Hvordan går det i de tusen garasjer...??
Got it in one!Vegard wrote:Aha, så det blir alutak også ja....Posh!
Er det ikke slik at Mk2 har dyrisk høy homologert vekt? (dyr, katt, geddit )
Har fått homolog dokumenter courtesy of Edwin, vekta er 1430kg og det er det den veier helt std også, med nøttetre og det hele.. Mao mye muligheter for å lette tungt glass og interiør før vi setter inn veltebur, og evt legger litt ballast lavt i bilen. Bilene til Coombs og Equipe Endeavour var alle rigget i Browns Lane, og hadde bl a aluminium dører og lokk, de veide nok betydelig mindre...men ingen hadde funnet opp HTP ennå da, serru!
Vekta svarer til to Alfaer eller Cortina Lotii om man tenker sånn...men det er en salig punch i en full race 3.8, så på en bane der vi kan få strekt den ut litt, bør den kunne gå skapelig. Og f eks opp fra Slakter'n handler det om noe man ikke bygger inn i moderne biler...TÅRK!
Doc
Kanksje unødvendig å være bekymret for antall påmeldte, så lenge det er ei halv uke igjen av fristen. Men med berre 2 stk påmeldt over 1300 i G og det samme i H, da blir jeg litt urolig. Jeg vet Mathis og Olav R kommer ikke, og at Mads G heller ikke har alle ting på plass slik det står i dag, men hva med de andre som kjørte i fjor? Svært gledelig at H får ny utøver med Aiman i år. Er han den eneste nye?
Er Larsen 2002 solgt?
Gjersrud hva med han?
Skal Larsen BDA gå i Norsk G i år?
Osv, osv...
Sladder og prat om andre er vel ikke det alle liker, men jeg syns ikke vi er flere enn at litt drøs om temaet bør gå an.
Ser forøvrig det stiller 18 stk i H til start på Knutstorp nå helga 5.-6 Mai.
Er Larsen 2002 solgt?
Gjersrud hva med han?
Skal Larsen BDA gå i Norsk G i år?
Osv, osv...
Sladder og prat om andre er vel ikke det alle liker, men jeg syns ikke vi er flere enn at litt drøs om temaet bør gå an.
Ser forøvrig det stiller 18 stk i H til start på Knutstorp nå helga 5.-6 Mai.
Ikke mye ser jeg, men nå er det vel så kaldt i garasjene rundt om at smarttelefonen får hikke om du tar den ut av lomma for å ta bilde.
Dette er tatt før kulda satte inn, Bilen er nå flytta hjem til Nesodden, det gjør det litt lettere å holde på. Jeg savner imidlertid den isolerte garasjeporten, jeg har tenkt å installere de siste 10 årene, veldig nå når det er så kaldt.
Jobber jeg jevnt fremover nå blir det i år.......trur eg.
Geir...
Dette er tatt før kulda satte inn, Bilen er nå flytta hjem til Nesodden, det gjør det litt lettere å holde på. Jeg savner imidlertid den isolerte garasjeporten, jeg har tenkt å installere de siste 10 årene, veldig nå når det er så kaldt.
Jobber jeg jevnt fremover nå blir det i år.......trur eg.
Geir...
- kadettsprint
- Mid-fielder
- Posts: 76
- Joined: 13 Dec 2007, 15:06
Liten update fra Tisdær'n. Den første norskbyggede Imp-racermotoren (Guru Finn Åge, Sarpsborg) er klar, innkjørt og benk-massert i de dype indre Østfoldske skoger. Imponerende tall ble resultatet. Naturligvis holdes data hemmelig
Hvis sjåføren (undertegnede) blir kvitt rust og forhjulsdriftfetish skal vi kanskje skremme en Mini eller to...
Denne motoren var den som overlevde 8 runder på Velodromloppet etter ekspertbygge i U.K. Det var litt jobb på den for å si det mildt, ikke pga nesten-havariet, men en handleliste med andre ting som ikke var helt til forventet spec og prep
Motor #2 (fra den gule) er i benk nå, forhåpentligvis finner vi de manglende 25% effekt og så er den klar til uka.
Vi gledær vårs ille mye til Våler!!
Hvis sjåføren (undertegnede) blir kvitt rust og forhjulsdriftfetish skal vi kanskje skremme en Mini eller to...
Denne motoren var den som overlevde 8 runder på Velodromloppet etter ekspertbygge i U.K. Det var litt jobb på den for å si det mildt, ikke pga nesten-havariet, men en handleliste med andre ting som ikke var helt til forventet spec og prep
Motor #2 (fra den gule) er i benk nå, forhåpentligvis finner vi de manglende 25% effekt og så er den klar til uka.
Vi gledær vårs ille mye til Våler!!
"Riskoker'n" til Thomas begynner å ta for også - :
http://www.youtube.com/watch?v=W6iTLGi6Ruo
Detta ser skummelt raskt ut!
http://www.youtube.com/watch?v=W6iTLGi6Ruo
Detta ser skummelt raskt ut!
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!