Ford Dawn Drought motor - løp og kjøp!!
- Holm Jacob Matheson
- Class winner!
- Posts: 270
- Joined: 08 Jun 2004, 08:10
- Location: Høvik
- Contact:
Ford Dawn Drought motor - løp og kjøp!!
Så denne annonsen på RHK sidene idag, vi bare MÅ en Escort på banen med en slik motor! Løp og kjøp!
Holm Jacob M
DownDraught-motor
Jag har en DD-motor i delar. Nitrithärdad vev, Lotus competition kolvar med nya ringar. 711Mblock som är borrat till 85mm. Ny toppackning. Rostfria ventiler, dubbelfjädrar. Vet ej vem som byggt motorn men har blivit tipsad att det ska vara en Broadspeed. Torrsump i plåt (knölig) 8st nya 10mm Champion tändstift medföljer. 2 olika värmegrader. Priset ligger runt 15000kr eller bud
Annonsör: Mikael Kosunen
Telefon: 070-3104545
E-post: kosunen@privat.utfors.se
Annonsen införd: 2008-10-20 21:22
Holm Jacob M
DownDraught-motor
Jag har en DD-motor i delar. Nitrithärdad vev, Lotus competition kolvar med nya ringar. 711Mblock som är borrat till 85mm. Ny toppackning. Rostfria ventiler, dubbelfjädrar. Vet ej vem som byggt motorn men har blivit tipsad att det ska vara en Broadspeed. Torrsump i plåt (knölig) 8st nya 10mm Champion tändstift medföljer. 2 olika värmegrader. Priset ligger runt 15000kr eller bud
Annonsör: Mikael Kosunen
Telefon: 070-3104545
E-post: kosunen@privat.utfors.se
Annonsen införd: 2008-10-20 21:22
Fordkjører
Re: Ford Dawn Drought motor - løp og kjøp!!
[quote="Holm Jacob Matheson"]Så denne annonsen på RHK sidene idag, vi bare MÅ en Escort på banen med en slik motor! Løp og kjøp!
Holm Jacob M
*Dawn*drought*? Var det tørke i konstruktørens Guinness-leveranser kanskje? Må ha skjedd noe i grålysningen..
Holm Jacob M
*Dawn*drought*? Var det tørke i konstruktørens Guinness-leveranser kanskje? Må ha skjedd noe i grålysningen..
Doc
Re: Ford Dawn Drought motor - løp og kjøp!!
Er dette noe jeg kan bruke til Lotus Europa`n for klasse H ?Holm Jacob Matheson wrote:Så denne annonsen på RHK sidene idag, vi bare MÅ en Escort på banen med en slik motor! Løp og kjøp!
Holm Jacob M
DownDraught-motor
Jag har en DD-motor i delar. Nitrithärdad vev, Lotus competition kolvar med nya ringar. 711Mblock som är borrat till 85mm. Ny toppackning. Rostfria ventiler, dubbelfjädrar. Vet ej vem som byggt motorn men har blivit tipsad att det ska vara en Broadspeed. Torrsump i plåt (knölig) 8st nya 10mm Champion tändstift medföljer. 2 olika värmegrader. Priset ligger runt 15000kr eller bud
Annonsör: Mikael Kosunen
Telefon: 070-3104545
E-post: kosunen@privat.utfors.se
Annonsen införd: 2008-10-20 21:22
68 Austin Cooper S / 69 Lotus Europa S2
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
Er "Down Draught" toppen godkjent for volum over 1000/1200ccm(Anglia..?) og 1300ccm(EScort 1300 GT..) da?
Vil ikke boring på 85 mm gi for stort sylindervolum på disse bilene?
711 blokk er vel beregnet for 1100/1300/1600 motorer (avhengig av slaglengde), altså kun Escort/Capri(kanskje Cortina mk II..?)
For et par år siden var i kontakt med en danske som hadde en 1300GT "all steel" motor med slik topp og Lucas innsprøytningssystem tilsalgs for rundt 55000 danske kroner.
Vil ikke boring på 85 mm gi for stort sylindervolum på disse bilene?
711 blokk er vel beregnet for 1100/1300/1600 motorer (avhengig av slaglengde), altså kun Escort/Capri(kanskje Cortina mk II..?)
For et par år siden var i kontakt med en danske som hadde en 1300GT "all steel" motor med slik topp og Lucas innsprøytningssystem tilsalgs for rundt 55000 danske kroner.
Jørn M. Hanssen
MAE eller annen downdraught-variant er vel bare brukbar i Gr 5, og i friere klasser. Satt jo i Anglebox fra Broadspeed, i 67-69. Synd den ikke passer i våre FIA-klasser, det hadde vært fett å ha en ordentlig screamer d/d Anglia med i feltet.Dag-Henning Nielsen wrote:Nix ! - skal du bygge "47"-replika må du nok ha en TwinCan, og ellers må du nok holde deg til Rennålauten......!
DH
Doc
cylinderhead
This type cylinderhead is homologated in ford escort 940 cc and 1300 gt
1.1.1970 in group 2, one of my friend has in escort 1300gt this type head with carburators and longer connrods, 130 hp, it`s 15hp more like my own escort.
regards
Kai Reunanen
1.1.1970 in group 2, one of my friend has in escort 1300gt this type head with carburators and longer connrods, 130 hp, it`s 15hp more like my own escort.
regards
Kai Reunanen
REUNANEN HISTORIC FORD TEAM
FORD ESCORT 1300 GT -69 HISTORIC PERIOD G2
CLASS WINNER 2008 1966-71 < 1300 cc.
FORD ESCORT 1300 GT -69 HISTORIC PERIOD G2
CLASS WINNER 2008 1966-71 < 1300 cc.
Kan noen fortelle meg om det er lov å bruke en slik topp:
http://bit.ly/19RvUQR
Jeg har ikke homo-papirene, men må man bruke Heron-toppen??
http://bit.ly/19RvUQR
Jeg har ikke homo-papirene, men må man bruke Heron-toppen??
De tidlige GT motorene, iallefall 1600, hadde litt forbrenningskammer i toppen, og litt i stempelet. Down draught toppen har forbrenningskammer. Vet det finnes en 1300 motor med slik topp i Norge, for den ble observert hos Svein Kristiansen. I homologeringsdokumentet er det bilde av topp med det lille forbrenningskammeret....sorry, må stikke nå, skal en bråtur til England......