71 GT

Spesifikt om Periode G; FIA App. K, teknisk, deltagere, planer, osv. osv.
User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 13 Nov 2004, 19:43

Sånn, da er vi igang igjen.
Bakrammen er ferdig montert, motoren er i gang ( ikke den riktige dessverre) og bilen er faktisk KJØRBAR!! Bremsene mangler foreløpig, men planen er å fikse disse på onsdag.

I morgen skal jeg frese ut metall av girkassehuset for å få plass til diffen, og da er girkassebygging straks i gang.

Veiva skal også "wedges" til uka, og da har jeg alt jeg trenger til motoren.

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 15 Nov 2004, 10:37

Driver du å bygger på feil motor?? Neimen - huff - det går jo ikke ann :) :)

Eller er det bare en gatemotor du tusler med... ?

Btw, om du har spørsmål til teknisk seminar men ikke kan komme - så kan jeg godt ta de med for deg og så rapportere tilbake..
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 20 Nov 2004, 12:04

Nå har jeg bremser, men ingen motor lenger.. :(
Får vel sette opp farten og gjøre fredig den som egentlig skal i.

Når det gjelder teknisk ja..

Er ikke kam, topp og svinghjul osv. fritt?? Det er jo dette som er greia.
Hvordan ble det forresten med diff-brems og Weber?

og... Kan jeg bruke Gp5 breddere på kojen? Jeg har noen liggende, og de er ikke mye bredere enn Gp2.

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 21 Nov 2004, 10:17

Jeg tror det er på tide du setter deg ned å leser regelverket Vegard :)

Kam og topp er fritt, sving hjul så er det homologerte saker som gjelder.
Dette kan i gjen maskineres så slenge det ikke hersker noen tvil om at det er en serie-produsert homologert bit man har.. mao man skal kunne se at den er "orginal".

Dette med skjermbreddere står omtalt i det tekniske regelverket - Appdiks J - 1971. Kan lasted ned i fra www.fia.com

Diff er homologert... Weber er lovlig men om du har lov til å bygge en Weber-kasse er noe uklart.

Uansett - bilen skal bygges/trimmes slik det ble [lovlig] gjort i perioden, med de deler/teknoloigi som var tilgjenglige da.

Det betyr, bl.a., at du må kjøre med stifte-tenning, remote-gear-kasse og orginale bremser (mulig Minifins er ok..?).
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 21 Nov 2004, 10:51

Edwin, regelverket er altfor komplisert for meg.
Jeg har utelukkende tenkt å spørre deg om råd :)

Er klar over dette med remote girkasse og stifter i tenninga.
Hvordan er det med U/L svinghjul? De hadde vel dette i ST katalogen noe som igjen betyr at det er homologert???

Jeg bygger bilen med Twin H4 i første omgang, vi får se hvor mye effekt man kan tjene på en Weber i framtida.

User avatar
Marius
Polesitter
Posts: 243
Joined: 22 Mar 2004, 17:21
Location: haslum

Post by Marius » 21 Nov 2004, 15:00

Svinghjul,veiv og clutch kan jo bearbeides for balanse...... :wink:

Til MGB`n står det:Flywheel lightened,weight N/A....
Marius Heggstad MGB68

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 26 Nov 2004, 14:36

Image

Sånn er det for tiden.

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 26 Nov 2004, 22:25

- jeg har to spørsmål:
1) Er det Harald Eia som står i midten ?
2) Står det "diesel"" eller "oselli" på ventildekselet ?

Jeg gjør oppmerksom på at klokken er 2230 på fredag, og det var et godt måltid........ : :roll:
Veldig anonym...

Henning
Champion!
Posts: 747
Joined: 24 Mar 2004, 19:09
Location: Hosle

Post by Henning » 27 Nov 2004, 15:10

Vi er ikke så interessert i hva du spiste, men du skylte maten ned med.

Og har du ikke hørt om British Leylands Oselli diesel ??

Hr. Eia og min bror vanker visst i samme kretser.
Og hvis Eia er like bil-interessert/kyndig som min bror, håper jeg inderlig det ikke er han på bildet...for Vegards skyld. :D

User avatar
Marius
Polesitter
Posts: 243
Joined: 22 Mar 2004, 17:21
Location: haslum

Post by Marius » 27 Nov 2004, 17:49

Harald E.er en hyggelig fyr som kan MYE....men bil kan han IKKE....Berlingo kjørte han sist vi snakket sammen,og trenger assistanse til det meste.....
Stå på Vegard! og ikke bry deg om dem du! :wink:
...Så det var Oselli rockercover med én gang jeg...... :lol:
Marius Heggstad MGB68

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 13 Dec 2004, 11:03

Det hadde vært stilig med Diesel rocker cover da. Hadde nok blitt mange grå hår rundt omkring da, spesielt med tennpluggene der framme. Vi kunne sikkert ha skyldt på Lucas, da ville folk ha godtatt det.

Helgens bravader:

Image
Image
Image
Image


Standard:
Image

Ettermarkeds lettet og hjemmelaget 270.
Image

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 13 Dec 2004, 14:10

God tid Veg?

Her er det jeg har gjort med bilen siden våler:

Henning
Champion!
Posts: 747
Joined: 24 Mar 2004, 19:09
Location: Hosle

Post by Henning » 13 Dec 2004, 14:18

bk wrote:God tid Veg?

Her er det jeg har gjort med bilen siden våler:
-
-
-
-
-
Et vakkert stykke arbeid :lol:

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 13 Dec 2004, 14:51

jepp, også så kjapt det gikk!

User avatar
Peder Nielsen
Class winner!
Posts: 261
Joined: 30 Apr 2004, 15:47
Location: Borgen, Norway
Contact:

Post by Peder Nielsen » 13 Dec 2004, 15:09

bk wrote:jepp, også så kjapt det gikk!
Pass på ryggen din!!! Kan ikke fortsette sånn! :P
'72 Volvo 142-110 DL
'91 Ducati 906 Paso
'13 Volkswagen Polo GT
'14 Volvo V60-R design AWD

Post Reply