Billig inngangsbillett til Historisk
Billig inngangsbillett til Historisk
Lotus Super Seven SIV
· Chassinummer: S43075GT
· Modell: 1971
· Farge: svart
· Motor: Ford Cross-Flow 1690cc, 2 x Weber 40s, 244 Kent kam, ca. 125hk
· Fyrpunktseler (fører och passagerer)
· RHD
· Reg. nr. DXJ 619 (Sverige)
Dette er en original Lotus Super Seven i meget god stand. Motoren ble overhalt i 2003 og hele bilen renovert i 1986 av Gunnar Berglind, Caterham agent i Sverige, med ny chassi fra Arch Motor i England. Har kun blitt brukt på sommeren siden.
Flere bilder av bilen finnes her: http://www.simplesevens.org/eklof.htm
Pris: NOK 105.000 eller høystbydende
Kontakt: Patrik Ekløf
eklof@email.com
Mobil: 00263 91 233851 eller 00263 11 212456 (send SMS så ringer jeg opp)
Dette er jo en vinnerbil også!
mvh
Lars Kristian
· Chassinummer: S43075GT
· Modell: 1971
· Farge: svart
· Motor: Ford Cross-Flow 1690cc, 2 x Weber 40s, 244 Kent kam, ca. 125hk
· Fyrpunktseler (fører och passagerer)
· RHD
· Reg. nr. DXJ 619 (Sverige)
Dette er en original Lotus Super Seven i meget god stand. Motoren ble overhalt i 2003 og hele bilen renovert i 1986 av Gunnar Berglind, Caterham agent i Sverige, med ny chassi fra Arch Motor i England. Har kun blitt brukt på sommeren siden.
Flere bilder av bilen finnes her: http://www.simplesevens.org/eklof.htm
Pris: NOK 105.000 eller høystbydende
Kontakt: Patrik Ekløf
eklof@email.com
Mobil: 00263 91 233851 eller 00263 11 212456 (send SMS så ringer jeg opp)
Dette er jo en vinnerbil også!
mvh
Lars Kristian
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
Hei Lars Kristian, - og alle andre;
Super 7 er en toppen bil, - however ; Jeg ber ydmykt folk huske på at 7 ikke er en homologert bil for historisk racing. Når NBF ser at historisk racing begynner å rulle for alvor, - og vi skal innordne oss Appendix K, er Lotus 7 dessverre en "ikke-bil" . Da er det litt ergelig å ha kjøpt bil, for så ikke å få lov å kjøre.......
Kun en "advarsel" i aller beste mening.....
Dag-Henning
Super 7 er en toppen bil, - however ; Jeg ber ydmykt folk huske på at 7 ikke er en homologert bil for historisk racing. Når NBF ser at historisk racing begynner å rulle for alvor, - og vi skal innordne oss Appendix K, er Lotus 7 dessverre en "ikke-bil" . Da er det litt ergelig å ha kjøpt bil, for så ikke å få lov å kjøre.......
Kun en "advarsel" i aller beste mening.....
Dag-Henning
..godt poeng! Men tror kanskje at vi etterhvert vil få et behov for en ekstra-klasse for ikke-homologerte biler og replicas. Etter min mening er et stort og morsomt startfelt med spennende racing 1ste pri. Hadde vi kjørt rigid på app K tror jeg ikke vi hadde hatt så mange biler til start. Men det kan jo endre seg
Super 7
Ok.
Bra tilbakemelding.
Når kan man i fellesskap bli enige om hva som blir/er godkjent slik at oss som står med stoppeklokken og lufttrykksmåler kan finne et aktuelt objekt for egen moro?
Rigid i forhold til App K: da er det vel fornuftig å gå for en homologert bil for historisk - og evt "tilpasse" denne etterhvert slik at man ikke blir "slått beina under" med et i utgangspunktet "feil" emne.....
Ifølge Mattis er det jo nå ikke noe særlig å stase på STD som er produsert etter -71 heller.
Hva med Alfaene? Går disse som STD?
mvh
Lars Kristian Ekorness
Bra tilbakemelding.
Når kan man i fellesskap bli enige om hva som blir/er godkjent slik at oss som står med stoppeklokken og lufttrykksmåler kan finne et aktuelt objekt for egen moro?
Rigid i forhold til App K: da er det vel fornuftig å gå for en homologert bil for historisk - og evt "tilpasse" denne etterhvert slik at man ikke blir "slått beina under" med et i utgangspunktet "feil" emne.....
Ifølge Mattis er det jo nå ikke noe særlig å stase på STD som er produsert etter -71 heller.
Hva med Alfaene? Går disse som STD?
mvh
Lars Kristian Ekorness
Last edited by LKE on 04 Jun 2004, 11:46, edited 1 time in total.
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
- uten å hevde å ha enerett på "sannheten", må det åpenbart være smartest å satse på noe som i utgangspunktet er homologert. - og det er masse !!
Jeg tror også det bare er å akseptere at dersom vi skal drive med historisk racing i Norge, bør det være etter internasjonale ( og nordiske!) regler . Jeg synes alle diskusjoner på møter har talt for dette. For egen del er dette noe dritt (!), da min Elan har s.k. Spyder-ramme, som ikke er homologert . Det betyr i så fall chassis-bytte, og slunken lommebok. Tror allikevel det er riktig, da særnorske regler og tillempninger bør være en overgangssak, og ikke noe permanent løsning.
Når det gjelder "standard" er det jo masse å velge på , som ikke behøver å være dyrt. I Sverige går det en skokk med Amazoner og Saaber fra 60-tallet, som vi ser lite av her. Løøøøøp og kjøøøøøp........
Så får til syvende og sist smaken avgjøre, men for all del ; sats ikke penger på noe som ikke er homologert dersom historisk racing deltakelse er baktanken.
Nå tar jeg helga, for å dra til Karlskoga for å se på Velodromloppet.......
Hjemme står en Elan-motor på gulvet, - den får vente til mandag......
God helg !
Dag-Henning
Jeg tror også det bare er å akseptere at dersom vi skal drive med historisk racing i Norge, bør det være etter internasjonale ( og nordiske!) regler . Jeg synes alle diskusjoner på møter har talt for dette. For egen del er dette noe dritt (!), da min Elan har s.k. Spyder-ramme, som ikke er homologert . Det betyr i så fall chassis-bytte, og slunken lommebok. Tror allikevel det er riktig, da særnorske regler og tillempninger bør være en overgangssak, og ikke noe permanent løsning.
Når det gjelder "standard" er det jo masse å velge på , som ikke behøver å være dyrt. I Sverige går det en skokk med Amazoner og Saaber fra 60-tallet, som vi ser lite av her. Løøøøøp og kjøøøøøp........
Så får til syvende og sist smaken avgjøre, men for all del ; sats ikke penger på noe som ikke er homologert dersom historisk racing deltakelse er baktanken.
Nå tar jeg helga, for å dra til Karlskoga for å se på Velodromloppet.......
Hjemme står en Elan-motor på gulvet, - den får vente til mandag......
God helg !
Dag-Henning
FIA
Fant denne for 2003:
http://www.sbf.se/pdf/regler/FIA_APP_K_2003_ENG.pdf
Noen som har tilsvarende link for 2004?
mvh
Lars Kristian
http://www.sbf.se/pdf/regler/FIA_APP_K_2003_ENG.pdf
Noen som har tilsvarende link for 2004?
mvh
Lars Kristian
Det der er FIA Appendiks K for 2003. For 2004 reglementet så gå til FIA.com eller sjekk linken i fra 'link-siden'' på vår side - http://www.historisk-racing.no/link.asp
Forresten, jeg ser at vi kunne trenge en liten opprydding i linker til regler etc... så her er en direkte link til Apx. K for 2004. Det er for tiden kun tilgjengelig på engelsk og fransk:
http://www.fia.com/resources/documents/ ... endixK.pdf
Forresten, jeg ser at vi kunne trenge en liten opprydding i linker til regler etc... så her er en direkte link til Apx. K for 2004. Det er for tiden kun tilgjengelig på engelsk og fransk:
http://www.fia.com/resources/documents/ ... endixK.pdf
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
Når det gjelder Bertonene,er disse STD i følge FIA,og går i TC13 før 65,og std ny for 1750/2000 i Sverige i allefall...
Det kan være litt "confusion"rundt dette, da de er klasset som sportsvogn i Roadsportreglementet...
Men GTA vs LotusCortina fightene er jo like episke nå som på 60tallet...
Det kan være litt "confusion"rundt dette, da de er klasset som sportsvogn i Roadsportreglementet...
Men GTA vs LotusCortina fightene er jo like episke nå som på 60tallet...
Marius Heggstad MGB68
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
Lars Kristian, - fant dessverre ingen Elaner til deg, - men kan stå inne for at en 26R m/ supertynn kaross, 5.25M13 Dunlop Racing, 171 hk/ 7800 er selve greia å ha. Har aldri før sett Elaner gå så fort som i Karlskoga, - og jeg har sett en del -, og fikk helt karvesjokk og full tenning i bånn ! ( Har et 26R karosseri på hylla, og har tilbudt sønnen min sommerjobb og en passelig haug m/ slipepapir.........)
Kan nevne at det var 205 biler på startlista, så vi har en vei å gå før vi er der......
Dag-Henning
Kan nevne at det var 205 biler på startlista, så vi har en vei å gå før vi er der......
Dag-Henning
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
- nei dessverre ! Husk at det skal være S1 ell S2, skal det bli eldre GT (F) og med 26R spec ! En nybygget en koster fort k350, og så kommer identiteten i tillegg. Et S1/S2 vrak, - om du finner et -, koster i allefall GBPk6 ! Må innrømme at da herrene Nilsson, Bondesson og Henrysson stakk av (!) nedover langsida på Gälleråsen var det like før jeg ringte låneavdelingen i DnB..........
Dag-Henning
Dag-Henning
Jeg ser at dere er inne på det jeg har erfart i løpet av de årene jeg har drevet med dette:
1:Sats ikke på biler som ikke er homologert.
2:Sats ikke på biler med veldig eksotisk mekanikk(hvis du ikke har ubegrenset med tid,midler og eget motorveksted)
3:Sats ikke på G-H biler,om en tenker seg litt internasjonal deltagelse.(Og det er gøy kan jeg love...)
4:Å begynne med noe "enkelt",og heller "kjøpe seg opp" når egne erfaringer,familie og lommebok har blitt vant til racing,og alt det fører med seg,er mitt råd til spekulanter......
Det er klart vi alle helst vil kjøre 26R,917/908,C-D-E-Type,Griffith 400,Testarossa,Shelby,Lister,Tojeiro,GTO osv,men det er jo de færreste som har råd til både innkjøp og drift...... erfaring sier også at en CortinaGT med riktig oppsett,kan gjøre mange LotusCortina førere småflaue....Og da blir det jo ekstra moro....
1:Sats ikke på biler som ikke er homologert.
2:Sats ikke på biler med veldig eksotisk mekanikk(hvis du ikke har ubegrenset med tid,midler og eget motorveksted)
3:Sats ikke på G-H biler,om en tenker seg litt internasjonal deltagelse.(Og det er gøy kan jeg love...)
4:Å begynne med noe "enkelt",og heller "kjøpe seg opp" når egne erfaringer,familie og lommebok har blitt vant til racing,og alt det fører med seg,er mitt råd til spekulanter......
Det er klart vi alle helst vil kjøre 26R,917/908,C-D-E-Type,Griffith 400,Testarossa,Shelby,Lister,Tojeiro,GTO osv,men det er jo de færreste som har råd til både innkjøp og drift...... erfaring sier også at en CortinaGT med riktig oppsett,kan gjøre mange LotusCortina førere småflaue....Og da blir det jo ekstra moro....
Marius Heggstad MGB68