Hvordan går det i de tusen garasjer...??

Hvem kommer til start med hva, hvem bygger, hvem kjøper....
User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 19 Apr 2012, 15:15

Aha, så det blir alutak også ja....Posh! :)

Er det ikke slik at Mk2 har dyrisk høy homologert vekt? (dyr, katt, geddit ;) )

User avatar
Impracing
Champion!
Posts: 715
Joined: 26 Mar 2004, 20:59
Location: Halden
Contact:

Post by Impracing » 19 Apr 2012, 16:57

Vegard wrote:Aha, så det blir alutak også ja....Posh! :)

Er det ikke slik at Mk2 har dyrisk høy homologert vekt? (dyr, katt, geddit ;) )
Got it in one!

Har fått homolog dokumenter courtesy of Edwin, vekta er 1430kg og det er det den veier helt std også, med nøttetre og det hele.. Mao mye muligheter for å lette tungt glass og interiør før vi setter inn veltebur, og evt legger litt ballast lavt i bilen. Bilene til Coombs og Equipe Endeavour var alle rigget i Browns Lane, og hadde bl a aluminium dører og lokk, de veide nok betydelig mindre...men ingen hadde funnet opp HTP ennå da, serru!
Vekta svarer til to Alfaer eller Cortina Lotii om man tenker sånn...men det er en salig punch i en full race 3.8, så på en bane der vi kan få strekt den ut litt, bør den kunne gå skapelig. Og f eks opp fra Slakter'n handler det om noe man ikke bygger inn i moderne biler...TÅRK!
Doc

atle
Polesitter
Posts: 241
Joined: 22 Apr 2009, 16:27

Post by atle » 20 Apr 2012, 18:42

Fint at folk bruker alu når de bygger bil.....mykere å lande i for andre biler...? :roll:

User avatar
Impracing
Champion!
Posts: 715
Joined: 26 Mar 2004, 20:59
Location: Halden
Contact:

Post by Impracing » 21 Apr 2012, 20:09

atle wrote:Fint at folk bruker alu når de bygger bil.....mykere å lande i for andre biler...? :roll:
Skal man bygge GTA for HTP, må karosseriet være alu. Og skarre værra så skarre værra...gromt blir det, og lett. Men ikke særlig krasjvennlig, særlig ikke for bankkontoen :lol:
Doc

User avatar
Rune R
Site Admin
Posts: 588
Joined: 14 Dec 2010, 10:59

Post by Rune R » 03 May 2012, 11:15

Kanksje unødvendig å være bekymret for antall påmeldte, så lenge det er ei halv uke igjen av fristen. Men med berre 2 stk påmeldt over 1300 i G og det samme i H, da blir jeg litt urolig. Jeg vet Mathis og Olav R kommer ikke, og at Mads G heller ikke har alle ting på plass slik det står i dag, men hva med de andre som kjørte i fjor? Svært gledelig at H får ny utøver med Aiman i år. Er han den eneste nye?
Er Larsen 2002 solgt?
Gjersrud hva med han?
Skal Larsen BDA gå i Norsk G i år?
Osv, osv...

Sladder og prat om andre er vel ikke det alle liker, men jeg syns ikke vi er flere enn at litt drøs om temaet bør gå an.

Ser forøvrig det stiller 18 stk i H til start på Knutstorp nå helga 5.-6 Mai.

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 29 Nov 2012, 22:06

Er så stille her om dagen så jeg blir nødt til å spørre...

'Skjer'a ??
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

Bavaria
Mid-fielder
Posts: 67
Joined: 28 Nov 2008, 19:25
Location: Nesodden

Post by Bavaria » 15 Jan 2013, 23:54

Ikke mye ser jeg, men nå er det vel så kaldt i garasjene rundt om at smarttelefonen får hikke om du tar den ut av lomma for å ta bilde.

Dette er tatt før kulda satte inn, Bilen er nå flytta hjem til Nesodden, det gjør det litt lettere å holde på. Jeg savner imidlertid den isolerte garasjeporten, jeg har tenkt å installere de siste 10 årene, veldig nå når det er så kaldt.

Jobber jeg jevnt fremover nå blir det i år.......trur eg.

Image

Geir...

User avatar
kadettsprint
Mid-fielder
Posts: 76
Joined: 13 Dec 2007, 15:06

Post by kadettsprint » 16 Jan 2013, 13:59

Geir; dette ser gromt ut
60+ åring fra Fredrikstad med kat.F til 1000ccm.

User avatar
4takt
Front-row qualifier
Posts: 135
Joined: 10 Mar 2008, 22:48
Location: Ski
Contact:

Post by 4takt » 17 Jan 2013, 22:27

Park Dress Geir. :D
Tom Herskedal


It ain't over untill the fat lady sings !

Bavaria
Mid-fielder
Posts: 67
Joined: 28 Nov 2008, 19:25
Location: Nesodden

Post by Bavaria » 20 Jan 2013, 14:20

4takt wrote:Park Dress Geir. :D
Må bli en slik Ludo fra Vidar Vollevik da, han trenger sikkert penga :lol:

Geir...

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 17 Mar 2013, 15:55

Liten update fra Tisdær'n. Den første norskbyggede Imp-racermotoren (Guru Finn Åge, Sarpsborg) er klar, innkjørt og benk-massert i de dype indre Østfoldske skoger. Imponerende tall ble resultatet. Naturligvis holdes data hemmelig :lol:
Hvis sjåføren (undertegnede) blir kvitt rust og forhjulsdriftfetish skal vi kanskje skremme en Mini eller to...
Denne motoren var den som overlevde 8 runder på Velodromloppet etter ekspertbygge i U.K. Det var litt jobb på den for å si det mildt, ikke pga nesten-havariet, men en handleliste med andre ting som ikke var helt til forventet spec og prep :roll:

Motor #2 (fra den gule) er i benk nå, forhåpentligvis finner vi de manglende 25% effekt og så er den klar til uka.

Vi gledær vårs ille mye til Våler!!
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 18 Mar 2013, 15:47

Superb! Gleder meg til å høre på det der!

Var selv på garasjebesøk i "nabolaget" her om dagen..

Image
Image


Mk2 prosjektet som jeg har jobbet med i noen år ( :oops: ) begynner også å ta form.... Motor'n er straks klar for dyno...

Image
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

Bavaria
Mid-fielder
Posts: 67
Joined: 28 Nov 2008, 19:25
Location: Nesodden

Post by Bavaria » 18 Mar 2013, 19:14

Edwin, den bremsebenken ser magisk ut, kan du dele litt teknikk med oss?

Geir...

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 25 Mar 2013, 13:25

Geir,
Dette bilde er all info'n jeg har... men vet kanskje litt mere ila påsken.

Det våres forøvrig i andre garasjer også - Rolf straks klar for "comeback";

Image
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 25 Mar 2013, 14:47

"Riskoker'n" til Thomas begynner å ta for også - ;) ;):

Image

http://www.youtube.com/watch?v=W6iTLGi6Ruo

Detta ser skummelt raskt ut! :)
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

Post Reply