'66 Cortinas 1500 GT - m/ Lotus Twin Cam motor!

Kjøp og salg av biler og deler som angår Historisk Racing.
Post Reply
User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

'66 Cortinas 1500 GT - m/ Lotus Twin Cam motor!

Post by Sandman » 17 Oct 2004, 16:57

Image

Sælges kr. 37.000 af 2'ejer. Vognen er aldrig restaureret og løbende vedligeholdt. Trænger til en lakering. Nysynet uden anmærkninger og med originale sorte nummerplader.Ekstra 1500 cc motor medfølger, eller for merpris kr. 50.000, en Lotus Twin Cam motor i fuld stål.

Kom igjen'a - noe please please kjøp denna og bygg en Lotus Cortina replica for pre-65 klassen.. Vi trenger det! (Vinnerbil for sure!) :)

Full annonse: klikk her!
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 19 Oct 2004, 11:05

Synes å være et godt utgangspunkt ! Fra GT til Lotus med den årsmodellen er grei skuring !! Samme bremser, samme mellomaksel, samme gearkasse( nesten ), - bytt motor og stabstag så er du der.........Det er jo også mulig å konkurrere med en GT uten å bytte til TwinCam! Bilen er homologert m/ 2 x 40 DCOE , alle mulige bakaksel utvekslinger, masse kamløft , grenrør ( som forøvrig var std. på GT ) etc.etc. Da slipper du dessuten å sveise igjen alle hull etter sidelistene i krom........
Team Willment kjørte hvite GT'er med røde striper over for de som husker det......Bak rattet satt Jack Sears og andre kanoner....
Løp og kjøp ! - og gjør Edwin glad...... :lol:
DH

User avatar
Impracing
Champion!
Posts: 715
Joined: 26 Mar 2004, 20:59
Location: Halden
Contact:

Escort -Cortina...når kommer en Anglia?

Post by Impracing » 19 Oct 2004, 19:24

Så en annonse for all-steel 1300 push rod motor med tørrsump, doble 45DCOE og det hele igår....når får vi en Anglia inn? Det går jo to Angleboxes i superloon eller hva klassen heter denne uka, hva med en Broadspeed screamer replica? Husker ikke om bilen var klasset med 1300 motor, den gangen var det jo mest Gr V det gjaldt, og man hadde downdraught screamer 1000ccm motor med Araldit i de originale innsugningskanalene, og nye porter maskinert inn for en Weber fallforgasser. Hadde en gang en Brabham BT 23 F3 med en sånn Lucas-motor, solgte den med en fortjeneste på 2500,- kr og syntes jeg var noe til kær....men det var i 1977 og en ukurant Brabham F3 kunne kjøpes i Sverige for 7500,- sek....sukk.
Ellers blir det tre Imper i lille klassen til året, mitt nye bygge er godt på gang og ennå en komplett bil ready to run er på plass i verkstedet til helgen, i tillegg til den jeg kjørte i år som får litt mer realistisk gearing og bremser som faktisk stopper bilen.. Hvis Larseng noen gang får sin digit ut fra orificet og en egnet motor i sin Mini Jem, blir vi seks biler med base i Halden....Ed Sandman er i den anledning blitt æres-Haldenser og Strømstad er jo nærmere Halden enn Sandman-residensen! (Lennart Lystad...ikke Systemet var i mine tanker nå!)
Ribber en Sunbeam Stilletto om dagen, dessverre er karosseriet for herpetisert til å redde men mye bra deler...og en ID har jo bilen selv om karossen er kæss.
Meeeen...en Anglebox hadde vært kult, asse.
Uncle Doc
Doc

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 20 Oct 2004, 11:07

- hadde utvilsomt vært moro med en "osthyvel" på våre baner ! Den er klasset med 1200 motor, men med "downdraught " er du nok helt sikkert i Gr. 5 ! Noen som vet om den er homologert m/ 2 x DCOE ?? Kjell Wallin kjørte "klassiska Rallycupen " i Sverige med en 1200 Cortina, og den var rett og slett kjapp ! - Tror han fikk ut ca. 110hk !!
DH

Post Reply