Page 1 of 2

Vekt

Posted: 20 Mar 2006, 11:09
by Ørn-
Et spørsmål i all min ukunnskap om de fleste reglementer utenom Skikk og bruk:
I FIA-dokumentet for MGB'n min står vekta oppgitt til 1029 kg eks. bensin.
Må jeg holde den grensa, eller er det "bare" å skrelle vekk kilo så langt det går?
:? rnulf

Posted: 20 Mar 2006, 11:43
by Sandman
Hei Ørnulf,

Det er homologert minstevekt og må til ingen tider under en konkurranse, underskrides.

Posted: 20 Mar 2006, 12:46
by Ørn-
Huff!
- da er vel det vel bare å gå igang med tjuvtriksene, så som:
Helium i hanskerommet, buret, slanking av sjåfør etc.
Subsidiært:
100 000,- i motor, drivverk og oppheng.

Posted: 20 Mar 2006, 13:19
by Dag-Henning Nielsen
- jeg har gått ned 5 kg. siden jul.........Trodde du bare det var skihopperne som tok vekta på alvor... ?? :lol:

DH

Posted: 23 Mar 2006, 09:52
by Henning
Dag-Henning Nielsen wrote:- jeg har gått ned 5 kg. siden jul.........Trodde du bare det var skihopperne som tok vekta på alvor... ?? :lol:

DH
Er det de samme 5 du la på deg i julen ? :wink:
Hvor mye lettere blir den nye bilen i forhold til den gamle ?

Posted: 24 Mar 2006, 19:21
by Dag-Henning Nielsen
- bølle! - mulig det er de samme, men det kjennes annerledes.....
Skulle vel klare å dra av 100 kg på bilen....... :wink:
DH

Posted: 29 Mar 2006, 20:33
by Fossil Racing
Dag-Henning Nielsen wrote:- jeg har gått ned 5 kg. siden jul.........Trodde du bare det var skihopperne som tok vekta på alvor... ?? :lol:
Hei DH, de 5 kg'ene - er det aluminium bellhousing og tail ?

Posted: 02 Apr 2006, 17:52
by Dag-Henning Nielsen
- for eksempel......... :wink:

DH

Posted: 28 Nov 2008, 09:36
by Vegard
Ed, vet du hvor tung min GT må være?

Posted: 28 Nov 2008, 11:09
by Sandman
Det står i homologerings papirene... tror det er rundt 620.

Posted: 28 Nov 2008, 12:24
by Vegard
Sandman wrote:Det står i homologerings papirene... tror det er rundt 620.
Hva er det på din?

Posted: 28 Nov 2008, 12:35
by Sandman
586 kg. men det er umulig å oppnå etter min mening.

Posted: 28 Nov 2008, 12:52
by TSM
Sandman wrote:586 kg. men det er umulig å oppnå etter min mening.
Vegard`s bil vil vel ligge nærmere det som er på min som er 651 kg.vil jeg tro.
Men det står vel i homologeringspapirende dine Vegard.

Posted: 28 Nov 2008, 13:23
by Sandman
Her er lista...

'59-'65 850cc = 585.6 kg.
'66+ 850cc = 606 kg.

-'63 997 Cooper - 588 kg. (vil jeg tippe)

-'65 998cc Cooper = 615 kg.
'66+ 998cc Cooper Mk1 635 kg.
'67+ 998cc Cooper Mk2 630 kg.

-'65 970cc Cooper S = 615 kg.
'66+ 970cc Cooper S = 615kg.

-'64 1071cc Cooper S = 588 kg. (sry)

-'65 1275 cc Cooper S = 620 kg.
'66+ 1275cc Cooper S = 651 kg.

'71+ Clubman 1275 GT = 630 kg.

Posted: 28 Nov 2008, 13:30
by Vegard
Så herlig at min kan være lettere enn en Cooper S. :D
I utgangspunktet er den jo tyngre jfr forstørret front.