Amazing Grace.

Hvem kommer til start med hva, hvem bygger, hvem kjøper....
User avatar
TSM
Polesitter
Posts: 237
Joined: 15 Aug 2006, 11:02
Location: Lommedalen

Post by TSM » 12 Feb 2010, 10:23

Dag-Henning Nielsen wrote:Hei igjen Doc! Du vet at vi ikke er uenig i sak ! (?) Jeg, - eller andre-, har ingen grunn til å forsvare saksbehandlingen rundt HTP. Reagerte på måten du "kapret tråden på", og var redd vårt nye medlem fikk bakoversveis og kalde føtter...! :D
"Spesiell" ; - tror du har ventet lenger enn de fleste, og har også betalt for noe du ikke har fått....! Der tror jeg din sak er spesiell.
Jeg har forøvrig nå igjen tatt kontakt med Jenssen for å få status, og har ikke tenkt å akseptere at folk ikke har HTP før sesongen starter.

DH
Vel talt DH :D
68 Austin Cooper S / 69 Lotus Europa S2

User avatar
Impracing
Champion!
Posts: 715
Joined: 26 Mar 2004, 20:59
Location: Halden
Contact:

Post by Impracing » 16 Feb 2010, 21:40

Dag-Henning Nielsen wrote:Hei igjen Doc! Du vet at vi ikke er uenig i sak ! (?) Jeg, - eller andre-, har ingen grunn til å forsvare saksbehandlingen rundt HTP. Reagerte på måten du "kapret tråden på", og var redd vårt nye medlem fikk bakoversveis og kalde føtter...! :D
"Spesiell" ; - tror du har ventet lenger enn de fleste, og har også betalt for noe du ikke har fått....! Der tror jeg din sak er spesiell.
Jeg har forøvrig nå igjen tatt kontakt med Jenssen for å få status, og har ikke tenkt å akseptere at folk ikke har HTP før sesongen starter.

DH
News update...har idag fått e-post fra Jenssen, som skriver at han venter på å høre fra meg angående dokumentasjon på at 998 Imp fikk ha skivebremser! Og det er *første gangen* dette temaet er nevnt, jeg har skriftlig erklæring fra 30 juli 2009 at HTP-søknaden er klar, fra John-Erik som besøkte verkstedet mitt i juli for å få med seg siste detaljer ang. gearutveksling. Noen betenkninger ang bremsene foran har aldri blitt nevnt for meg. Og siden jeg ikke er clairvoyant har det ikke vært aktuelt for meg å sende over noen dokumentasjon.
Nå har jeg både bok om Impens specs i 1970/71/72, artikkel om Slim Borgudds bil som gikk i SM for Gr2 i 1975 fra Illustrerad Motor Sport april 1975, og homologeringspapirer med evolution fra 01/04/70, der skivebremser og sinterclutch for 998 Sunbeam Imp Sport og Singer Chamois Sport er homologert. Jeg sender alt over til NBF imorgen, og håper at HTP kan skaffes innen midten av mai.
Da vil det være 2-års jubileum for den opprinnelige HTP-søknaden min.
Doc

User avatar
OddSverre
Race Engineer
Posts: 36
Joined: 08 Feb 2010, 13:24
Location: Oslo/Øvre Romerike

Post by OddSverre » 22 Mar 2010, 15:33

En liten oppdatering.
Det ser ut til at Amazing Grace må vike plassen for andre og mer prekære prosjekter for en stakket stund (les: tak over hodet og småbarn).
Har også litt følelsen av at en 64' Amazon ikke er særlig egnet som ræserbil, og en fyrrig liten italiener frister meget mer i så måte.
Svenskene har jo jaggumeg dokumentert homopapirene med både kamvinkler, åpningstider og sogar skisser av både kamnokker og portåpniger, så det overlates svært lite til "fantasien".
Men intet er avgjort, må bare omgruppere litt, og telle på skillingen (0 barnehageplass og dertil hørende 1 inntekt i manko gir ikke rom for de helt store krumspringene fremover).
Fortvil ikke, kommer plutselig tilbake.
Propeller i innsuget er juks!!

User avatar
Per I
Class winner!
Posts: 271
Joined: 28 Aug 2007, 21:59
Location: 10 rom & kjøkken
Contact:

Post by Per I » 23 Mar 2010, 16:56

Du er ikke den eneste som rammes av tilbakeslag...
...hvorfor sloss om en ball når vi kan leke med biler..!!
JA til periode H !

User avatar
OddSverre
Race Engineer
Posts: 36
Joined: 08 Feb 2010, 13:24
Location: Oslo/Øvre Romerike

Post by OddSverre » 24 Mar 2010, 22:38

Jeg nekter å kalle det tilbakeslag, snarere en mindre justering av delmål.
Baksmell, kommunale avgifter, veiavgifter, bomringer og fanden og hans oldemor og tippoldemor kan ta knekken på de beste og fleste.
Som Arnold så fint sa det: Aill bi bakk.
Propeller i innsuget er juks!!

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 25 Mar 2010, 08:33

Hold drømmen i live, så gåre sæ te etterhvert!

Lider litt av samme symptomer i disse dager, så må snylte litt ekstra på fatters biler og arbeidsinnsats. Nå har han uansett vært så sykt produktiv i vinter at vi snart må begynne å leie inn sjåfører i SHAG..... :lol:
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

User avatar
Per I
Class winner!
Posts: 271
Joined: 28 Aug 2007, 21:59
Location: 10 rom & kjøkken
Contact:

Post by Per I » 26 Mar 2010, 15:26

bk wrote: Nå har han uansett vært så sykt produktiv i vinter at vi snart må begynne å leie inn sjåfører i SHAG..... :lol:
Melder meg på jeg.. :wink:
...hvorfor sloss om en ball når vi kan leke med biler..!!
JA til periode H !

User avatar
Impracing
Champion!
Posts: 715
Joined: 26 Mar 2004, 20:59
Location: Halden
Contact:

Post by Impracing » 28 Mar 2010, 12:33

Per I wrote:
bk wrote: Nå har han uansett vært så sykt produktiv i vinter at vi snart må begynne å leie inn sjåfører i SHAG..... :lol:
Melder meg på jeg.. :wink:

Awright...har du sjuoghalvtonns-lappen? Ledig styring i Shags Commer :lol:
Doc

User avatar
Per I
Class winner!
Posts: 271
Joined: 28 Aug 2007, 21:59
Location: 10 rom & kjøkken
Contact:

Post by Per I » 30 Mar 2010, 16:20

Impracing wrote:
Per I wrote:
bk wrote: Nå har han uansett vært så sykt produktiv i vinter at vi snart må begynne å leie inn sjåfører i SHAG..... :lol:
Melder meg på jeg.. :wink:

Awright...har du sjuoghalvtonns-lappen? Ledig styring i Shags Commer :lol:
C1E.. så bare knepp på hengeren :wink:
...hvorfor sloss om en ball når vi kan leke med biler..!!
JA til periode H !

Post Reply