Lotus Europa

Hvem kommer til start med hva, hvem bygger, hvem kjøper....
User avatar
Per I
Class winner!
Posts: 271
Joined: 28 Aug 2007, 21:59
Location: 10 rom & kjøkken
Contact:

Post by Per I » 15 Nov 2008, 10:21

Pussig at de stopper hos "MARCOS Grill & Sallader" :lol:
...hvorfor sloss om en ball når vi kan leke med biler..!!
JA til periode H !

User avatar
b-havers
Grease monkey
Posts: 12
Joined: 23 Mar 2006, 08:05
Location: Ski

Post by b-havers » 20 Feb 2009, 12:18

Hvordan går det?
Har du tatt noen beslutning på byggetype? Har du kommet i gang?
=======================
Bjørn-Anders, Ski
Life is too short to drive boring cars
=======================

User avatar
TSM
Polesitter
Posts: 237
Joined: 15 Aug 2006, 11:02
Location: Lommedalen

Post by TSM » 23 Feb 2009, 14:59

b-havers wrote:Hvordan går det?
Har du tatt noen beslutning på byggetype? Har du kommet i gang?
Det blir Renault motor,altså Europa.Motoren vil bli bygd i Uk når vi blir enig om pris,samme med gearkasse.
Noe bygging blir vel tidligst ute på sommeren.Må bygge på garasjen først,så jeg får plass til alt sammen,begynner å bli trangt. :D
68 Austin Cooper S / 69 Lotus Europa S2

User avatar
b-havers
Grease monkey
Posts: 12
Joined: 23 Mar 2006, 08:05
Location: Ski

Post by b-havers » 24 Mar 2010, 10:50

Hei, progresjon på Europa'n?

Snakket med Petter O i forgårs, han fortalte at du var tvilende til å bruke den nye rør-rammen fra Banks.

Jeg har den originale rammen fra min S2 liggende, om du skulle være interessert...
=======================
Bjørn-Anders, Ski
Life is too short to drive boring cars
=======================

User avatar
oyvind
Qualified driver
Posts: 41
Joined: 27 Sep 2005, 00:30
Location: Oslo

Post by oyvind » 25 Mar 2010, 00:05

Jeg har alltid hatt sans for Lotus Europa. I en periode delte jeg en fellesgarasje med en merittert matfotograf og restaurantinnehaver som hadde atelier i gården og som hadde en sånn. Men om det var Renault eller Ford vet jeg ikke noe om 8)
Øyvind Gunnarsjaa
68 mini pickup

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 25 Mar 2010, 08:01

- ikke "Ford" - LOTUS ! :D Det var kun bare blokka, holder til simmeringen i bakkant av veiva + kanskje peilepinnen (!) som du kunne finne igjen i en Ford....
Sorry, - glemte bunnpannen.. :wink:

User avatar
oyvind
Qualified driver
Posts: 41
Joined: 27 Sep 2005, 00:30
Location: Oslo

Post by oyvind » 26 Mar 2010, 02:26

Mulig det, men i min bok "A-Z of cars 1945-1970" står det: "Twin-cam Lotus-Ford engine replaces Renault unit from October 71", men dette er vel ikke noe å krangle om. Jeg har ikke noe prosjekt her :)
Øyvind Gunnarsjaa
68 mini pickup

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 26 Mar 2010, 08:49

Vi må vel heller ikke glemme at Lotus hadde problemer med Twinken, og måtte henvende seg til Keith Duckworth for å få fart i sakene bokstavelig talt ;)

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 26 Mar 2010, 09:25

:lol: Twink kan vi snakke i timer om ! - og vi krangler ikke! :lol:

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 26 Mar 2010, 10:32

Tør jeg anbefale:

Image

Interessant bok. Eksentrisk type.

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 26 Mar 2010, 10:52

Ja, den er absolutt lesverdig !! Kanskje vi skulle starte en tråd om bøker her ? - gode og dårlige som vi absolutt / absolutt ikke må ha i bilbokhylla ? Er sikker på webmaster kan flytte opp Vegards siste i ny tråd.... (?)

Post Reply