Billig inngangsbillett til Historisk

Kjøp og salg av biler og deler som angår Historisk Racing.
User avatar
LKE
Champion!
Posts: 640
Joined: 25 Mar 2004, 00:11
Location: Stabekk

Elan

Post by LKE » 16 Jun 2004, 10:50

Dag-Henning Nielsen wrote:- nei dessverre ! Husk at det skal være S1 ell S2, skal det bli eldre GT (F) og med 26R spec ! En nybygget en koster fort k350, og så kommer identiteten i tillegg. Et S1/S2 vrak, - om du finner et -, koster i allefall GBPk6 ! Må innrømme at da herrene Nilsson, Bondesson og Henrysson stakk av (!) nedover langsida på Gälleråsen var det like før jeg ringte låneavdelingen i DnB.......... :lol:
Dag-Henning
Noen som vet hva en -65 26R skal veie ihht homologeringspapirene?

mvh
LKE

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 16 Jun 2004, 11:25

- har FIA papirene på Elan hjemme. Skal sjekke.
Dag-H.

User avatar
Marius
Polesitter
Posts: 243
Joined: 22 Mar 2004, 17:21
Location: haslum

Post by Marius » 16 Jun 2004, 21:52

Bosse`s "26R" (Warmenius)veide 495kg!!!!
Men den ble etterhvert "banned",men vet ikke helt hvorfor....
Tommy B`s var litt tyngre,men gikk ikke særlig saktere...
Marius Heggstad MGB68

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 17 Jun 2004, 10:19

- FIA-papirene sier at 26/ skal veie minimum 580 kg. i raceklar tilstand, inklusiv vann og olje, men uten bensin.
495 kg. blir litt snøtt.......I svenske race-kretser definerer man "tynn" i tre grader ; tynn, - syltynn, og "lotus Elan tynn" :lol:
Dag-Henning

Post Reply