71 GT

Spesifikt om Periode G; FIA App. K, teknisk, deltagere, planer, osv. osv.
User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 11 Oct 2005, 11:31

Ah - bryter'n! Trodde han mente visker'n! :) :shock:

Anyway.. er vel bare å lage en "kontroll-boks" på gulvet med alle brytere og sånn da...

Alá Thomas' sin:
Image
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
André Sæthern
Mid-fielder
Posts: 89
Joined: 09 Sep 2005, 14:10
Location: Gjerdrum, Akershus

Post by André Sæthern » 19 Oct 2005, 07:41

da fikk vi liv i motoren til vegard i går. rett nok med en tenning som ikke var helt på nett(rødglødende manifold) og et oljetrykk på 120 pund :o ikke rart det var litt oljelekk. Vegard?

uansett noen film klipp(ikke noe særlig kvalitet. 3.gp er best å se men krever realplayer og må lastes ned først)

http://www.midtmini.com/motor1.avi

http://www.midtmini.com/motor2.avi

http://www.midtmini.com/motor3.avi

http://www.midtmini.com/motor4.avi

http://www.midtmini.com/video-0001.3gp
http://www.midtmini.com/video-0002.3gp
http://www.midtmini.com/video-0003.3gp
http://www.midtmini.com/video-0004.3gp
André Sæthern, 95877644
63 Morris Mini 1293cc

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 19 Oct 2005, 08:57

JIPPIIIII!!!!

Jeg har ett videoklipp til. Skal jeg sende det til deg 2.?

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 19 Oct 2005, 10:35

grattis, nå leder du med mye på mini-gjengen Veg, klar til 1. løp? :wink:
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 14 Nov 2005, 14:34

Takket være Dr ivEL (2.) var vi faktrisk ute og kjørt i går. Bilen går som en dass fordi gasseren sto tidligere på en full-race 1380. Tror den får tilstrekkelig med diesel for å si det sånn :)

Ellers er buret inne, rattet på riktig plass.

Nå mangler:

-Sete-braketter (hvor tykke og store må disse være?)
-Justere det meste
-Noen plater for å tette igjen hull her og der + glassfiber

Det er vel egentlig det jeg kommer på :)

Klar til første løp ja.. You betcha! Mangler en del bekledning fremdeles osv... Det kommer vel.

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 14 Nov 2005, 14:42

Detaljer beskrivelse av innfesting av sete i bilsportsboka. Ikke bare tykkelse på godts men også cm2 overflate. Husker ikke i farta :-)

husk å få setet i 100% riktig posisjon før du bolter/sveiser! :wink:
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 14 Nov 2005, 14:48

bk wrote:Detaljer beskrivelse av innfesting av sete i bilsportsboka. Ikke bare tykkelse på godts men også cm2 overflate. Husker ikke i farta :-)
Ergo grunnen til at jeg spurte om: (hvor tykke og store må disse være?)
:P

bk wrote:
husk å få setet i 100% riktig posisjon før du bolter/sveiser! :wink:
Driver og tester dette nå + leser Miniworld for å se hvor Miglia-gutta sitter. De sitter VELDIG lavt for å si det sånn...
Synspunkter på dette?

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 14 Nov 2005, 14:54

tja...miglia-folket kjører også andre rattstammer m.m. Men sittestilling blir diktert av bøylen (vi får jo bare bruke 6-punkt bøyler) og skallen må være foran denne når du sitter i setet, så du kommer ikke lavt. Det viktigste er at du ser godt, og at du rekker rattet nok til å kunne slædde & korrigere :wink:
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 14 Nov 2005, 15:12

Må skallen være foran denne? Hva om man har sete med "ører" ?

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 15 Nov 2005, 11:05

hmm, usikker, men tror grunnen er at du ikke skal få bøyla inn i skallen ved taking. Småhypotetisk.. :shock:
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 15 Nov 2005, 11:51

Dette synes jeg rimer dårlig... er ikke mye av poenget med bøylen at den skal beskytte hode ditt.

Vegard, har sagt det før og jeg sier det igjen... les Bilsportsboka og/eller Appendiks K reglementet. (hvorfor risikerer livet ditt på hva andre "tror"?) :wink:

Jeg har iallefall ikke tid til å sitte å lese regler fordi at andre ikke gidder. :roll:
Last edited by Sandman on 15 Nov 2005, 13:32, edited 1 time in total.
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 15 Nov 2005, 11:58

gode poeng ed, mulig jeg husker feil, at skallen ikke får være bak hovedbøylen. Jeg sitter ihvertfall så langt tilbake som det er lov til..sjekka notorisk når jeg lagde setefestet. Og syntes jeg sitter for langt unna rattet!
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 12 May 2006, 12:36

Nye jets i gasserne, resultat:

www.midtmini.com/Enginevideo2.avi

Drittbil!

Men, etter å ha senket bensintrykket fra 7psi til 3,5 gikk alt så mye bedre. Nå må jeg bare få justert tenning og tomgang på Weberen. Det er ikke så lett med fordeler uten vakum og 300 graders kam må vite.

Jeg må bare få den til å gå såpass at jeg kan ta den med på rulla.

Bur er litt på plass også:

Image
Image

User avatar
André Sæthern
Mid-fielder
Posts: 89
Joined: 09 Sep 2005, 14:10
Location: Gjerdrum, Akershus

Post by André Sæthern » 11 Jun 2006, 22:12

et par dårlige filmer, en av vegard og en der vi såvidt kan se min på slutten:)
http://www.midtmini.com/mini1.3gp
http://www.midtmini.com/mini2.3gp
Last edited by André Sæthern on 12 Jun 2006, 11:25, edited 1 time in total.
André Sæthern, 95877644
63 Morris Mini 1293cc

User avatar
LKE
Champion!
Posts: 640
Joined: 25 Mar 2004, 00:11
Location: Stabekk

Post by LKE » 11 Jun 2006, 22:56

André Sæthern wrote:et par dårlige filmer, en av vegard og en der vi såvidt kan se min på slutten:)
http://www.midtmini.com/mini1.3gp
http://www.midtmini.com/mini1.3gp
greit nok, men når kommer dere på banen, og slutter å råne rundt i bartebyen? :twisted:
Lars Kristian Ekorness
406 03 083

Post Reply