Page 3 of 4

Posted: 19 Apr 2012, 15:15
by Vegard
Aha, så det blir alutak også ja....Posh! :)

Er det ikke slik at Mk2 har dyrisk høy homologert vekt? (dyr, katt, geddit ;) )

Posted: 19 Apr 2012, 16:57
by Impracing
Vegard wrote:Aha, så det blir alutak også ja....Posh! :)

Er det ikke slik at Mk2 har dyrisk høy homologert vekt? (dyr, katt, geddit ;) )
Got it in one!

Har fått homolog dokumenter courtesy of Edwin, vekta er 1430kg og det er det den veier helt std også, med nøttetre og det hele.. Mao mye muligheter for å lette tungt glass og interiør før vi setter inn veltebur, og evt legger litt ballast lavt i bilen. Bilene til Coombs og Equipe Endeavour var alle rigget i Browns Lane, og hadde bl a aluminium dører og lokk, de veide nok betydelig mindre...men ingen hadde funnet opp HTP ennå da, serru!
Vekta svarer til to Alfaer eller Cortina Lotii om man tenker sånn...men det er en salig punch i en full race 3.8, så på en bane der vi kan få strekt den ut litt, bør den kunne gå skapelig. Og f eks opp fra Slakter'n handler det om noe man ikke bygger inn i moderne biler...TÅRK!

Posted: 20 Apr 2012, 18:42
by atle
Fint at folk bruker alu når de bygger bil.....mykere å lande i for andre biler...? :roll:

Posted: 21 Apr 2012, 20:09
by Impracing
atle wrote:Fint at folk bruker alu når de bygger bil.....mykere å lande i for andre biler...? :roll:
Skal man bygge GTA for HTP, må karosseriet være alu. Og skarre værra så skarre værra...gromt blir det, og lett. Men ikke særlig krasjvennlig, særlig ikke for bankkontoen :lol:

Posted: 03 May 2012, 11:15
by Rune R
Kanksje unødvendig å være bekymret for antall påmeldte, så lenge det er ei halv uke igjen av fristen. Men med berre 2 stk påmeldt over 1300 i G og det samme i H, da blir jeg litt urolig. Jeg vet Mathis og Olav R kommer ikke, og at Mads G heller ikke har alle ting på plass slik det står i dag, men hva med de andre som kjørte i fjor? Svært gledelig at H får ny utøver med Aiman i år. Er han den eneste nye?
Er Larsen 2002 solgt?
Gjersrud hva med han?
Skal Larsen BDA gå i Norsk G i år?
Osv, osv...

Sladder og prat om andre er vel ikke det alle liker, men jeg syns ikke vi er flere enn at litt drøs om temaet bør gå an.

Ser forøvrig det stiller 18 stk i H til start på Knutstorp nå helga 5.-6 Mai.

Posted: 29 Nov 2012, 22:06
by Sandman
Er så stille her om dagen så jeg blir nødt til å spørre...

'Skjer'a ??

Posted: 15 Jan 2013, 23:54
by Bavaria
Ikke mye ser jeg, men nå er det vel så kaldt i garasjene rundt om at smarttelefonen får hikke om du tar den ut av lomma for å ta bilde.

Dette er tatt før kulda satte inn, Bilen er nå flytta hjem til Nesodden, det gjør det litt lettere å holde på. Jeg savner imidlertid den isolerte garasjeporten, jeg har tenkt å installere de siste 10 årene, veldig nå når det er så kaldt.

Jobber jeg jevnt fremover nå blir det i år.......trur eg.

Image

Geir...

Posted: 16 Jan 2013, 13:59
by kadettsprint
Geir; dette ser gromt ut

Posted: 17 Jan 2013, 22:27
by 4takt
Park Dress Geir. :D

Posted: 20 Jan 2013, 14:20
by Bavaria
4takt wrote:Park Dress Geir. :D
Må bli en slik Ludo fra Vidar Vollevik da, han trenger sikkert penga :lol:

Geir...

Posted: 17 Mar 2013, 15:55
by bk
Liten update fra Tisdær'n. Den første norskbyggede Imp-racermotoren (Guru Finn Åge, Sarpsborg) er klar, innkjørt og benk-massert i de dype indre Østfoldske skoger. Imponerende tall ble resultatet. Naturligvis holdes data hemmelig :lol:
Hvis sjåføren (undertegnede) blir kvitt rust og forhjulsdriftfetish skal vi kanskje skremme en Mini eller to...
Denne motoren var den som overlevde 8 runder på Velodromloppet etter ekspertbygge i U.K. Det var litt jobb på den for å si det mildt, ikke pga nesten-havariet, men en handleliste med andre ting som ikke var helt til forventet spec og prep :roll:

Motor #2 (fra den gule) er i benk nå, forhåpentligvis finner vi de manglende 25% effekt og så er den klar til uka.

Vi gledær vårs ille mye til Våler!!

Posted: 18 Mar 2013, 15:47
by Sandman
Superb! Gleder meg til å høre på det der!

Var selv på garasjebesøk i "nabolaget" her om dagen..

Image
Image


Mk2 prosjektet som jeg har jobbet med i noen år ( :oops: ) begynner også å ta form.... Motor'n er straks klar for dyno...

Image

Posted: 18 Mar 2013, 19:14
by Bavaria
Edwin, den bremsebenken ser magisk ut, kan du dele litt teknikk med oss?

Geir...

Posted: 25 Mar 2013, 13:25
by Sandman
Geir,
Dette bilde er all info'n jeg har... men vet kanskje litt mere ila påsken.

Det våres forøvrig i andre garasjer også - Rolf straks klar for "comeback";

Image

Posted: 25 Mar 2013, 14:47
by Sandman
"Riskoker'n" til Thomas begynner å ta for også - ;) ;):

Image

http://www.youtube.com/watch?v=W6iTLGi6Ruo

Detta ser skummelt raskt ut! :)