Saab 2-takter

Hvem kommer til start med hva, hvem bygger, hvem kjøper....
Post Reply
GT750
Grease monkey
Posts: 4
Joined: 21 Jan 2013, 17:59

Saab 2-takter

Post by GT750 » 22 Jan 2013, 07:34

Hei
Har en 1964 Saab 2takter, jeg har lyst til å kjøre Historisk Racing med.
Bilen har spec. som en Sport og har bur etc, så dette burde være et godt utgangspunkt.
Har skjønt at det er lite/ingen Saab 2 taktere her i Norge som kjører?
Er i start gropen og må ta lisens bygge ferdig bil kjøpe sikkerhetsutsyr osv.
Så det blir nok mange spørsmål etterhvert.

Image

Mvh
Hans Fredrik Larsen
Grålum (Sarpsborg)

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 22 Jan 2013, 09:36

Strålende !!! Velkommen skal du være !!! :D

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 22 Jan 2013, 11:21

Flott at det er enda fler fra Sarpsborg :) Hvis du har noen spørsmål er Anders Jensen (Sverige) sikkert tlgjengelig. Supertrivelig kar, og ikke minst både dyktig og spektakulær bak rattet :wink:
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

ascona_sr
Race Engineer
Posts: 23
Joined: 25 Oct 2007, 08:53
Location: Kongsberg

Post by ascona_sr » 22 Jan 2013, 12:22

godt og se att du endelig har tatt til fornuft Hans Fredrik :D

lykke till
Anders Hansen
Ascona 19sr i 2015??

GT750
Grease monkey
Posts: 4
Joined: 21 Jan 2013, 17:59

Saab

Post by GT750 » 23 Jan 2013, 08:14

Ja det er jo ikke sikkert det blir noen kjøring i år.
Men bil bygges, og er påmeldt lisenskurs på Rudskogen 13 April.
Appedix K studeres på sengen, så noe skjer i hvert fall.
Kjører modellen etter deg og fader Arnfinn, tar steg for steg og begynner med snill motor :-)

User avatar
kadettsprint
Mid-fielder
Posts: 76
Joined: 13 Dec 2007, 15:06

Post by kadettsprint » 24 Jan 2013, 18:11

Velkommen etter Hans Fredrik. Du vet hvor vi kan treffes for bilprat hver torsdag.
60+ åring fra Fredrikstad med kat.F til 1000ccm.

GT750
Grease monkey
Posts: 4
Joined: 21 Jan 2013, 17:59

Reglement

Post by GT750 » 12 Mar 2013, 14:32

Ja da blir det værre.
Min bil er en standard 96 som er tidligere gjort om for å være en Sport replika.
Tanken var å kjøre bilen slik MEN med std enforgasser 96 motor, hvilket er en svakere motor en Sport.
Men når bilen "ser ut" som en Sport (altså ikke std. 96) så skal den klassifiseres som en Sport. Dvs med riktig motor (seperatsmøring).
Har ikke så lyst til å kjøre racing med en original Sport motor, de er jo som kjent "sjeldnere en driks i Småland"!
Alternativt må jeg bygge bilen tilbake til standard spec. inklusiv å sveise igjen alle hull for Sportlister + lakkering.
Så dette var ikke bra.

atle
Polesitter
Posts: 241
Joined: 22 Apr 2009, 16:27

Post by atle » 12 Mar 2013, 18:07

Helt uoffisielt tips :
Sett i Sport motor, få HTP. Ta ut Sport motor og sett i 'strikkmotor'.
Kjør løp. Er ganske sikker på at ingen, iallefall ikke på løp i Norge, kommer til å klage på at noen har satt i for liten motor....så stort overskudd på biler/sjåfører har vi ikke her til lands... :roll:

Post Reply