Kjøp og salg av biler og deler som angår Historisk Racing.
-
Sandman
- Site Admin
- Posts: 1722
- Joined: 16 Mar 2004, 19:18
- Location: Langhus
Post
by Sandman » 07 Jun 2004, 15:43
ALFA ROMEO GIULIA GT - 1964
- Completely restored in the year 2002. FIA Papers.
Engine 1.6 (160 cv) forged pistons, cams race, big valves. Weber 45.
Radiator of oil.
Flywheel lighten aluminium, ceramic clutch.
Close ratio gearbox “ Colotti."
Differential LSD " Colotti"
Adjustable front suspensions. Shocks gas-oil.
Brakes ATE , disc high performance .
Adjustable GTA front bar.
New permonmance Nylatron bushes .
Safety tank ATL of 45 liters.
Roll bar 6 points.
Another motor 2.0 (184 cv) just rebuild .
8 Wheel Braid (15 x 6) and 6 Braid of (14 x 6)
Set of aluminium bonnet, boot and doors and original steel .
Perspex set windows and rear.
I PRICE: 24. 000. €uros
http://www.racecarsdirect.com/cars/deta ... 1654&cat=0
PSST!: Er ikke dette nok et bevis på at Gulietta'n hører hjemme i standard?
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
-
jeb
- Mid-fielder
- Posts: 90
- Joined: 25 May 2004, 10:40
Post
by jeb » 15 Jun 2004, 13:50
Giulia er homologisert i GT klasse med alle GTA'ene og
Guilia GT 1750.
En 1750 Bertone er derfor en GT bil sammen med 1300 og 1600 GTA.
Min bil (2000 GT Veloce) er derimot en Standardbil iflg.
homologiseringslisten
-
Sandman
- Site Admin
- Posts: 1722
- Joined: 16 Mar 2004, 19:18
- Location: Langhus
Post
by Sandman » 15 Jun 2004, 15:52
Alfa'n er vel kankje litt som en del andre biler i perioden - homologert i flere grupper.. (eks. Porsche 912 er homologert i både Gr 1 og Gr 3 - dvs som både std og 'GT')
JUt ifra hva jeg kan se andre steder så kjører både GT'n og GTA'n i standard - iallefall i Kat. F.
Som her på Goodwood:
http://www.goodwood.co.uk/2004/review20 ... esult3.pdf
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!