Historisk Rally

Vi trenger forslag til hva dere ønsker å se på nettsidene og forumet. Om noen kan/ønsker å bidra til websidene nøl ikke med å ta kontakt!
User avatar
V.Sulland
Race Engineer
Posts: 26
Joined: 24 Dec 2008, 12:48

Historisk Rally

Post by V.Sulland » 21 Feb 2009, 19:58

Har et spørsmål ang Historisk Rally. Ønsker dere at det kommer inn her, eller skal det kun dreie seg om Racing ?

Hvis nei, hvilken klubb tar seg av det ?
Hvis ja, skal det inn under de eksiterende subfora som er inndelt i tidsperioder, eller vil det på sikt komme et subforum for Historisk Rally ?

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 21 Feb 2009, 20:40

Som webmaster har jeg ingen innvendinger, og vi kan godt stille et subforum, men lar styret få komme med evt videre rundt dette :wink:

User avatar
V.Sulland
Race Engineer
Posts: 26
Joined: 24 Dec 2008, 12:48

Post by V.Sulland » 22 Feb 2009, 09:02

Flott, den er grei - men tror historisk rally og racing hører sammen. Ser at challenge har sitt forum, men det er liksom noe annet. Men vet ikke hvordan disse to miljøene har fordelt seg imellom. Men pr idag har ikke historisk rally noe egen klubb, som jeg har funnet.

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 22 Feb 2009, 09:25

Da får du tromme sammen "Historisk Rally Norge" :D

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 23 Feb 2009, 09:11

- står vel ikke noe i våre statutter at vi skal jobbe for å fremme "historisk rally", men jeg ser jo klart slektskapet. Er ikke helt orientert, men jeg har det klare inntrykk at historisk rally vel ikke har så mange aktive medlemmer her på berget, selv om interessen for saken nok kanskje er større enn interessen for historisk racing......!
Dere burde vel stifte en interesseforening på linje med den de har i Svea, men i mellomtiden får vi ta stilling til om vi ikke kan legge inn et sub-forum til dere her.......Det kan jo hende vi får lokket noen rally-historikere ut på banen..... :roll: Noen der ute med synspunkter ?
Forøvrig ; - Sportsvognklubben , www.sportsvogn.no , har allerede et subforum som heter "Challenge - historisk rally" . så det er jo allerede tilgjengelig.
DH

User avatar
V.Sulland
Race Engineer
Posts: 26
Joined: 24 Dec 2008, 12:48

NSK Racinggruppe og Historisk Racing Norge

Post by V.Sulland » 23 Feb 2009, 13:53

Er det stort sett de samme menneskene som er aktive i NSK Racinggruppe og Historisk Racing Norge, eller er de helt separate ?

Det er vel ikke noe i veien for aa bruke samme bil i baade Racing og Rally, med litt bytting av biter i understellet ?

Henning
Champion!
Posts: 747
Joined: 24 Mar 2004, 19:09
Location: Hosle

Re: NSK Racinggruppe og Historisk Racing Norge

Post by Henning » 23 Feb 2009, 14:17

V.Sulland wrote:Er det stort sett de samme menneskene som er aktive i NSK Racinggruppe og Historisk Racing Norge, eller er de helt separate ?

Det er vel ikke noe i veien for aa bruke samme bil i baade Racing og Rally, med litt bytting av biter i understellet ?
Som styremedlem i både HRN og NSK er jeg hvertfall begge steder :D
Alle er nok ikke begge steder, men ganske mange.
Så lenge bilen er korrekt er det naturligvis ingen problem å benytte den begge steder.
Hva slags bil er det snakk om ?

User avatar
V.Sulland
Race Engineer
Posts: 26
Joined: 24 Dec 2008, 12:48

Post by V.Sulland » 23 Feb 2009, 16:45

Foreloepig bor jeg i Belgia, men skal hjem til sommeren - saa faar vi se - har snust litt paa NSU, men vi faar se paa tid og penger !!

Tilbake til topic, ville det da vaere naturlig at Historisk Rally finner sitt hjem innen denne klubben som er kun for hsitorisk, og dermed faar et subforum paa dere forum ?

Har ikke flere av de nordiske land har historisk rally og racing under samme paraplyorganisasjon ?

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 23 Feb 2009, 23:17


User avatar
V.Sulland
Race Engineer
Posts: 26
Joined: 24 Dec 2008, 12:48

Post by V.Sulland » 24 Feb 2009, 23:26

Ja det var en bra film, mye fine biler og mange sjåfører som koser seg !

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 25 Feb 2009, 09:23

V.Sulland wrote: Har ikke flere av de nordiske land har historisk rally og racing under samme paraplyorganisasjon ?
De fleste har kun racing eller i det meste racing og [asfalt-] bakkeløp sammen.
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
V.Sulland
Race Engineer
Posts: 26
Joined: 24 Dec 2008, 12:48

Post by V.Sulland » 25 Feb 2009, 23:48

Dag-Henning Nielsen wrote:- står vel ikke noe i våre statutter at vi skal jobbe for å fremme "historisk rally", men jeg ser jo klart slektskapet. Er ikke helt orientert, men jeg har det klare inntrykk at historisk rally vel ikke har så mange aktive medlemmer her på berget, selv om interessen for saken nok kanskje er større enn interessen for historisk racing......!
Dere burde vel stifte en interesseforening på linje med den de har i Svea, men i mellomtiden får vi ta stilling til om vi ikke kan legge inn et sub-forum til dere her.......Det kan jo hende vi får lokket noen rally-historikere ut på banen..... :roll: Noen der ute med synspunkter ?
Forøvrig ; - Sportsvognklubben , www.sportsvogn.no , har allerede et subforum som heter "Challenge - historisk rally" . så det er jo allerede tilgjengelig.
DH
Regner med at dere i styret eller tilsvarende kommer tilbake med vedtak på om dere ønsker å legge inn et historisk rally subforum når dere er klare !
Lykke til !

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 26 Feb 2009, 09:58

Hei igjen ! For å klargjøre problemstillingen litt.. ; - Jeg føler vel at å legge ut et subforum i seg selv er relativt uproblematisk. Men (!) , vil det forventes at HRN etterhvert skal ha noe mer å tilføre "de historiske rallyentusiastene" ?? Det er jeg nemlig redd vi nok ikke har organisasjon og tid til. Derfor tror jeg det hadde vært lurt om dere kanskje hang dere på forumet til Sportsvognklubben, eller aller helst startet en historisk rallyklubb ! ( Melder meg gjerne som medlem...... !! :D )
Styret kommer tilbake til saken !
Mvh Dag-Henning

User avatar
V.Sulland
Race Engineer
Posts: 26
Joined: 24 Dec 2008, 12:48

Post by V.Sulland » 26 Feb 2009, 17:38

Forventer ingenting egentlig, men føler at det er mer fornuftig å diskutere Historisk Racing og Rally på samme sted, siden dette forumet er motorsportbasert, og ikke i bunn og grunn et sportsvognforum !

Ikke værre enn det !

User avatar
Per I
Class winner!
Posts: 271
Joined: 28 Aug 2007, 21:59
Location: 10 rom & kjøkken
Contact:

Post by Per I » 26 Feb 2009, 20:18

Sier meg enig i det. Det finnes jo noen med et ben i begge oljefatene her.. :)
...hvorfor sloss om en ball når vi kan leke med biler..!!
JA til periode H !

Post Reply