1275GT selges, Mini sjølvklårt!

Kjøp og salg av biler og deler som angår Historisk Racing.
User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 25 Nov 2004, 12:52

Ranult 4 er vel også en slik bastard?

Hva med P6, er det ingen som skal kjøre race med en slik?? Jeg selger begge GTene mine nå, og kjører P6 i stedet.

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 26 Nov 2004, 14:16

Vegard wrote:Ranult 4 er vel også en slik bastard?
- tenk deg en R4 med 8" minilite, korta kulepennfjærer, trekule på paraplygirspaken og svarte tape-kryss på de gule frontlysa.....!!! Fyttirakkels, da blir det fransk sus i "historisk" .... :lol: :lol:

- og ny definisjon på racing-fuel ; 50% hvit Loire / 50% Pernod....... :wink:

DH

User avatar
Marius
Polesitter
Posts: 243
Joined: 22 Mar 2004, 17:21
Location: haslum

Post by Marius » 26 Nov 2004, 19:38

P6!!!!
Drømmer om en.....
Tartan red med hvitt tak.
Traco Olds. med 4x48 IDA
Getrag,E-type diff.
8.5"Minilite" "slightly flared wheelarches" og "raka rør"....
[img/http://www.roverclub.se/bilder/scw_7103p036.jpg/img]
Marius Heggstad MGB68

vegar
Polesitter
Posts: 241
Joined: 22 Mar 2004, 16:22
Location: Plankebyen

Post by vegar » 26 Nov 2004, 20:03

Image
Anybody can buy four letters, but legends aren't for sale!

User avatar
Marius
Polesitter
Posts: 243
Joined: 22 Mar 2004, 17:21
Location: haslum

Post by Marius » 26 Nov 2004, 22:07

Takk skal du ha,Vegar!
Midt i barneTV gikk det litt ball i linken....
Angrer fortsatt på at jeg solgte min P6..den var i ferd med å "races"opp...
Men den er sikkert i gode hender...."reddet av lege"!

...og ved nærmere ettertanke,var det jo noen petitesser som tid,plass og penger som gjorde at besluttningen ble fattet.....men det er fortsatt et tomrom. :cry: ... ..som Anne fyller med inneplass til Freelanderen.. :roll:

Vegard! Gratulerer!,og om det ikke er gjort,gjeng opp de fremre støtdemper festene,kast splintene og sett på låsemutter....så slipper du klonkingen.
Marius Heggstad MGB68

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 26 Nov 2004, 22:32

- jeg er så glad Marius, at du ikke realiserte drømmen......... Hadde i såfall bare vært polyester-rester igjen av min bil er jeg redd...... :lol:
Nevertheless, - ser jo helt rååååtttt ut !! Hvem kjørte P6 og når ? Spec ??
Enlighten us pls. !!
DH

User avatar
Marius
Polesitter
Posts: 243
Joined: 22 Mar 2004, 17:21
Location: haslum

Post by Marius » 27 Nov 2004, 01:36

84t på ringen i 71!
Roy Pierpoint,Roger Enever og en til(will advice),ledet med over 5 runder på nærmeste works Porsche.Etter ca ett døgn gikk de inn i pit for å fikse en vibrerende drivaksel.I mellomtiden hadde Lord Stokes "pulled the plug"for BMC Competitions dept.,og bilen fikk ikke kjøre ut etter reparasjon.......Akk så synd! :cry:
Traco-Oldsen på 4,3 liter hadde 430? hk ved ca 6900....men på ringen denne gangen hadde de en limiter som sperret ved 4500!...så tenk om...

De lerde strides litt(og det var i allefall 2 biler) men gearkassen skal ha vært en Muncie,E-type diff,og 4x48 IDA Webere.

Men før ringen hadde bilen vunnet mange løp,bla.100miles på Silverstone i 70.

Så er det noen som vil bygge en slik,har jeg "full forståelse"for det! 8)
Marius Heggstad MGB68

User avatar
Marius
Polesitter
Posts: 243
Joined: 22 Mar 2004, 17:21
Location: haslum

Post by Marius » 28 Nov 2004, 00:48

Noen småfeil i forrige post:
Mathwall motoren hadde kun 360hk(430kom senere med motoren borret og stroket til 5liter)
Chassis bygd av JOMORO (ex Broadspeed karer)og var "noe lettet" til 950kg :shock: ....Og Minilitene var 10"
Solgt til Alec Poole...(unknown Irishman??...maybe not).
JXC 808D bor idag i AUS.

84t Marathon var i 70.Clive Baker var sistemann av førere,og bilen hadde "kun" 3runders forsprang på andremann i Worksporsche,men de kjørte begge "schleifene" så de var 57miles.....nesten 9 mil foran, da de gikk i depot.. :cry:
Last edited by Marius on 29 Nov 2004, 15:01, edited 1 time in total.
Marius Heggstad MGB68

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 29 Nov 2004, 09:42

Utvilsomt rå redskap !! - et slags britisk svar på Falcon Futura Sprint ??-
bare litt mer rafinert og litt mindre "Farmer's tool......" :lol:
DH

User avatar
Marius
Polesitter
Posts: 243
Joined: 22 Mar 2004, 17:21
Location: haslum

Post by Marius » 29 Nov 2004, 15:00

Btw....What an absolutely,completely derailed topic! :shock: ... :lol: :lol:

Kom igjen Vegard!...1275GT...hva skjer?
Marius Heggstad MGB68

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 30 Nov 2004, 11:55

La oss komme litt tilbake på rails da :)

Bilen står nå i garasjen, og den trenger følgende jobb.

Rust rundt ventilasjonshullene i dashboardet, og da sannsynligvis bak skjermene.

Frontplaten bør byttes. Kan repareres, men bør byttes. Bortsett fra dette er bilen bra, men jeg har ikke vært av med bakramma enda.

Bilder kommer over helgen.

Pris 6000,-, men i tillegg kommer 4200,- i avgift til vår eminente stat.

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

GT

Post by Vegard » 07 Dec 2004, 11:06


User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 07 Dec 2004, 13:33

404.... :?
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 07 Dec 2004, 14:29

Pardon?

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 07 Dec 2004, 15:28

Nevermind... ser ut til å virke nå. :)
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

Post Reply