Hvem kommer til start med hva, hvem bygger, hvem kjøper....
-
Per I
- Class winner!
- Posts: 271
- Joined: 28 Aug 2007, 21:59
- Location: 10 rom & kjøkken
-
Contact:
Post
by Per I » 15 Nov 2008, 10:21
Pussig at de stopper hos "MARCOS Grill & Sallader"
...hvorfor sloss om en ball når vi kan leke med biler..!!
JA til periode H !
-
b-havers
- Grease monkey
- Posts: 12
- Joined: 23 Mar 2006, 08:05
- Location: Ski
Post
by b-havers » 20 Feb 2009, 12:18
Hvordan går det?
Har du tatt noen beslutning på byggetype? Har du kommet i gang?
=======================
Bjørn-Anders, Ski
Life is too short to drive boring cars
=======================
-
TSM
- Polesitter
- Posts: 237
- Joined: 15 Aug 2006, 11:02
- Location: Lommedalen
Post
by TSM » 23 Feb 2009, 14:59
b-havers wrote:Hvordan går det?
Har du tatt noen beslutning på byggetype? Har du kommet i gang?
Det blir Renault motor,altså Europa.Motoren vil bli bygd i Uk når vi blir enig om pris,samme med gearkasse.
Noe bygging blir vel tidligst ute på sommeren.Må bygge på garasjen først,så jeg får plass til alt sammen,begynner å bli trangt.
68 Austin Cooper S / 69 Lotus Europa S2
-
b-havers
- Grease monkey
- Posts: 12
- Joined: 23 Mar 2006, 08:05
- Location: Ski
Post
by b-havers » 24 Mar 2010, 10:50
Hei, progresjon på Europa'n?
Snakket med Petter O i forgårs, han fortalte at du var tvilende til å bruke den nye rør-rammen fra Banks.
Jeg har den originale rammen fra min S2 liggende, om du skulle være interessert...
=======================
Bjørn-Anders, Ski
Life is too short to drive boring cars
=======================
-
oyvind
- Qualified driver
- Posts: 41
- Joined: 27 Sep 2005, 00:30
- Location: Oslo
Post
by oyvind » 25 Mar 2010, 00:05
Jeg har alltid hatt sans for Lotus Europa. I en periode delte jeg en fellesgarasje med en merittert matfotograf og restaurantinnehaver som hadde atelier i gården og som hadde en sånn. Men om det var Renault eller Ford vet jeg ikke noe om
Øyvind Gunnarsjaa
68 mini pickup
-
Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
-
Contact:
Post
by Dag-Henning Nielsen » 25 Mar 2010, 08:01
- ikke "Ford" - LOTUS !
Det var kun bare blokka, holder til simmeringen i bakkant av veiva + kanskje peilepinnen (!) som du kunne finne igjen i en Ford....
Sorry, - glemte bunnpannen..
-
oyvind
- Qualified driver
- Posts: 41
- Joined: 27 Sep 2005, 00:30
- Location: Oslo
Post
by oyvind » 26 Mar 2010, 02:26
Mulig det, men i min bok "A-Z of cars 1945-1970" står det: "Twin-cam Lotus-Ford engine replaces Renault unit from October 71", men dette er vel ikke noe å krangle om. Jeg har ikke noe prosjekt her
Øyvind Gunnarsjaa
68 mini pickup
-
Vegard
- Champion!
- Posts: 1300
- Joined: 22 Mar 2004, 15:09
- Location: Nidaros
-
Contact:
Post
by Vegard » 26 Mar 2010, 08:49
Vi må vel heller ikke glemme at Lotus hadde problemer med Twinken, og måtte henvende seg til Keith Duckworth for å få fart i sakene bokstavelig talt
-
Vegard
- Champion!
- Posts: 1300
- Joined: 22 Mar 2004, 15:09
- Location: Nidaros
-
Contact:
Post
by Vegard » 26 Mar 2010, 10:32
Tør jeg anbefale:
Interessant bok. Eksentrisk type.
-
Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
-
Contact:
Post
by Dag-Henning Nielsen » 26 Mar 2010, 10:52
Ja, den er absolutt lesverdig !! Kanskje vi skulle starte en tråd om bøker her ? - gode og dårlige som vi absolutt / absolutt ikke må ha i bilbokhylla ? Er sikker på webmaster kan flytte opp Vegards siste i ny tråd.... (?)