut til å fungere greit så et sånt et må jeg få laget meg. :)

Fin motorfarge forresten... - hva bruker du?
Jeg tenker på deg hele tiden Ed :)
Se her:

http://www.mini7.co.uk/classifieddetails.asp?ItemID=26

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 23 Oct 2006, 23:00

Hadde du brukt like mye tid på å få bilen på banen så er jeg sikker på at du hadde vært der forlengst!! :P :P ;)
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 13 Jun 2007, 13:56

Tiden går, lite skjer... Det blir rett og slett litt for mye slikt for tiden:

Image

Dessuten fant jeg i dag ut at jeg trenger ny H-lisens. Kunne vært greit og fått bilen nedover og fikset motor, hjulvinkler og tatt et kurs kanskje? :)

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 04 Sep 2008, 23:18

CSM=blod på tann

Hadde en økt i garasjen i dag, og takket være Geir Hagen( Merk eder navnet, da han innehar en NYDELIG Escort Mexico som vil bli å se på en bane nær deg neste år) er nå Aqualene nesten racerbil. Drar som en rakett til ventilflyt! Nå er det jaggu bare å fikse hjul og diverse småtterier, så er jeg definitivt klar for en runde på rullende landevei og bane :D

Superhappy bartefyr!

Mexico..



Image

Bjutiful!
Last edited by Vegard on 07 Jan 2009, 22:13, edited 1 time in total.

Post Reply